Koh tarutao
Moderator: Loempia
-
- kenner
Koh tarutao
Hallo,
Waarschijnlijk ga ik in het voorjaar naar Thailand, rond april of mei en ik vroeg me af of iemand specifiek informatie heeft over koh tarutao. Wanneer is het toegankelijk, accommodatie en voorzieningen. Ik heb gehoord dat het er erg mooi is waar wil graag de mening en ervaring horen van iemand die er ook geweest is.
Alvast bedankt
Thaigoods
Waarschijnlijk ga ik in het voorjaar naar Thailand, rond april of mei en ik vroeg me af of iemand specifiek informatie heeft over koh tarutao. Wanneer is het toegankelijk, accommodatie en voorzieningen. Ik heb gehoord dat het er erg mooi is waar wil graag de mening en ervaring horen van iemand die er ook geweest is.
Alvast bedankt
Thaigoods
- Edje
- Expat
Re: Koh tarutao
Helaas, nooit van gehoord.Thaigoods schreef:Hallo,
Alvast bedankt
Thaigoods
Waar moet ik dit eiland zoeken.
Groetjes; Edje
-
- kenner
Zuid Thailand (satun) vlakbij het eiland Langkawai in Maleisië.
-
- Volwaardig lid
Daar is in dit forum over geschreven.
Gebruik de zoekfunktie boven/rechts in het scherm en tik in tarutao al heet het eiland Ta Ru Tao National park.
Gebruik de zoekfunktie boven/rechts in het scherm en tik in tarutao al heet het eiland Ta Ru Tao National park.
-
- kenner
Ik heb gezocht alleen kom ik dan postings tegen over veiligheid gezien de vele aanslagen in het zuiden van Thailand. Heb nog niets gevonden over persoonlijke ervaringen die mensen hebben met het NP qua accommodatie, vervoer en vermaak.
-
- Volwaardig lid
http://www.travelfish.org/location/thai ... ko_tarutao
Het is een national park en of je daar 'vermaak' vindt ? Beperkt geopend. Simpele accomodaties.
Vervoer. Boten vanaf Pak Bara (N van Satun stad) en vanaf Tam Ma Lang (Z van Satun stad). Mijn info is uit de Lonely Planet 2003.
Er liggen daar 51 eilanden; lijkt me leuk daar te 'hoppen'. Dus koop/leen/bekijk een verse Planet.
Probeer google eens.
Het is een national park en of je daar 'vermaak' vindt ? Beperkt geopend. Simpele accomodaties.
Vervoer. Boten vanaf Pak Bara (N van Satun stad) en vanaf Tam Ma Lang (Z van Satun stad). Mijn info is uit de Lonely Planet 2003.
Er liggen daar 51 eilanden; lijkt me leuk daar te 'hoppen'. Dus koop/leen/bekijk een verse Planet.
Probeer google eens.
-
- Volwaardig lid

Een kleine amuse dan....
Dit bedoel je natuurlijk niet maar de naam klopt....
http://www.tarutao.com/
Nou, nu zal wel weer iedereen over me heen vallen......

-
- kenner
Bedankt voor je posting prajak, die informatie had ik zelf ook al gevonden. Het gaat me dan voornamelijk ook om de ervaringen van mensen die er zijn geweest, die websites en LP maken er altijd een mooi verhaal van.
En 'vermaak' dan bedoel ik wat er zoal te doen is. Snorkel en duiktrips liggen voor de hand, maar zijn er ook andere activiteiten? Voor vermaak met aanhalingstekens doel jij misschien op het nachtleven?, daarvoor ga je toch niet naar koh tarutao lijkt mij
En 'vermaak' dan bedoel ik wat er zoal te doen is. Snorkel en duiktrips liggen voor de hand, maar zijn er ook andere activiteiten? Voor vermaak met aanhalingstekens doel jij misschien op het nachtleven?, daarvoor ga je toch niet naar koh tarutao lijkt mij

-
- Volwaardig lid
Met nachtleven bedoel ik 'de paden op, de lanen in' en het bestuderen van nachtdieren zoals daar zijn de uil, de nachtvlinder, de aardworm en de gevlekte boomklever.....
Want ik heb in 10+ jaar Thailand geleerd dat men overdag en des nachts dezelfde dingen doet hoor.....dat is hier niet zo aan tijd gebonden.

-
- Volwaardig lid
beste TG-dit forum is vooral gericht op expats en zo-kans dat je iemand treft die ook nog wil posten over een verblijf daar is vrijwel nihil. daarvoor zijn andere travellerfora-beter in het engels- meer gechikt, zoals dat LP/thorntree, of travelfish (erg low-budget bekpek) of andere. tripadvisor heeft de naam-maar is hopelloos voor Th (vooral onnozele australiers die willen weten of ze australies kunnen eten en zo). OP dat soort afgelegen en keine eilanden kan je in de pratkijk enkel waterpleziersport doen, boven dien moet je goed naar seizoen kijken-veel zijn er in de orkany season gewoon gesloten. Sowieso is april een rotmaand voor reizen overal in TH-bloedjeheet en dan dat songkran watersmijtfestival nieuw jaar.
-
- Volwaardig lid
"..beste TG-dit forum is vooral gericht op expats ..."
O Ja ? Van de grootschrijvers (> 1.000) is een 40% geen expat hoor. Die zijn emigrant. Maar je hebt gelijk als je zegt dat het geen reizigers meer zijn. Wij zijn blijvers, in meer dan een betekenis van het woord......
O Ja ? Van de grootschrijvers (> 1.000) is een 40% geen expat hoor. Die zijn emigrant. Maar je hebt gelijk als je zegt dat het geen reizigers meer zijn. Wij zijn blijvers, in meer dan een betekenis van het woord......
- Edje
- Expat
Dat is andere koek, nu geheel duidelijk.prajak schreef:Daar is in dit forum over geschreven.
Groetjes; Edje
-
- kenner
Ik geloof dat dit forum voor iedereen bedoelt is die iets met Thailand heeft. Of dat vakantie, wonen of werk is dat maakt niet uit.
Maar zoals ik al in mijn eerste posting schreef ben ik op zoek naar persoonlijke ervaringen van iemand met dit national park, dus ik wacht rustig af.
Maar zoals ik al in mijn eerste posting schreef ben ik op zoek naar persoonlijke ervaringen van iemand met dit national park, dus ik wacht rustig af.
-
- Volwaardig lid
Inderdaad, dit forum is voor IEDEREEN. Helaas, helaas, ben ik nog maar vakantieganger. Maar soms doe ik net alsof ik er al woon!
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.