Onbetrouwbaar......

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Onbetrouwbaar......

#1 Bericht door Pieter » zaterdag 03 november 2012, 04:31

Van morgen voor de zoveelste keer voor het kat zn hhu op een nieuwe werkster zit ten wachten ... Af spraken maken of afzeggen vreselijk ... Voor sommigen is die 300/200/100 baht nog te veel ....jaja ik wordt kots ziek van het onbetrouwbare nivo van afspraken maken hier ... En wel lopen schreeuwen in je rooie shirt..... Het duurt nog zeker 100 jaar voordat dat beter wordt.....en ja ik heb de max havelaar gelezen ... Weet iemand nog een betrouwbare birmees voor op mijn huis te passen ...kost en inwonig gratis.... Eten gratis... 8000 tot 10000thb per maand.. Liefst een man die wat ouder is. .. Of een oudere vrouw.. Kinderen wel bezwaar..... Thaise liever niet want daar kun je geen afspraken mee maken en ik heb anders ook geen zin in het opwind mechnisme te zoeken.....

Cultuur.....klaplopen.....uitvreten.....

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Onbetrouwbaar......

#2 Bericht door prajak » zaterdag 03 november 2012, 04:39

Mijn ervaringen hier zijn wel positief.

Misschien is het de grootstad die werk zoeken gemakkelijk maakt; hier is geen werk en men is blij met wat men heeft en is er zuinig op.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door driver » zaterdag 03 november 2012, 07:35

Pieter schreef:Van morgen voor de zoveelste keer voor het kat zn hhu op een nieuwe werkster zit ten wachten ... Af spraken maken of afzeggen vreselijk ... Voor sommigen is die 300/200/100 baht nog te veel ....jaja ik wordt kots ziek van het onbetrouwbare nivo van afspraken maken hier ... En wel lopen schreeuwen in je rooie shirt..... Het duurt nog zeker 100 jaar voordat dat beter wordt.....en ja ik heb de max havelaar gelezen ... Weet iemand nog een betrouwbare birmees voor op mijn huis te passen ...kost en inwonig gratis.... Eten gratis... 8000 tot 10000thb per maand.. Liefst een man die wat ouder is. .. Of een oudere vrouw.. Kinderen wel bezwaar..... Thaise liever niet want daar kun je geen afspraken mee maken en ik heb anders ook geen zin in het opwind mechnisme te zoeken.....

Cultuur.....klaplopen.....uitvreten.....

Pieter
s,lands eer..s,lands wijs zeggen ze toch ?
En blijkbaar is het zo te lezen vlgs jou niet mogelijk om met de Thai wat af te spreken dus ....ander land gaan zoeken waar het wel lukt ?
Cultuur.. leuk om dit te melden op een Thaiforum en vlgs mij ook ietswat overdreven en dan nog .....jij gaat naar hun land toe en hun niet naar jou land dus accepteren of wegwezen lijkt me dan .
Thai maken zich blijkbaar niet zo druk om wat dan ook en dat is misschien wel beter dan dat domme gejaag en gevlieg wat de meeste van ons doen en kwaad zijn als ze 2 min moeten wachten op iemand oid.

gr driver

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 03 november 2012, 08:11

wees blij dat zo'n onbetrouwbaar iemand niet is komen opdagen.
je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als je zo-iemand in huis hebt.
Live your dream, don't dream your life.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#5 Bericht door Gardensafari » zaterdag 03 november 2012, 08:48

Wouter_Udon schreef:wees blij dat zo'n onbetrouwbaar iemand niet is komen opdagen.
je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als je zo-iemand in huis hebt.
Afbeelding
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Pieter » zaterdag 03 november 2012, 10:37

Dat ze nie komen vindik ook niet erg maar ik heb geen idee waarom niet en als dit zo gaat kom ik er dus ook niet achter waarom ze het niet sanooook vinden .......
Geld?...
Mijn directe manier van reageren (kan niet want ze hebben me meestal nie gezien
Mijn vrouw omdat die uit het zuiden komt en daar zijn ze bang van ????
Van onze hond ??????

Als ze nude beleefheid opbrengen om even aan te geven waarom niet
Kan ik daarmee rekening houden de volgende keer ......

Maar mijn vrouw rook het goed .. Die had al gezegd ik denk niet dat die komt...

Het irritante is dat je het moet ruiken en dat er niemand boos wordt ... Dus de volgende keer doet zo'n geval het gewoon weer.........

Als zenu eens lekker boos worden dan haalt iemand het misschien in zijn hoofd op de volgende keer niet zo'n rotstreek te leveren

RuudThai
Expat
Expat

#7 Bericht door RuudThai » zaterdag 03 november 2012, 12:19

Tja, de afsprakencultuur van de Thai.... rampzalig!
Inderdaad, huishoudsters hebben de onaangename gewoonte om zomaar niet meer op te dagen terwijl je juist op ze rekent. Onze huidige poetsvrouw heeft met ons de afspraak dat ze 5 dagen per week komt, maar ja, het is weer rijsttijd en dan komt ze dus een hele week niet. OK, een paar dagen rijstpikken kan ik mee inkomen, maar dan ook weer een dagje bij ons. En niet zomaar een hele week wegblijven.

Het is met alles, soms komen ze nooit en te nimmer opdagen, soms na weken/maanden en soms staan ze al voor je deur terwijl jij nog onderweg naar huis bent na ze besteld te hebben :cheesy:
Vorig jaar airco's schoonmaken: in augustus besteld en een paar keer herhaald, in oktober kwamen ze.
Dit jaar waren wij nog boodschappen aan het doen na in hun winkel te zijn geweest en ja, ze stonden al voor de deur....
Satellietontvangst slecht op bepaalde tijden: al een maand geleden doorgegeven aan de PSI-winkel maar tot nu toe niks gezien.
Grasmaaier: 3 weken geleden gevraagd of hij kon maaien en we hebben onderhand een kapmes nodig om ons huis te bereiken maar de man komt niet opdagen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik ga komende week het nog eens proberen maar doe het dan anders. Agenda bij de hand en duidelijk vragen of ze de volgende ochtend aanwezig kunnen zijn op een bepaalde tijd. En ik noteer hun telefoonnummer en zeg ze dat ik zal bellen als er iets tussenkomt (maar ik bedoel dat ik bel als ze niet opdraven :Whistle: ). Ben benieuwd of dat helpt.

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Bean » zaterdag 03 november 2012, 13:14

Ja als ze eenmaal met een farang gehuwd zijn .moeten ze een werkster in huis hebben een tuinman en als het even kan nog een Nanny.
onder het motto. Cultuur.....klaplopen.....uitvreten..... :mrgreen:
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door elst99 » zaterdag 03 november 2012, 13:16

Nee dus!
Maar jouw vrouw kan ze toch in Thai vragen cq tijden opgeven? Dat het dan Thai-time wordt is zeker, maar komen doen ze!
Wel met een brede smile,doch dringend Ruud !
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Pieter » zaterdag 03 november 2012, 13:35

Bean schreef:Ja als ze eenmaal met een farang gehuwd zijn .moeten ze een werkster in huis hebben een tuinman en als het even kan nog een Nanny.
nee bean in tegenstelling tot die gemiddeld luie wijven met een farang is het schema van mijn vrouw voller dan dat van mij

begint door de weeks met opstaan om 5 uur en dan om 6 uur vertrek eerst mij wegbrengen naar m'n werk en dan m'n dochter naar
school brengen daarna door racen naar de fitness shop omdat die vanaf 7 uur open is

's middags om half 4 m'n dochter ophalen en daarna mij en daarna naar huis
soms onderweg nog boodschappen en dan zijn we om 6 a 7 uur thuis
dat de hele week
en zaterdag om 7.30 tennisles van m'n dochter en zondag ook

en ja we hebben 2.5 jaar een "tuinman" gehad maar die is er al een jaar niet meer
en 500 m2 gras moet toch zeker 1 keer per maand gemaaid worden

n.b. ik kan door mijn handicap niet meer auto rijden en ook geen (zwaar) lichamelijk werk doen dus de tuin zou ik wel willen maar kan ik niet meer

Afbeelding

RuudThai
Expat
Expat

#11 Bericht door RuudThai » zaterdag 03 november 2012, 17:35

Bean schreef:Ja als ze eenmaal met een farang gehuwd zijn .moeten ze een werkster in huis hebben een tuinman en als het even kan nog een Nanny.
Nee Bean, in tegenstelling tot - zoals jij ze ongeveer beschrijft - die gemiddeld luie wijven met een farang is het schema van mijn vrouw voller dan dat van mij.

Begint doordeweeks met opstaan om 5 uur en dan om 6 uur vertrek (tot zover overgenomen van Pieter [8) ) naar haar studentenrestaurantje wat ze sinds een paar maanden heeft geopend tegenover de Rajabath Universiteit en diverse scholen ernaast. Als dat eenmaal draait en het personeel is aanwezig (dat weet je nooit met die onbetrouwbare Thai die hun afspraken niet nakomen ;) :crazy: ) gaat ze samen met een collega op pad om AIA-verzekeringen te verkopen en tenslotte is ze ook nog bezig om een kledingboutique op te zetten waar mogelijk onze dochter en een nichtje in gaan werken.
Aangezien ze de afgelopen jaren al meerdere malen iets ondernemends heeft opgezet wat meestal met mijn financiële steun netaan quitte speelde :Whistle: :cheesy: kun je haar bepaald niet lui of klaploopster of uitvreter noemen!
Dus daarom hebben wij een huishoudster want ik ben wél lui op huishoudelijk gebied.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Bean » zaterdag 03 november 2012, 18:19

Wat zullen jullie gelukkig zijn met die ijverige meiskes :clap:
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

joepattaya
Expat
Expat

#13 Bericht door joepattaya » zondag 04 november 2012, 05:13

Pieter, het probleem los je niet op met een Birmees.
Die zijn net zo erg, zo niet erger.

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik steeds vaker ervaar, dat afspraken WEL op tijd nagekomen worden.
Mondjesmaat, maar het gebeurt toch.

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door v@go » maandag 05 november 2012, 01:29

toen ik de kop zag van deze topic dacht ik dat het over de VVD ging :cheesy:
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door pong » maandag 05 november 2012, 08:42

heb niet alles gelezen, en begrijp dat je in/rond deze grote stad BKK woont?
Nu ben ik toevallig redelijk goed bekend geraakt in Burmse kringen-maar echt waar, er zijn geen ouderen tussen. Bijna allemaal jongeren, tot rond de 30/35. Dus daarmee geef ik je weinig kans.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”