Jim, je weet dat dit niet kan. Op dit forum is de enige serieuze bron van nieuws, de krant met de V, oftewel De Volkskrant. En nu durf je een artikel aan te halen wat gaat schoppen tegen de Volkskrant? Jim, Jim, dat kan toch niet.
Maar goed, ik ben niet gebonden aan een vaste bron van informatie en sta open voor andere bronnen. Alleen zo'n opinie stuk van een zwaar gefrustreerde schrijver helpt je niet echt. Als je het werk van mensen zoals Malcolm X en James Baldwin weet te betrekken in je strijd tegen Zwarte Piet, dan ben je absoluut de zaken uit het verband aan het trekken.
De schrijfster ken ik niet zo goed, maar zij weet de kolonie op een duistere wijze tot onderdeel van Nederland te maken, lang voor Juliana de koloniën min of meer als onderdeel van het koninkrijk beschouwde. Een foutje met feiten kun je maken, maar een dergelijke fout voor een universitair geschoolde is ronduit een blunder of stemmingmakerij.
Overigens is het voor de toevallige lezer(es) ook wel nuttig om te weten dat de schrijfster anekdotes aanhaalt, die buiten haar belevingswereld vallen. De schrijfster is tenslotte een blanke, die op geen enkel moment een argument naar voren kan brengen dat Zwarte Piet op racisme gestoeld is. Ja, ze heeft een foto (met argumenten van een ander) om ons de overeenkomsten te laten zien tussen Zwarte Piet en de gemiddelde neger.
Leuk is overigens dat ze begint over de vrijheid van meningsuiting en die vervolgens gebruikt om een groep mensen, die geen racistische intenties heeft, jouw wil op te leggen.
soms vind ik ze hierop het forum te ver gaan met hun adoratie van de Volkskrant, maar dit opiniestuk is niet gestaafd op feiten. Door in te spelen op de gevoelens jegens racistische uitlatingen, wordt getracht de Nederlanders een schuldgevoel aan te smeren. Triest is het als mensen zich verlagen tot dit soort stemmingmakende artikelen. De schrijfster kan wat dat betreft nog wel iets leren van Geert Wilders.