Korat airport
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Korat airport
Vandaag was ik op zoek naar de prijs van een vliegticket tussen BKK en NAK. Korat dus. Alleen kan ik geen enkele vlucht vinden. Ook zie ik geen vluchten vanaf korat. Weet iemand of deze airport wel open is?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
- joepattaya
- Expat
Re: Korat airport
11-11-10 09.59am
NAK Busy Again
From October 2010 on there again is one airline (Happy Air, Pukhet) operating at the airport with two scheduled flights to/from BKK mornings and evenings and others to Chiang Mai, Hua Hin, Pukhet, Luang Prabang.
Posted by Mr Lothar Waeltken
08-05-06 07.30pm
Nakhon Ratchasima Airport
Nakhon Ratchasima airport is a new, but very small airport. Facilities are very limited with just a very small snacks/refreshments counter. The layout is almost identical to Buriram airport.
Currently, there are no scheduled flights in operation; the last sheduled flights ceased in 2004 when Thai Air Asia stopped operating their daily flight to Bangkok.
Posted by Mr Clayton Seymour
Airport Rating
Bron: http://www.world-airport-codes.com/thai ... -5065.html
NAK Busy Again
From October 2010 on there again is one airline (Happy Air, Pukhet) operating at the airport with two scheduled flights to/from BKK mornings and evenings and others to Chiang Mai, Hua Hin, Pukhet, Luang Prabang.
Posted by Mr Lothar Waeltken
08-05-06 07.30pm
Nakhon Ratchasima Airport
Nakhon Ratchasima airport is a new, but very small airport. Facilities are very limited with just a very small snacks/refreshments counter. The layout is almost identical to Buriram airport.
Currently, there are no scheduled flights in operation; the last sheduled flights ceased in 2004 when Thai Air Asia stopped operating their daily flight to Bangkok.
Posted by Mr Clayton Seymour
Airport Rating
Bron: http://www.world-airport-codes.com/thai ... -5065.html
-
- Volwaardig lid
Nakhon Ratchasima (International) Airport is open. Maar.....................ik heb herhaaldelijk gekeken of er vluchten waren van dit vliegveld naar Bangkok of andere steden. Zonder resultaat. Er zijn diverse pogingen geweest onder andere van Happy Air, maar die is uit de lucht gevallen (failliet).
Ik ben er ook zelf een keer wezen kijken. Prachtig vliegveld, mooie terminal, voldoende parkeergelegenheid, maar 1 vliegtuig een Boeiing 747 die door zijn hoeven is gezakt. Maar wel beveiligingspersoneel.
De beste optie is naar Bangkok te rijden (met Rot Toea, taxi, trein of zelf) en vanaf Swampie of Nong Muang) de vlucht te nemen.
Als de bedrijvigheid in en rond Khorat blijft toenemen, wordt Khorat Airport misschien actief.
Ik ben er ook zelf een keer wezen kijken. Prachtig vliegveld, mooie terminal, voldoende parkeergelegenheid, maar 1 vliegtuig een Boeiing 747 die door zijn hoeven is gezakt. Maar wel beveiligingspersoneel.
De beste optie is naar Bangkok te rijden (met Rot Toea, taxi, trein of zelf) en vanaf Swampie of Nong Muang) de vlucht te nemen.
Als de bedrijvigheid in en rond Khorat blijft toenemen, wordt Khorat Airport misschien actief.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
Oke, er zijn dus geen vluchten naar/van Korat. Oei, een 747 die die door zijn hoeven is gezakt, is een duur grapje. Redelijkerwijs zou je denken dat men dat gaat repareren.
Mocht mijn reis naar Korat door gaan, dan neem ik de bus. Ik lees dat dat 3,5 - 4 uur duurt. en dan nog vanaf korat naar waar ik moet zijn. Het vliegtuig zal zeker niet sneller gaan, gezien de korte afstand.
Bedankt voor de info.
Mocht mijn reis naar Korat door gaan, dan neem ik de bus. Ik lees dat dat 3,5 - 4 uur duurt. en dan nog vanaf korat naar waar ik moet zijn. Het vliegtuig zal zeker niet sneller gaan, gezien de korte afstand.
Bedankt voor de info.
-
- Volwaardig lid
Ga maar eens op Udon airport kijken. Daar staat een luchtreus waar niets meer aan te repareren is..... Ik denk dat ze die gebruiken om te oefenen voor reddingswerkers.
-
- Volwaardig lid
Hmm, misschien zat ik even niet op te letten, maar ik kan me daar geen groot niet meer te gebruiken vliegtuig herinneren.
Maar ook op Schiphol staat zoiets. Alleen is het geen vliegtuig, maar lijkt het daarop. Daar worden brandweer oefeningen mee gehouden. Het ding is daarvoor ook ontworpen en neergezet.
Maar ik neem dus de bus, mocht ik naar korat gaan. Maar wat doen die thaaien nou, Bouwen ze de mo chit bus terminal een eind vanaf mo chit trein station. Wat een oelewappers zeg. Nu moet ik de een bus of taxi nemen vanaf het trein station naar de bus terminal. Foei Foei.
Maar ook op Schiphol staat zoiets. Alleen is het geen vliegtuig, maar lijkt het daarop. Daar worden brandweer oefeningen mee gehouden. Het ding is daarvoor ook ontworpen en neergezet.
Maar ik neem dus de bus, mocht ik naar korat gaan. Maar wat doen die thaaien nou, Bouwen ze de mo chit bus terminal een eind vanaf mo chit trein station. Wat een oelewappers zeg. Nu moet ik de een bus of taxi nemen vanaf het trein station naar de bus terminal. Foei Foei.