Gesplitst: Actie na verkrachting van dochter - discriminatie

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat

Re: Gesplitst: Actie na verkrachting van dochter - discrimin

#61 Bericht door printen44 » vrijdag 30 november 2012, 15:55

Ik koop voor de kerst vier konijnen, diepvries bij de Makro. Ik doe wat aan de plaag van konijnen in Australie, want die konijnen komen daar vandaan. De kop zit er nog aan, zodat je kan zien dat er geen kattenmepper aan de gang is geweest. Ik ben dus milieu-vriendelijk bezig. En ik help de Aboriginals in Australie van hun konijnen af. Zo steun ik de strijd van de Aboriginals in Australie om die grote rode rots daar in Australie voor de Aboriginals te behouden. Valt "The Great Barrier Reef" er ook onder?

Het is bij de konijnen af. [$) [$) [$) [$) [$)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#62 Bericht door prajak » vrijdag 30 november 2012, 15:58

Down-under konijnen zijn goedkoop dit jaar. Vier voor de prijs van twee. De aldaar heersende myxomatose doodt zoveel konijnen dat ze massaal de export ingaan. :giggle3:

RuudThai
Expat
Expat

#63 Bericht door RuudThai » vrijdag 30 november 2012, 16:03

Wij hebben een flappie vrij rondlopen in de tuin. Het zou fnuikend voor een teer kinderzieltje zijn als wij hem een flappie op zijn bordje zouden serveren.
Dan maar een kalkoen van de Makro! :giggle:

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#64 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 30 november 2012, 16:08

Jim schreef:ja, ik had niet zoveel zin om te typen.. had er een werkdag van 20 uur op zitten.
Ik ken dat, toevallig is het bij mij op het werk even een tikje rustiger. Tenminste tot volgende week.

Ik begin wel het gevoel te krijgen dat ik bij je een gevoelige snaar raak.

Toch wil ik nog wel even reageren op je laatste reactie:
Nationaliteitsregelingen

1838 kwam de eerste regeling in het Burgerlijk Wetboek: iedereen die in Nederland of in de koloniën was geboren uit daar gevestigde ouders bezat de Nederlandse nationaliteit. Dus: praktisch de gehele bevolking van Nederland en zijn koloniën bezat de Nederlandse nationaliteit.
http://www.nedindie.nl/N.htm
Op vreemde wijze zitten we nu ineens de geschiedenis van Nederlandse Indie te betrekken in een discussie die begon over zwarte piet. Maar daar wordt de discussie niet anders van. Een deel van de quote wass blijkbaar weggevallen, hieronder volgt het missende deel:
1850 verving de Nationaliteitswet de regeling van 1838. De Nederlandse nationaliteit kwam aan degenen die geboren waren uit ouders die in Nederland waren gevestigd of van deze personen afstamden: het ging om Nederlandse kolonisten en hun afstammelingen. Als de vader een Nederlander was, maakte het niet uit of de moeder een blanke was of een kleurlinge, maar kreeg het kind ook de Nederlandse nationaliteit.
1854 Regeringsreglement waarin de bewoners van Nederlands-Indië werden ingedeeld in twee juridische categorieën:
Europeanen (Nederlanders en Indo-europeanen)
Inlanders en met hen gelijkgestelden (vreemde oosterlingen)
1892 kwam een nieuwe Nationaliteitswet: 'inlanders' en 'vreemde oosterlingen' verloren hun Nederlandse nationaliteit (van 1838), alle overige Nederlanders, onder wie de Indische Nederlanders, bleven Nederlander.
Het Burgerlijk Wetboek 1838 was niet geheel origineel (er werd teruggegrepen op andermans ideeen) en een aantal zaken werden (zoals te lezen is) teruggedraaid.

----
Jim schreef:zal ik je even voor rekenen..

2de wereld oorlog duurde 5 jaar en is 67 jaar geleden en daar wordt nog steeds over gemekkerd.
elk jaar een herdenking, talloze herdenkingsmonumenten.

nederlandse slavernij: 1528 - 1863.. is 335 jaar! en bij het oprichten van 1 monumentje in zeeland mekkert half nederland dat er niet zo gezeurd moet worden :lol:
Dat rekenen hoeft voor mij niet, dat wist ik zo ook wel. Ik verbaas me wel over het jaar 1863, want de (voormalige) slaven bleven vervolgens nog 10 jaar onder staatstoezicht. Had je niet 1873 willen gebruiken?
Misschien heb ik wat dit betreft te weinig inlevingsvermogen. Zelf kan ik de mensen van nu, niet iets kwalijk nemen wat een vorige generatie hun aangedaan heeft. Wat mijn grootouders hebben meegemaakt, is niet best geweest, maar ik neem dit verder niemand (van nu) kwalijk en zal dan ook niet gaan roepen om een fiets. In mijn belevingswereld moet je de geschiedenis op een bepaald moment laten rusten en alleen gebruiken om er van te leren.
nou m'n bek valt open... echt :shock:
Shockeren bedoel je? Ja, nu dat mag in de hedendaagse politiek, kan ik niet achterblijven. Volg maar eens een debat met Mozart!
Jim schreef:
Wereldvreemd schreef:Jouw redeneringen volgende kunnen we ook wel Sinterklaas himself en de kerstman als een rascistische uiting beschouwen. Tenslotte wordt door beide personen het stereotype beeld van de vrijgevige blanke weergegeven. ;)
och och och er is zoveel fout aan deze uitspraak..
je doet je nickname echt eer aan.
Nou zeg, heb je die knipoog niet gezien? Maar als je het toch zo opvat, een reden te meer om beide feesten af te schaffen? Kinderen gewoon maar alle lol ontzeggen?

Dit zijn retorische vragen en daar hoef je niet op te reageren. Kinderen zijn verder onschuldig en moeten gewoon lol hebben.

Ik ben trouwens wel blij met mijn nickname. Jumbo krijgt/kreeg altijd nog wel wat er over te horen, maar ik denk dat mijn score met minder bijdragen toch hoger is. Kijk dan heb je toch iets goeds te pakken. :giggle2:

================================

Tijdens al mijn typewerk, zie ik dat een aantal forumleden het onderwerp wat luchtiger willen maken. Gelijk hebben ze, want volgens mij is Zwarte Piet in dit onderwerp al lang uit beeld verdwenen.
- -

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”