zelf een reis samenstellen?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ludens
komt net kijken
komt net kijken

zelf een reis samenstellen?

#1 Bericht door Ludens » vrijdag 14 december 2012, 17:25

Dag reizigers!

Ik ben sinds kort lid van dit forum en zal me eerst even voorstellen. Vader van een vijfkoppig gezin met drie pubers (14, 16 en 18 op t moment dat we reizen). Ik heb enige summiere ervaring met backpacking en op basis daarvan besloten om zelf een reis naar Thailand te regelen.

Maar goed, met je eigen gezin reizen is anders dan met je vrienden onbekommerd rond reizen. Daarom ben ik op zoek naar praktische informatie. Dat gaat dan in eerste instantie vooral over:

- waar willen we heen in de drie weken die we hebben?
- hoe gaan we dat organiseren? Zijn er lokale organisaties waar je goede afspraken mee kunt maken, bij voorkeur via internet?
- zijn er bijvoorbeeld websites waar je contact kunt leggen met lokale gidsen die je naar verrassende plekken kunnen brengen?

Ben benieuwd naar reacties!

Voor de volledigheid: we reizen drie weken in juli - augustus.

Groet,

Stan

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: zelf een reis samenstellen?

#2 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 14 december 2012, 17:32

Ludens schreef:Dag reizigers!

Ik ben sinds kort lid van dit forum en zal me eerst even voorstellen. Vader van een vijfkoppig gezin met drie pubers (14, 16 en 18 op t moment dat we reizen). Ik heb enige summiere ervaring met backpacking en op basis daarvan besloten om zelf een reis naar Thailand te regelen.

Maar goed, met je eigen gezin reizen is anders dan met je vrienden onbekommerd rond reizen. Daarom ben ik op zoek naar praktische informatie. Dat gaat dan in eerste instantie vooral over:

- waar willen we heen in de drie weken die we hebben?
- hoe gaan we dat organiseren? Zijn er lokale organisaties waar je goede afspraken mee kunt maken, bij voorkeur via internet?
- zijn er bijvoorbeeld websites waar je contact kunt leggen met lokale gidsen die je naar verrassende plekken kunnen brengen?

Ben benieuwd naar reacties!

Voor de volledigheid: we reizen drie weken in juli - augustus.

Groet,

Stan

Waar jullie heen willen is idd de vraag maar om suggesties aangereikt te krijgen zullen we op het forum toch enig idee moeten hebben waar de voorkeur naar uit gaat.
Willen jullie natuur of natuur. ;)
Discotheken of tempels
Thailand is een land van uitersten voor elk wat wils maar je zult wel een richting aan moeten geven.
Live your dream, don't dream your life.

Ludens
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door Ludens » vrijdag 14 december 2012, 17:51

Dank voor je reactie. JA, ik kan me voorstellen dat enige focus wenselijk is.

We zoeken de afwisseling: natuur (een tocht door het woud?), het stadsleven ontdekken, cultuur (tempels) en ook een beetje strand aan het einde van de reis.

De kinderen willen graag enig vermaak en wij, de ouders, vinden het leuk als we een mooie wandeling kunnen maken, ervaringen kunnen opdoen (olifantentocht, fietstocht) maar ook mensen ontmoeten.

Is dit wat je bedoelt?

Stan

Thaigoods
kenner
kenner

#4 Bericht door Thaigoods » vrijdag 14 december 2012, 22:30

Pubers en een strandwens... koh phangan

zeer mooi eiland met rustige stranden, maar tevens ook voldoende vermaak voor de jonge lui. een paar nachtjes haad rin voor de party vibe en daarna een paar nachtjes een rustig stran en er overdag op uit trekken de jungle in of het eiland verkennen.

Dit eventueel combineren met koh tao of koh samui.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door elst99 » vrijdag 14 december 2012, 22:39

Fietstocht in Bangkok is aan te bevelen. Zou ik in de laatste paar dagen doen! Bangkok, shoppen en cultuur.
Een week Changmai en omg. Trekking, raften, olifantenkamp, natuur! Kun je goed terplekke regelen, zijn genoeg burootjes om het te boeken. Vaak al in de guesthouses terplekke!
Evt. Een paar dagen Koh Pagnan is een van de 3 bij Koh Samui! Kun je heen vliegen!
Floatingmarket ? Wel erg toeristisch!
Of een strand onder Bangkok, Chaam of Hua Hin, waarbij de laatste wat meer te doen is voor de jongelui!
Als je nl alles al vastlegt kun je niets meer veranderen en ik weet niet of je al een keer in Thailand bent geweest, de warmte, kan ook tegen je werken.
Google is op hotels of guesthouses in Changmai en de mogelijkheden.
Kijk bij Airasia.com naar vliegtickets of naar de treinverbinding, met de nachttrein naar Changmai is ook een optie, verlies je geen dag.
Ach er is genoeg te vinden.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door pong » zaterdag 15 december 2012, 08:13

vwb gidsen: nee, er zijn geen sites. Op tripadvisor worden enkele gidsen geroemd-maar die richten zich vooral op totaal onervaren Australiers en zo en hebben flinke prijzen. Voor heel veel heb je eigenlijk geen gids nodig-(een mens dan), een gedrukte=reisgids voldoet. En die onbekende verrassende plekkies-die zijn er amper. Het is niet zo duidelijk of je zelf al eerder hierr was, maar doe gewoon als 1e keer komer de normale 1e x dingen, daarmee is success al verzekerd. Onontdekt THailand heeft vooral een enorme hoeveelheid alles hetzelfde niks te zien.
De standaard reisgweg is meest acclimatiseren BKK- naar noorden ChMai of Rai-tripjes, fly south-inmiddels diverse airlines, voor beach+Islands, dan back to BKk voor shopping. Behalve flights hoef je eigenlijk niks vooraf vast te boeken.

Ludens
komt net kijken
komt net kijken

#7 Bericht door Ludens » zondag 16 december 2012, 22:03

Bedankt deze tips alvast! Het is onze eerste keer naar Thailand.

Het beeld begint wat scherper te worden: vanuit Bangkok (enkele dagen) naar t noorden (Chiang Mai, week?) dan lijkt koh phangan een goede optie om vervolgens af te sluiten in Bangkok.

Wat is slim bij het boeken van vliegtickets vanuit Chaing Mai naar bijvoorbeeld Koh Samui? Ruim vooraf vanuit NL boeken of lokaal in Thailand? Wat zijn gangbare prijzen?

Of zijn andere reisopties slimmer?

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Inge » maandag 17 december 2012, 21:08

Ga eerst een paar nachten naar BKK, fietstocht maken met Co van Kessel, wat tempels bzoeken, ga zeker naar Kao SanRoad, heerlijk eten op straat. Als je je tocket via BMaitr of 333travel boekt krijg je de transfer en 1 nacht hotel erbij. boek er 2 nachten extra bij en je kunt al een hoop zien van BKK. Ga desnoods aan het eind vd vakantie nog 1 of 2 nachten overnachten in BKK.

http://reizen.nl/?artikel=57-dingen-die ... -kunt-doen

Aanrader hotelletje om de hoek bij Kao San Road: http://www.rambuttrivillage.com/index.html , goekoop en met zwembad op het dak, heerlijk na een dagje slenteren. Onbijten om de hoek!

Ga iig naar Ayutthaya, kun je ook mooi fietsen, dan naar Chang Mai, dag of 5 -7 , is genoeg te doen, trekking ect.

Qua strand is Ko Phanghnan erg leuk, pak voor de kids de Full Moon party( of Half moon, kwart moon, whatever!) mee. Je kunt dan van BKK met de nachttrein naar Surrathani en dan met de veerboot. Er zijn overal combi tickets te koop ( bus-boot-bus, trein-bus-boot, wat je wilt)

Ook een aanrader is Treetops in het Kao Sok Park, kun je vanuit Surrathani doen

http://www.greenwoodtravel.nl/Thailand/ ... etocht.php , 2 a 3 nachtjes is genoeg! Heel basic maar zo geweldig!

Greenwood heeft ook een leuke site om ideeen op te doen.

Denk er niet te moeilijk over, je kunt overal slapen en alles boeken op elke hoek vd straat. Wees flexibel maar maak wel een route zodat je weet dat je qua dagen wel uitkomt.

Veel plezier met de voorbereidingen!

ria en rob
komt net kijken
komt net kijken

#9 Bericht door ria en rob » dinsdag 18 december 2012, 20:43

Hoi

Wij, Rob, Ria, zoon van 21 en dochter van 19 gaan ook voor het eerst een verre reis maken naar Thailand. We zijn nog nooit buiten Europa geweest dus we vinden het spannend. We hebben vorige week tickets geboekt. We gaan weg op 23 juli en we komen 14 augustus weer terug. Net als jullie zijn we druk aan het lezen en zoeken om een beetje kloppende vakantie te maken die voor iedereen leuk is.
Ook wij willen Bangkok, Kanchanaburi, Chiang Mai en waarschijnlijk Khao Yai. Misschien nog een paar dagen strand maar we komen er nog niet echt uit.
Hebben jullie al hotels op het oog? Boeken jullie vooruit of kijken jullie als je er bent? Zelf ben ik dan toch bang dat er geen kamers zijn in het door mij uitgezochte guesthouse/hotel.
Sowieso willen we met de trein van Bangkok naar Chiang Mai.
Laat eens weten wat jullie uitgezocht hebben en wie weet komen we elkaar nog tegen.
Groetjes, Ria

printen44
Expat
Expat

#10 Bericht door printen44 » woensdag 19 december 2012, 06:04

Ria en Rob, gisteren kwamen kennissen met de train vanuit Bangkok naar Chiang Mai. De trein heeft een gemiddelde vertraging van drie uur. Gisteren was het vier uur vertraging, maar het kan oplopen tot zeven uur en als je veel regen op het traject krijgt, is de kans groot dat de rails verspoeld. Je gaat dan met bussen verder. Op sommige trajecten mag men niet harder dan 40km per uur rijden.

Vindt je vertraging geen probleem, dan is de trein van Bangkok naar Chiang Mai wel leuk. Wel de dagtrein nemen, want in de nacht zie je niks.

henk177
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#11 Bericht door henk177 » woensdag 19 december 2012, 17:14

Toen we (een collega en ik) voor de eerste keer in 1990 naar Thailand gingen hadden we alleen een ticket gekocht en vlogen met China Airlines naar Thailand .Aangekomen op Don Muang werden we overvallen door de reisagenten e.d
dus het was de duurste vakantie die we ooit gehad hebben .Later ben ik nog 10tallen keren alleen naar Thailand geweest en heb toch vele hoeken en streken van het land gezien .Toen we (nu mijn Thaise vrouw en ik) in 2002 weer naar Thailand gingen kwamen mijn 2 zusters en een zwager op het idee om ook eens een keer naar Thailand te gaan kijken,echter::zij wilde een georganiseerde rondreis maken waar ik absoluut geen zin in had .Na enige tijd heb ik toch maar toegegeven en hebben we een 11 daagse rondreis met een nederlands reisburo die ook een kantoor in thailand hebben geboekt .
Dacht van alles gezien te hebben van Thailand maar dit overtrof werkelijk alles !!Dit is de mooiste reis van ons leven geweest en hebben enorm veel gezien waar je normaal als eenling of familie niet komt of totaal niet aan zulke plekken denkt .Als je alles zelf boekt en regelt onderweg denk ik dat je ook net zo duur uit bent .Ook de treinreis van Chiang Mai naar Bangkok hebben we mee mogen maken en die reis raad ik iedereen aan behalve mn vrienden (dus NOOIT meer) vies vuil gammel stinkding !!!Na aankomst in Bangkok hebben we uiteraard de familie van mijn vrouw een paar dagen bezocht en hebben nog verschillende dagen in Pattaya van alles gedaan en bekeken .Wat ik hiermee bedoel is dat de een dit wil en de ander dat maar wij vonden dit grandioos voor een betaalbare prijs .

Ludens
komt net kijken
komt net kijken

#12 Bericht door Ludens » dinsdag 15 januari 2013, 22:10

Hoi, allemaal, daar ben ik weer.

Het plaatje wordt scherper. Het ruwe schema ziet er nu zo uit:

dag 1: aankomst vliegveld. Hier twijfelen we al: beginnen we 2/3 dgn in Bangkok of doen we dat aan het einde van de vakantie. In dat laatste geval vliegen we door naar Chiang Mai? Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover!

Dan, natuurlijk afhankelijk van die eerste belangrijke keuze: Kanchanaburi. Is dat echt de moeite waard?

Vervolgens: ongeveer 1 week Chiang Mai en omgeving. Dat staat vast en ga ik verder uitwerken.

Na Chiang Mai willen we in ieder geval bezoeken: de eilanden, koh phangan en/of koh tao. En ook naar Khao Sok National Park. Van hieruit (de eilanden of het park) kunnen we vakantie afsluiten.

En dan afsluiten in Bangkok wanneer we begonnen zijn in Chiang Mai. Wanneer we enkele dagen in Bangkok in het begin gedaan hebben, kunnen we van hieruit ook naar het vliegveld en de terugreis doen. Wat vinden jullie?

Alvast bedankt voor jullie reacties !

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door v@go » dinsdag 15 januari 2013, 22:47

Bij aankomst zou ik eerst een paar nachten in Bangkok blijven dan kun je wennen aan het klimaat en uitrusten van de lange vlucht, ga je ineens door naar Changmai ben je de eerste dagen helemaal van het padje door je Jetlag.

Eerste keer dat wij Thailand bezochten dachten we ook wel door te kunnen naar Phuket maar we waren 23 uur na vertrek thuis met overstap in Bangkok pas op plaats van bestemming. De eerste dagen alleen maar slapen.

Daarna eerst twee nachtjes Bangkok en dat bevalt zeer goed. Ook mevrouw v@go want die kan dan lekker shoppen.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”