Stage in Bangkok

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ThomasB
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: donderdag 29 december 2011, 16:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Stage in Bangkok

#1 Bericht door ThomasB » donderdag 10 januari 2013, 21:04

Hi,

In de periode Augustus t/m December 2012 heb ik mijn minor (keuzevakken) gedaan op het Rangsit University in Muang-ake (Pathum Thani). Deze maanden in Thailand zijn mij zóóó goed bevallen (het leven, de cultuur en mijn hele draai vinden daar, en nu een Thaise vriendin).

Daarom heb ik besloten om mijn stage van mijn 3e jaar in Bangkok/Rangsit te willen doen. Nu is mijn eerste keuze gevallen op de Dutch Embassy in Thailand, aangezien zij bezig zijn met Baan Hollanda in Ayutthaya en andere taken die ik met mijn studie, Communicatie / Design & brand management, prima kan vervullen.

Die stage die ik wil gaan doen wil ik in de 2e periode van 2013 doen, dat betekent Augustus/September tot en met December/Januari. Nu zou je denken, genoeg tijd toch?
Nou, ik ga April die kant weer op om eerst nog met mijn vriendin heel veel leuke dingen doen en daarna pas stage lopen. Nu loop ik met een paar vragen ;

1. Ik wil een one-way ticket kopen naar BKK, omdat ik niet zeker weet wanneer ik precies terug vlieg. Doen ze hier moeilijk over?
2. Krijg ik als ik een stageplek heb een work/study visa voor 1 jaar?
3. Als ik in het ergste scenario nog geen stage hebben kunnen vinden en ik ga toch in April die kant op, en ik wil daar minimaal 4 maanden blijven, is daar een visum voor?
4. Hebben of weten jullie eventueel ook nog een super organisatie waar ze stagiaires zoeken? Ik zit in de ICT sector (Communicatie, Brand & Design management) op HBO niveau.

Sorry voor het 'voor' verhaaltje :cheesy: , misschien is het toch enigszins van toepassing op mijn vragen.

Groeten,
Thomas B
Groningen

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Stage in Bangkok

#2 Bericht door Pieter » vrijdag 11 januari 2013, 01:25

ThomasB schreef:met mijn studie, Communicatie / Design & brand management
Goh wat worden we oud,
Ik wist wel van een aantal vreemde studie richtingen en wat me opvalt
is het volgens mij niet correct taal gebruik in wat wel officieel de titel van den studio zal zijn

maar wat ken je met zo'n studie??????

ik denk hoofd verkoop van de gucci/ iphone winkel ???

is brand in de betekenis van merk een Nederlands woord dan kan bovenstaande
anders moet je communication zeggen

Waarom moet ik nu zo hard aan die jiskefet reclame jongens denken
(zoeken maar eens bij jouwbuis op kluk kluk en jiskefet)

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Stage in Bangkok

#3 Bericht door joepattaya » vrijdag 11 januari 2013, 03:00

Pieter schreef:
ThomasB schreef:met mijn studie, Communicatie / Design & brand management
Goh wat worden we oud,
Ik wist wel van een aantal vreemde studie richtingen en wat me opvalt
is het volgens mij niet correct taal gebruik in wat wel officieel de titel van den studio zal zijn

maar wat ken je met zo'n studie??????

ik denk hoofd verkoop van de gucci/ iphone winkel ???

is brand in de betekenis van merk een Nederlands woord dan kan bovenstaande
anders moet je communication zeggen

Waarom moet ik nu zo hard aan die jiskefet reclame jongens denken
(zoeken maar eens bij jouwbuis op kluk kluk en jiskefet)

Pieter
Waarom kom je met kluk kluk en jiskefet? Zijn die namen er bij jou zo ingebrand, dat je ze nooit meer vergeet?
Dan moet daar een perfecte Design & Brand Manager achter gezeten hebben. :neus:

Maar goed........on-topic:
Als Thomas Berge eenmaal een stageplaats gevonden heeft, dan kan zijn tijdelijke werkgever hem de nodige documenten opsturen zodat hij in Nederland een non-immigrant B visum kan krijgen. (multiple entry - one year). Eenmaal in Thailand zal hij een WP moeten halen bij het Ministerie van Labor.
Bij een Non-immigrant B visum is een one-way ticket geen probleem.
Een WP kan zelfs voor 3 dagen afgegeven worden (seminars, vergaderingen).
Mocht Thomas gene stageplek hebben en toch naar Thailand afreizen, dan zou hij kunnen opteren voor een toeristen-visum........double entry en dit geeft hem in totaal 180 dagen verblijf ((60+30)x2)
Helaas weet ik zo even geen organisatie waar ze een stagiaire zoeken.

ThomasB
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: donderdag 29 december 2011, 16:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Stage in Bangkok

#4 Bericht door ThomasB » vrijdag 11 januari 2013, 11:12

@Pieter, jammer zo'n antwoord verwacht ik dan weer niet..
http://www.hanze.nl/home/Schools/instit ... roepen.htm

Hier een link wat ik met mijn studie 'ken' doen.

@joepattaya
Bedankt voor je antwoord :thumbsup:

TMTI
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: donderdag 18 februari 2010, 04:26

Re: Stage in Bangkok

#5 Bericht door TMTI » dinsdag 15 januari 2013, 14:14

Heb tot tweemaal toe in Thailand stage gelopen (13 maanden in totaal, dus enige kennis).

1. Ik wil een one-way ticket kopen naar BKK, omdat ik niet zeker weet wanneer ik precies terug vlieg. Doen ze hier moeilijk over?
Ben tot tweemaal toe met een one way ticket aangekomen. In beide gevallen had ik wel een Non Immigrant ED Visum, geldig voor 12 maanden
2. Krijg ik als ik een stageplek heb een work/study visa voor 1 jaar?
De eerste maal heb ik zelfs met alleen een brief van mijn school hier in Nederland een Non Immigrant ED Visum weten te bemachtigen. De tweede maal heb ik er een gekregen via de stichting waarvoor ik ging werken.
3. Als ik in het ergste scenario nog geen stage hebben kunnen vinden en ik ga toch in April die kant op, en ik wil daar minimaal 4 maanden blijven, is daar een visum voor?
Toeristenvisum neem ik aan.
4. Hebben of weten jullie eventueel ook nog een super organisatie waar ze stagiaires zoeken? Ik zit in de ICT sector (Communicatie, Brand & Design management) op HBO niveau.
Heb zelf International Business gedaan, maar ik kan je mogelijk het e-mail adres geven van iemand die stages kan regelen.

ThomasB
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: donderdag 29 december 2011, 16:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Stage in Bangkok

#6 Bericht door ThomasB » zaterdag 19 januari 2013, 11:29

Thanks voor nog je antwoord TMTI.

Ik heb gister twee maal goed nieuws gekregen, heb namelijk twee plekken aangeboden gekregen.
Ik kies voor Rangsit University, ik ga dus mijn stage doen voor een organisatie in RSU zelf.

Nu wil ik dit weekend een ticket boeken, en eigenlijk dus een one-way ticket.
Mijn visum wil ik in de eerste maand dat ik daar zit eigenlijk regelen, want ik krijg daar mijn contract/bewijs dat ik daar ga werken. Daarmee kan ik toch naar de Ambassade in Bangkok gaan en zo mijn ED visum bemachtigen?

Ik weet namelijk nog niet of ik in December of Januari terug ga :giggle:

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Stage in Bangkok

#7 Bericht door Pieter » zaterdag 19 januari 2013, 14:02

Ik heb een neefje die daar aan het studingens is.... Vooral een spiegeltjes en kraaltjes university vind ik voor thaise gevallen met wat geld maar die verder niet zoveel kunnen en kennen maar de ouders kennen ze dan weer wel

Neefje is bijna klaar

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Stage in Bangkok

#8 Bericht door Duiker » zaterdag 19 januari 2013, 19:40

Nou, dat neefje bijna doortrekken dan.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Stage in Bangkok

#9 Bericht door stevenl » maandag 21 januari 2013, 05:54

ThomasB schreef:Thanks voor nog je antwoord TMTI.

Ik heb gister twee maal goed nieuws gekregen, heb namelijk twee plekken aangeboden gekregen.
Ik kies voor Rangsit University, ik ga dus mijn stage doen voor een organisatie in RSU zelf.

Nu wil ik dit weekend een ticket boeken, en eigenlijk dus een one-way ticket.
Mijn visum wil ik in de eerste maand dat ik daar zit eigenlijk regelen, want ik krijg daar mijn contract/bewijs dat ik daar ga werken. Daarmee kan ik toch naar de Ambassade in Bangkok gaan en zo mijn ED visum bemachtigen?

Ik weet namelijk nog niet of ik in December of Januari terug ga :giggle:
Visum regel je in Thaise ambassade/consulaat buiten Thailand. In je opzet betekent dat dus: ticket naar Thailaldn kopen, contract/bewijs ontvangen, naar buitenland vliegen (ticket vooraf kopen zodat je geen probleem hebt met inchecken in Nederland), visum aanvragen, terug naar Thailand.

TMTI
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: donderdag 18 februari 2010, 04:26

Re: Stage in Bangkok

#10 Bericht door TMTI » vrijdag 25 januari 2013, 14:53

Ik heb mijn visum tot tweemaal toe op de Thaise ambassade/consulaat in Amsterdam verkregen (betrof een multiple entry ED visum). Dit was wel enige tijd terug (2009 en 2010), mogelijk dat de regels ondertussen anders zijn. Vond het wel handig om dit al direct op de voorhand te regelen, in plaats van in Thailand aan te komen en dan het land uitmoeten om een visum te regelen.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”