Websites, boeken, wat wordt nog meer verboden ?

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Websites, boeken, wat wordt nog meer verboden ?

#1 Bericht door prajak » donderdag 06 december 2012, 15:33

Dit kreeg ik in mijn mailbox...

==

Se-ed demands "adult content" warnings on books

Published: 6/12/2012 at 04:16 PM Online news: Local News

Major Thai bookstore chain Se-ed has sent a letter to publishers advising it will not sell books with lesbian, gay, bisexual, transgender (LBGT) or sexually explicit content unless they carry clear warnings of "adult content" on the cover.

According to Isra News Agency the letter asks publishing houses to reconsider or screen books with "suggestive" content, as follows:

1.) LBGT literature

2.) Student prostitution

3.) Deviant sexual behaviour

4.) Sex in public locations

5.) Sexual abuse of non-spouses, children, youth and women, and incest

6.) Arousing graphic details of sexual intercourse

The company threatens to return books that do not comply with these warning guidelines, at the distributors' expense.

The letter was dated Nov 8 and signed by Nattaya Sriyuyong, the head of the buying department.

According to the Isra report, the letter has met with strong criticism from social groups who claim to be writers and LBGT activists. They say that Se-ed's requirements are too broad, particularly the first rule which clearly discriminates against homosexuality.

The groups are now organising a petition on social media against the bookstore. More than 130,000 people have already clicked "like" on their cause.

A number of Facebook accounts have changed their profile photos to a crossed out Se-ed logo with a message "We are against the banning of LGBT literature by Se-ed bookstores".

==

Dus een stempel "boven 18" er op ? En dat in het land dat bekend staat om zijn medische expertise voor het, vergeef me het woord, "ombouwen" en de heilig verklaarde tolerantie voor transgenders en andere groepen genoemd ?

Straks ook de Se-Ed woordenboeken "opkuisen" ? Want Se-Ed is niet alleen verkoper maar ook uitgever van boeken in dit land.

Kop in het zand, dat is het. De smerigheid komt je in delen van Bangkok en helemaal in Pattaya tegemoet maar een woord in een boekje mag niet meer.....

Gelukkig is het Se-Ed maar in dit geval en niet de overheid. Of.... ??? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door prajak op donderdag 06 december 2012, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Websites, boeken, wat wordt nog meer verboden ?

#2 Bericht door prajak » donderdag 06 december 2012, 15:37

Ad 2) is wel aardig want veel sekswerkers zijn studenten, zowel vrouwtjes als mannetjes.
Ad 3) wat is dat ? SM ? Bangkok barst van de SM tenten....Pattaya ook, Phuket.
Ad 6) Ja, dat is de Kamasutra, "het grote standjesboek"....

Ben benieuwd of de bestseller "50 tinten grijs" ook wordt verboden als er geen stickertje op komt. Maar ja, als het om veel geld gaat kan dat zomaar ineens "cultuur" heten......

Ben benieuwd hoe lang ze dat volhouden.

O, een vrouw aanranden mag dan weer wel, lijkt het wel. Maar je mag het niet in een boek zetten.

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door v@go » vrijdag 07 december 2012, 00:20

hoe noem je dan het wel bekende werk Jan Dara (เรื่องของจัน ดารา)
De bioscoop zit vol volk inmiddels is er weer een nieuwe versie.
De versie van 2001 ging al ver maar 2012 is zeker weer voor 18++
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » vrijdag 07 december 2012, 01:14

Jan Dara ? Sorry, zegt me niks maar NK heeft dan ook geen bioscoop.....

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Pieter » vrijdag 07 december 2012, 04:30

das om te proberen een beetje beschaving te handhaven

maar hoezo Prajak ..... is je laatste zending Chicks onderschept door de douane

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » vrijdag 07 december 2012, 04:48

Wat zijn Chicks ?

Ja, ik ken dat woord als een bargoens woord voor vrouwen en die hab ik niet besteld...

O, er schiet me iets te binnen ! Bedoel je de wat pikantere uitvoering van De Lach ? Of toch meer iets als het Reformatorisch Dagblad ? :mrgreen:

Geef mij maar Asterix !

jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door jodokus » vrijdag 07 december 2012, 07:58

Ben jij toch ook oud genoeg voor...
De Chick en de Candy waren de enigste twee toonaangevende sexboekjes 50 jaar geleden...
Toch wel...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door prajak » vrijdag 07 december 2012, 09:50

Candy, 1968 tot heden. Chick, 1968 tot 2008. Inderdaad. Maar of ik die ken ?

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door pong » zaterdag 08 december 2012, 09:05

is alweer haastig ingetrokken nadat de zgn. LBGT of zoiets weer van de toren had geblazen. Overigens, waarde Prajak, mogelijk dat je langdurend verblijf daar aan de rivier met Laos je blik wat vetroebelt, maar ad [3]-de SM variant- dat is er dus bepaald niet volop hier in grotestad, en nog minder in de badplaatsen PenP. Sadiht is voor de Thai [ook die in de seksindusttie-met inderdaad heel veel werkstudenten) iets onbegrijpelijks afschrikwekkends, wat enkel die idiote farang kunnen bedenken. Zoals je weet zijn alle soorten seksspeeltjes in de ban en zijn er geen sekssjops. Wel is er de laatste tijd niet volop, maar beperkt, wel wat sjinese imitatie speeldingetjes langsheen de toeristenstraat te koop-maar nooit wat maar in de verste verte naar SM riekt.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door prajak » zaterdag 08 december 2012, 11:12

Pong, google eens naar

bdsm thailand

en de ogen gaan wel open.

Er zijn zelfs 'clubs' die dat aanbieden in Bangkok.

Nee, het is ook in Thailand hoor. En wat verboden speeltjes betreft: het is verboden tot je een kontzak vult.....

Edje
Expat
Expat

#11 Bericht door Edje » zaterdag 08 december 2012, 13:34

prajak schreef:Pong, google eens naar

bdsm thailand

Nee, het is ook in Thailand hoor. En wat verboden speeltjes betreft: het is verboden tot je een kontzak vult.....
Hieruit blijkt weer dat de meeste expats niets anders te doen hebben dan achter de PC te zitten.
Wie zoekt er nu in godsnaam naar bdsm thailand.
Ik woon hier ook, maar heb absoluut geen behoefte om het I net af te streunen, ben met andere dingen bezig die een dag vullen.
Gelukkig heb ik geen tijd om mijn tijd achter de PC te bezigen. :D
Groetjes; Edje

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#12 Bericht door Gardensafari » zaterdag 08 december 2012, 14:34

Edje schreef:
prajak schreef:Pong, google eens naar

bdsm thailand

Hieruit blijkt weer dat de meeste expats niets anders te doen hebben dan achter de PC te zitten.
Wie zoekt er nu in godsnaam naar bdsm thailand.
Ik woon hier ook, maar heb absoluut geen behoefte om het I net af te streunen, ben met andere dingen bezig die een dag vullen.
Gelukkig heb ik geen tijd om mijn tijd achter de PC te bezigen. :D
Contradictionair heet zoiets, geloof ik.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door prajak » zaterdag 08 december 2012, 15:47

Ik ben geen expat dus je zult mij niet bedoelen.

En verder, Pong schreef dit...

" de SM variant- dat is er dus bepaald niet volop hier in grotestad, en nog minder in de badplaatsen PenP..."

en dat vraagt om een reactie want hij zit er naast. Als je een beetje weet en leest van Thailand, en ik lees veel en weet aardig wat, dan hoor je wat er speelt. En dat vertel ik dan tegen mensen die dat ogenschijnlijk niet weten. De functie van een forum. En het past in het item.

Vrijheid blijheid hoor. Je hoeft mijn bijdragen niet te lezen; je bent hier uit vrije wil Edje.

Goh, zal ik een item openen over deze vorm van 'vermaak' en websites geven ? Kost bij google maar een paar seconden hoor. Dan kan Pong zien dat de badplaatsen P en P in die scene zitten; overigens C-Mai ook, heer Printen44...... en Bangkok, heren aldaar. Wat in Nederand is is hier ook hoor. Thailand doet niet onder voor welk westers land dan ook.

Zo ! Dat was 'Das Wort zum Sonntag'. Als altijd stichtelijk en onderhoudend want zo ben ik nou eenmaal.... :giggle2:

===
"Je woont ver weg en weet nergens van." Wat is dat voor kwak ? We zouden geen sterrenkundigen hebben als dat klopte...."
===

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”