Good hart same same big money ?

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Good hart same same big money ?

#16 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 24 oktober 2012, 08:42

joepattaya schreef:De handtekening zal er om gaan dat zij afstand doet van het ouderschap OF dat zij toestemming geeft aan de ex-husband om het kind mee te nemen naar Germania.
Het kan voor beide, maar het meenemen van het kind uit Thailand zonder toestemming van moeders zou een misdaad zijn, ongeacht of ze zorg draagt voor het kind of niet.

Thailand heeft dit internationale verdrag (volgens mij) tien jaar geleden ondertekend. Internationaal geldt dat het land waar het kind woont, zijn thuis is (ongeacht nationaliteit). Het meenemen naar een ander land is een misdrijf tenzij beide ouders instemmen. Een rechter kan per individuele zaak hiervan afwijken, maar zal dat vooral doen als het in het belang van het kind is. Soms kunnen de belangen van de ouder meegenomen worden in het besluit, maar dat zijn uitzonderingen.
- -

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 24 oktober 2012, 11:23

Wouter_Udon schreef:Als je dit zo leest bedenk dan dat het altijd de excessen zijn die in het nieuws komen want anders wordt de krant niet gelezen of het tv programma niet bekeken.
Vooropgesteld dat zoiets verschrikkelijk is, gelukkig dat dat mannetje zo'n goede vader heeft die kost wat kost voor hem wil zorgen.
Maar het gaat gelukkig veel vaker wel goed, ik weet het uit eigen ervaring, dus je conclusie bij aanvang van het stukje kan ik niet delen.
Ik onderschrijf je mening dat het vooral excessen zijn die in het nieuws komen. Dat neemt niet weg dat ik via mondelinge overlevering ook op de hoogte ben van nogal wat trieste feiten. Zo extreem als hier beschreven, ben ik persoonlijk nog niet tegengekomen.

De Thai staan weliswaar bekend om gek te zijn op kinderen, maar in mijn optiek zijn ze er gek op als het hun uitkomt. Zodra het ze niet uitkomt, dan kunnen ze zelfs hun eigen kind compleet negeren. Regelmatig schiet het door mijn hoofd dat een kind voor een Thai, een knuffeldier is om mee te pronken. Het begeleiden van het kind door het leven, dat doen ze meestal maar niet. Dat wil niet zeggen dat ze het kind aan het lot overlaten, maar daarmee wil ik aangeven dat een kind meer nodig heeft dan alleen voedsel. Een kind heeft ook liefde, bescherming en begeleiding door het leven nodig.

Als de Thai een slecht humeur heeft, dan kunnen ze hun eigen kind compleet negeren. Dit gebeurt ook als het rottige humeur dagen aanhoudt.... Het kind zal zich in een dergelijke situatie onzeker en ongelukkig voelen.
- -

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door prajak » woensdag 24 oktober 2012, 15:06

"...Ik onderschrijf je mening dat het vooral excessen zijn die in het nieuws komen. Dat neemt niet weg dat ik via mondelinge overlevering ook op de hoogte ben van nogal wat trieste feiten. Zo extreem als hier beschreven, ben ik persoonlijk nog niet tegengekomen...."

De verhalen uit een weeshuis in deze regio zijn vele malen erger dan beschreven hier. Incest, pedofilie, verkoop van kinderen, verminking en laten verhongeren van kinderen om ze uit bedelen te sturen, kidnapping om te laten bedelen haalde een paar jaar terug de landelijke pers. Maar dat gebeurt in meer landen dan Thailand.

En vergeten we nu niet de strapatsen van de clerus in westerse landen en wat bij Ome Sam in de scouting is gebeurd.

Het is niet Thais; het zit overal.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”