Auto met premie kopen
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Auto met premie kopen
Ik weet niet of dit al een topic is....
Ik begrijp dat de regering een premie van 100.000 baht geeft op de aankoop van je eerste kleine energiezuinig auto.
Nu probeer ik een overzicht te vinden van die lijst. Graag zou ik ook willen weten of er mensen zijn die hier al ervaring mee hebben.
Ik begrijp dat de regering een premie van 100.000 baht geeft op de aankoop van je eerste kleine energiezuinig auto.
Nu probeer ik een overzicht te vinden van die lijst. Graag zou ik ook willen weten of er mensen zijn die hier al ervaring mee hebben.
-
- Volwaardig lid
Re: Auto met premie kopen
Laat ons weten als en wanneer je daarin geslaagd bent.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
Tijdelijke maatregel, ik meen tot eind 2013 tenzij de staatskas eerder leeg is. Geldt niet voor alle modellen. Ik heb begrepen dat het alleen geldt voor Thai nationals. En de premie, korting, is maximaal 1 ton baht afhankelijk van de aankoopprijs van de auto.
Daar moet op internet toch iets van te vinden zijn ? Ik ga eens zoeken vanavond.
Daar moet op internet toch iets van te vinden zijn ? Ik ga eens zoeken vanavond.
-
- Volwaardig lid
Wij hebben ondertussen op diverse merkensites gekeken.
Ivm mijn lengte (189) zou mijn voorkeur uitgaan naar een KIA Picanto (die heb ik ook in Nederland) of een Toyota Yaris. Maar die is in Thailand erg duur vergeleken bij Nederland. Daar konden wij geen bonus op vinden. De meeste bonussen schommelen trouwens zo tussen 50-80.000 baht.
De KIA Picanto heb ik met extra onderhanden voor 10.500 euro gekocht. In Thailand ben ik meer kwijt. Ook daar geen duidelijkheid over de premie.
De premies lopen volgens mij op 31 dec a.s af.
Ivm mijn lengte (189) zou mijn voorkeur uitgaan naar een KIA Picanto (die heb ik ook in Nederland) of een Toyota Yaris. Maar die is in Thailand erg duur vergeleken bij Nederland. Daar konden wij geen bonus op vinden. De meeste bonussen schommelen trouwens zo tussen 50-80.000 baht.
De KIA Picanto heb ik met extra onderhanden voor 10.500 euro gekocht. In Thailand ben ik meer kwijt. Ook daar geen duidelijkheid over de premie.
De premies lopen volgens mij op 31 dec a.s af.
-
- Volwaardig lid
"...De premies lopen volgens mij op 31 dec a.s af...."
Dat is snel. Nu heb ik geen autoplannen en als ik ze krijg komt die kar op mijn eigen naam....
Dat is snel. Nu heb ik geen autoplannen en als ik ze krijg komt die kar op mijn eigen naam....
-
- Volwaardig lid
Ik heb wat gevonden....
http://www.tax-news.com/news/Thailands_ ... 55787.html
Fijn; over die korting hoef je geen belasting te betalen.....

-
- Volwaardig lid
Voorwaarde is wel dat je nog nooit eerder een auto op je naam hebt gehad.
-
- Volwaardig lid
Dit lijkt alleen te gelden voor mensen die ook belasting betalen en dan minder hoeven te betalen.prajak schreef:Ik heb wat gevonden....
Voor een niet werkende (zoals mijn gepensioneerde schoonvader) zou dus niet gelden dat hij het geld terug krijgt. Althans zo lees ik het artikel.
-
- Volwaardig lid
"...Thailand’s government has confirmed that consumers, who have been eligible to take advantage of the first-time car buyer scheme, will now be exempted from paying personal income tax on the purchase tax rebate...."
Ik lees wat anders. Ik lees dat je geen inkomstenbelasting hoeft te betalen over de korting. Lijkt me terecht want de korting kan geen bron van inkomen zijn omdat aankoop van de auto niet aftrekbaar is.
Ik lees wat anders. Ik lees dat je geen inkomstenbelasting hoeft te betalen over de korting. Lijkt me terecht want de korting kan geen bron van inkomen zijn omdat aankoop van de auto niet aftrekbaar is.
-
- Volwaardig lid
Je hebt gelijk. Ben wat huiverig over belastingperikelen in het engels in het buitenland. Is in Nederlands al lastig genoeg. 

-
- Volwaardig lid
"...Is in Nederlands al lastig genoeg..."
Hoe kom je daar nou bij ? Leuker kunnen ze het niet voor je maken, toch ?
Hoe kom je daar nou bij ? Leuker kunnen ze het niet voor je maken, toch ?

-
- Expat
- Contacteer:
Een (gedeelte van) de excise tax wordt niet in rekening gebracht, tot maximaal 100.000 Baht. Heeft niets te maken met al dan niet inkomstenbelasting te betalen. Geldt alleen voor Thai nationals, voor bepaalde auto's (in Thailand geassembleerd, maximaal 1500 cc, pickup trucks, max. aankoopwaarde 1 mio, alleen indien nog nooit eerder een auto op naam, de auto mag 5 jaar niet verkocht worden.
-
- komt net kijken
mijn vriendin kocht een honda jazz, prachtig autootje en kreeg 100.00 baht van de regering, volgens haar eindigt dit 31/12 aanstaande
- joepattaya
- Expat
Eindigt inderdaad 31-12-2012.
De THB 100,000 is trouwens niet zo maar een "krijgertje".
Soms verdisconteerd de dealer de THB 100,000, maar in de regel wordt de THB 100,000 uitgesmeerd over een termijn van 5 jaar uitbetaald.
Vorige week waren er al zo'n 1,100,000 aanvragen voor een auto-subsidie binnengekomen en men verwacht dat de teller stopt bij 1,200,000 aanvragen.
Het gaat trouwens om MAXIMAAL THB 100,000.
Soms verdisconteerd de dealer de THB 100,000, maar in de regel wordt de THB 100,000 uitgesmeerd over een termijn van 5 jaar uitbetaald.
Vorige week waren er al zo'n 1,100,000 aanvragen voor een auto-subsidie binnengekomen en men verwacht dat de teller stopt bij 1,200,000 aanvragen.
-
- Expat
- Contacteer:
Ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt Joep maar ze is onjuist.joepattaya schreef:Eindigt inderdaad 31-12-2012.
de dealer heeft niets met die 100.000 Baht te maken, de aanvrager vraagt deze op het belastingkantoor zelf aan en krijgt deze zelf terug, niets loopt via de dealer.
Betaling wordt nhiet uitgesmeerd over 5 jaar maar is een eenmalige betaling, 1 jaar na datum aanvraag.
Het laatste klopt, maximaal 100.000 Baht.