Ruud, net zoals ik, bij jij vrijwillig naar Thailand verhuisd. Net zoals jij, heb ik het nodige kritiek op Thailand. Maar wij worden niet verplicht een inburgeringscursus te volgen. En niet verplicht om Thais te leren. Ook wordt het ons redelijk gemakkelijk gemaakt om hier te wonen. Wil je als Thai emigreren naar Nederland is dat wat moeilijker.RuudThai schreef:Prajak, ik denk eerder dat zij hun gezicht hebben verloren want ZIJ spreken geen internationale taal en alleen dat boerenkinkeltaaltje - wat Nederlands uiteraard ook is - wat het Thais is. Dus qua educatie sta ik ver boven ze zullen ze zo voelen vermoed ik. Misschien dat ze daarom niet durven langskomen omdat ze zich zo boerenkinkelig voelen...prajak schreef:"...en te zeggen in het Engels dat hond ons hek heeft vernield en dat ..."
Als je Thais leert dan kun je zelf communiceren met jouw buren. Dan zou je de buurman kunnen vragen eens te komen kijken en kun je hem vragen wat er nu is te doen tegen zijn hond..... Dan verliest hij zijn gezicht. Nu ben jij je gezicht verloren want jouw vrouw moest bijspringen met vertalen.![]()
Kritiek hebben op Thailand en Thailand met een westerse bril bekijken is prima, maar verlaag je niet door te denken dat wij, westerlingen "ubermenschen' zijn. Dat zijn we niet, zullen we ook nooit worden en Thais zijn anders dan Nederlanders, net zoals Nederlanders anders zijn dan Russen. In taal en gewoontes.
Ruud, omdat een Thai niet doet wat jij graag wilt, dan zijn de Thais een onderontwikkeld volk? Ik ben het vaak eens en/of oneens met je, maar hier ben ik het uiterst oneens met je. En dan druk ik mij nog heel netjes uit.