2,5 week reizen in het zuiden van Thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Robbert1986
komt net kijken
komt net kijken

2,5 week reizen in het zuiden van Thailand

#1 Bericht door Robbert1986 » woensdag 21 november 2012, 11:26

Hallo allen,
Ik zal eerst kort mijn plannetje schetsen.Vanaf 12 december zal ik 2,5 week in het zuiden van Thailand zijn. Ik reis zelfstandig en ik land op koh samui en ga dan naar Koh Tao. Hier wil ik ongeveer 3 a 4 dagen blijven. Ik wil hier graag op plekken komen waar veel backpackers zijn, zal waarschijnlijk overal wel zijn. Daar wil ik mooie stranden afgaan, verder de natuur bekijken, snorkelen en gezelligheid/feestjes opzoeken etc. Vervolgens wil ik via Surat Thani naar Khao Sok, hoor hier veel goede verhalen over, daar wil ik 2 a 3 dagen blijven. Ik wil hier graag de Lake tour doen en de jungle tour. Vervolgens ga ik naar Koh Phangan voor een bruiloft en zal daar de rest van de vakantie blijven. Ben van plan daar te gaan duiken (ongv 3 dagen denk ik). Mijn verblijf op Koh Phangan is al geregeld.

Mijn vragen zijn:
Koh Tao
wie weet er leuke plekken op Koh Tao mbt verblijf. Ik moet dit namelijk nog boeken. Ik wil ongeveer 20 a 30 euro per nacht uitgeven (als t iets meer is maakt dat niet zoveel uit). Maar zoals ik al schreef wil ik graag in contact komen met wat gezelligheid daar aangezien ik alleen reis ;) .
Khao Sok
Ik denk dat je dit moet reserveren van tevoren, wat is jullie ervaring hiermee en hebben jullie hier
nog tips over?

Koh Phangan
Heeft iemand nog ideeen tips voor dit eiland wat ik absoluut moet gaan doen??

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.

Robbert

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: 2,5 week reizen in het zuiden van Thailand

#2 Bericht door Jim » woensdag 21 november 2012, 13:00

Robbert1986 schreef: Koh Phangan
de FMP ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Robbert1986
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door Robbert1986 » woensdag 21 november 2012, 18:17

Jim schreef:
Robbert1986 schreef: Koh Phangan
de FMP ;)

Die sla ik zeker niet over er is er een de 26ste :)

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door pong » donderdag 22 november 2012, 10:07

Beste knul-kennis op dit forum over die eilanden is niet zo groot. Jonge bekpekkers is hit or miss-er bestaan dus geen huizen die garantie bieden op ''ontmoeten''-maar je treft-het is volop hoogseizoen, TH is drukker als ooit en je komt vast wel genoeg drinkebroersvoorsamen tegen. Overigens ontmoet je die meest niet in die slaaphuizen, maar in de 100en bars/zuipgelegenheden etc.
behalve die FMP-maar ook 2 weken ertussen de blackmoon en week 1-3 de halfmoon parties-en in high season nog zo wat andere ''bedenkmaarwat'' zuippartijen biedt KPN eigenlijk niks-er valt niks te zien.
Oh-de grootste verrassing voor de meeste jonkies (ik merk dat ook hier momenteel in Saigon)- de echt goedkope slaaphuizen e.d. staan niet op het web-die vind je enkel door gewoon langs te lopen-net als 20 jaar terug voorat er www was. Ook de meeste verbindingen etc staan niet op www-dat houdt ook al in dat je geen zorgen hoeft te hebben over alles punctueel vooruitboeken. Je ziet maar en je doet maar, de vreugde van TH. Allen vanwege de Thaise hoidiays- VAN BKK de dagen tot 31/12 en NAAR BKK vlak erna is alles rammeltje vol.

Robbert1986
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door Robbert1986 » donderdag 22 november 2012, 21:51

pong schreef:Beste knul-kennis op dit forum over die eilanden is niet zo groot. Jonge bekpekkers is hit or miss-er bestaan dus geen huizen die garantie bieden op ''ontmoeten''-maar je treft-het is volop hoogseizoen, TH is drukker als ooit en je komt vast wel genoeg drinkebroersvoorsamen tegen. Overigens ontmoet je die meest niet in die slaaphuizen, maar in de 100en bars/zuipgelegenheden etc.
behalve die FMP-maar ook 2 weken ertussen de blackmoon en week 1-3 de halfmoon parties-en in high season nog zo wat andere ''bedenkmaarwat'' zuippartijen biedt KPN eigenlijk niks-er valt niks te zien.
Oh-de grootste verrassing voor de meeste jonkies (ik merk dat ook hier momenteel in Saigon)- de echt goedkope slaaphuizen e.d. staan niet op het web-die vind je enkel door gewoon langs te lopen-net als 20 jaar terug voorat er www was. Ook de meeste verbindingen etc staan niet op www-dat houdt ook al in dat je geen zorgen hoeft te hebben over alles punctueel vooruitboeken. Je ziet maar en je doet maar, de vreugde van TH. Allen vanwege de Thaise hoidiays- VAN BKK de dagen tot 31/12 en NAAR BKK vlak erna is alles rammeltje vol.
Oke bedankt voor je reactie, .. al lijkt t alsof jij denkt dat ik alleen maar voor het zuipen ga. Maar deze knul gaat ook nog wel andere dingen ondernemen. ;)

henk177
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#6 Bericht door henk177 » zaterdag 24 november 2012, 17:25

Robert 1986 :heb al een paar keer geprobeerd een bericht te plaatsen maar word iedere keer verwijderd .
Mijn antwoord ging niet zozeer over wat je allemaal kan doen maar mijn antwoord ging eigenlijk over de antwoorden van Pong .
Persoonlijk vind ik dat als je niks normaals kan schrijven dat je dan NIETS schrijft en niet van zulke domme dingen die Pong schrijft .Denk dat hij teveel naar zichzelf kijkt of behoorlijk wat last heeft van een zonnesteek .
Gewoon negeren zulke mensen en hopen dat er nog mensen zijn die je wel een beetje verder kunnen helpen op je normale vraag .

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door carpediem » zaterdag 24 november 2012, 18:50

ping pong ting tong :D :D :D
pluk de dag (carpediem)

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door carpediem » zaterdag 24 november 2012, 18:55

henk177 schreef:Robert 1986 :heb al een paar keer geprobeerd een bericht te plaatsen maar word iedere keer verwijderd .
.
Ja heb ik soms ook last van.
Als ik verstuur dan krijg ik dat de website niet te vinden is.
Dus wat langere berichten sla ik dus even op.
pluk de dag (carpediem)

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door baco101 » zondag 25 november 2012, 02:30

pong schreef: behalve die FMP-maar ook 2 weken ertussen de blackmoon en week 1-3 de halfmoon parties-en in high season nog zo wat andere ''bedenkmaarwat'' zuippartijen biedt KPN eigenlijk niks-er valt niks te zien.
een wel heel erg simpele beschrijving van KPN, vraag me af of je er ooit geweest bent.

Ik zou absoluut, naar than sadet waterfall gaan, heefteen thaise koning Rama V, zijn initialen in een rots gekerft.
chinese temple en als je ernergie over hebt Khao Ra oplopen, hoogste punt van koh phangan.

Dagtocht naar Ang tong national marinepark, daar waar het boek the beach zich afspeelt.

Koh Ma een eilandje vlak voor de kust van mae haad, kun je met laag water naar toe lopen anders klein stukje zwemmen het is een vd beste snorkelplekken vh eiland.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Robbert1986
komt net kijken
komt net kijken

#10 Bericht door Robbert1986 » zondag 25 november 2012, 17:53

henk177 schreef:Robert 1986 :heb al een paar keer geprobeerd een bericht te plaatsen maar word iedere keer verwijderd .
Mijn antwoord ging niet zozeer over wat je allemaal kan doen maar mijn antwoord ging eigenlijk over de antwoorden van Pong .
Persoonlijk vind ik dat als je niks normaals kan schrijven dat je dan NIETS schrijft en niet van zulke domme dingen die Pong schrijft .Denk dat hij teveel naar zichzelf kijkt of behoorlijk wat last heeft van een zonnesteek .
Gewoon negeren zulke mensen en hopen dat er nog mensen zijn die je wel een beetje verder kunnen helpen op je normale vraag .
Haha ja ach, ik lig er niet wakker van maar vreemde reactie was het zeker.. maar goed ik weet nu in ieder geval dankzij Pong dat er ook lekker gezopen wordt in Thailand.. hartstikke gezellig ;)

Robbert1986
komt net kijken
komt net kijken

#11 Bericht door Robbert1986 » zondag 25 november 2012, 17:54

baco101 schreef:
pong schreef: behalve die FMP-maar ook 2 weken ertussen de blackmoon en week 1-3 de halfmoon parties-en in high season nog zo wat andere ''bedenkmaarwat'' zuippartijen biedt KPN eigenlijk niks-er valt niks te zien.
een wel heel erg simpele beschrijving van KPN, vraag me af of je er ooit geweest bent.

Ik zou absoluut, naar than sadet waterfall gaan, heefteen thaise koning Rama V, zijn initialen in een rots gekerft.
chinese temple en als je ernergie over hebt Khao Ra oplopen, hoogste punt van koh phangan.

Dagtocht naar Ang tong national marinepark, daar waar het boek the beach zich afspeelt.

Koh Ma een eilandje vlak voor de kust van mae haad, kun je met laag water naar toe lopen anders klein stukje zwemmen het is een vd beste snorkelplekken vh eiland.

Oke super bedankt voor je tips.. die komen dan ook op mn lijstje :)

Iemand nog tips voor het boeken van khao sok? Ik kom dan vanaf koh tao of koh samui.. Zou het t liefst in Thailand boeken, maar zit wel in het hoogseizoen dus twijfel of ik het niet al van tevoren moet boeken. Iemand ervaring hiermee in deze tijd van het jaar? Daarnaast zie ik op veel sites van de tours zelf prijzen staan als 11.000 bath, terwijl ik op andere sites en in bv reisboekjes prijzen zie van 20 à 30 per dag.. Dat scheelt nogal.. Ik wil graag 3 dagen en 2 nachten op een lake house overnachten..

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”