MUAY Gala 17 November Nigtevecht

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat

Re: MUAY Gala 17 November Nigtevecht

#16 Bericht door dutch » zondag 21 oktober 2012, 06:45

vleespet schreef:
louis49 schreef:ja mensen ,dat er geen thai bij zijn is ni moeilijk ,mss dat het ergens anders zo niet is ,maar hier in chonburi is de fisieke staat van de thais bedroevend ,in de gym droog ik alle thai moeiteloos af met meestal het dubbel in gewicht dan zij ,en ik ben 63 jaar oud ,deze mensen kunnen echt niet af zien of presteren ,niet te verwonderen dat ze geen medailles halen op de olympische spelen,ze maken kans zogauw gsm of tablet pc tokkelen een olympische sport word
De 3de rangs "atleten" op de poster redden het nog niet eens tegen een Thai met een dwarslaesie.
Nee Louis49,jij hebt dus duidelijk de ballen verstand van Muay-Thai,de Thais waren,zijn en blijven de beste in deze tak van sport.
:thumbsup:

Laymond Dekkel :mrgreen:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

louis49
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#17 Bericht door louis49 » zondag 21 oktober 2012, 09:44

ik zeg het nog eens ,sportief gezien zijn thai nobody s

dutch
Expat
Expat

#18 Bericht door dutch » zondag 21 oktober 2012, 09:56

Het valt wel op dat op de UFC--K1--MMA--Glory tournooien, nergens Thai vechters voorkomen.
Ook niet in de lichtere klassen.
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door elst99 » zondag 21 oktober 2012, 12:50

Maar ook bij olympische spelen, wereldkampioenschappen in welke sport dan ook zijn er maar weinig Thais die op niveau iets bereiken.
Valt ons ook op! Met 66.000.000 inwoners zou je toch bij bepaalde sporten wel iets mogen verwachten.
Badminton, tafeltennis etc.etc.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

dutch
Expat
Expat

#20 Bericht door dutch » zondag 21 oktober 2012, 13:04

elst99 schreef:Maar ook bij olympische spelen, wereldkampioenschappen in welke sport dan ook zijn er maar weinig Thais die op niveau iets bereiken.
Valt ons ook op! Met 66.000.000 inwoners zou je toch bij bepaalde sporten wel iets mogen verwachten.
Badminton, tafeltennis etc.etc.
Boksen--Takrok--Dames volleybal--Dames gewichtheffen--Thai boksen en er zal nog wel meer zijn.
Vergeet niet dat een groot gedeelte van de 66 miljoen nu niet bepaald de achtergrond heeft om maar eens lekker te sporten.
Ronald Reagan

louis49
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#21 Bericht door louis49 » zondag 21 oktober 2012, 13:21

dutch,niet zeveren ,ik heb in belgie nooit zoveel mensen in de sportschool zien klooien dan hier in chonburi ,ze hebben gewoon geen karakter ,dat is de enige reden ,sommigen zeggen =de gestalte ,maar japanners zijn even klein en presteren fantastisch in veel sporten

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door elst99 » zondag 21 oktober 2012, 13:49

Ze zijn zoveel leniger, kijk dat ze met rugby, voetbal,schaatsen, skiën,niet mee komen ok, maar er zijn genoeg sporten waar ze goede resultaten kunnen bereiken.
Wat dacht je van de Chinezen de laatste jaren?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door bantakokennerkhorat » zondag 21 oktober 2012, 14:15

louis49 schreef:dutch,niet zeveren ,ik heb in belgie nooit zoveel mensen in de sportschool zien klooien dan hier in chonburi ,ze hebben gewoon geen karakter ,dat is de enige reden ,sommigen zeggen =de gestalte ,maar japanners zijn even klein en presteren fantastisch in veel sporten
Dan is het extra knap dat Thailand het op de Olympische zomerspelen van 2012 het toch iets beter heeft gepresteerd dan Belgie.
Namelijk Thailand plaats 57 met 0 goud,2 zilver,1 bronzen medaille.
En Belgie plaats 60 met 0 goud,1 zilver,2 bronzen Medailles.
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s

louis49
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#24 Bericht door louis49 » dinsdag 23 oktober 2012, 05:05

ja ,is ni meer dan normaal ,belgie is sportief gezien ook al geen hoogvlieger en de thai zijn met 8 keer zoveel .thailand +-70 milioen ,belgie 9 milioen ,ik reken de 2 milioen vreemden in belgie niet als belgen ,de meeste zijn alleen maar goed om drugs te verkopen

dutch
Expat
Expat

#25 Bericht door dutch » dinsdag 23 oktober 2012, 05:27

louis49 schreef:dutch,niet zeveren ,ik heb in belgie nooit zoveel mensen in de sportschool zien klooien dan hier in chonburi ,ze hebben gewoon geen karakter ,dat is de enige reden ,sommigen zeggen =de gestalte ,maar japanners zijn even klein en presteren fantastisch in veel sporten

Dat is geen gezever maar realiteit.De sporten die ik zo eventjes uit het blote hoofd opnoemde zijn sporten waarin Thailand meer dan goed presteert.
Verder is de opmerking over medailles Belgie/Thailand best correct.
Het sportklimaat in Belgie is toch veel beter als dat in Thailand qua kansen en mogelijkheden?
Ronald Reagan

louis49
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#26 Bericht door louis49 » dinsdag 23 oktober 2012, 10:15

waarom zou het sportklimaat in belgie beter zijn?voor voetballen en fietsen ja ,in chonburi hebben de mensen meer vrije tijd dan in belgie volgens mij ,ik zie in belgie geen overvolle gym ,grootwarenhuis ,restaurants en hier zie ik dat wel

dutch
Expat
Expat

#27 Bericht door dutch » dinsdag 23 oktober 2012, 10:28

louis49 schreef:waarom zou het sportklimaat in belgie beter zijn?voor voetballen en fietsen ja ,in chonburi hebben de mensen meer vrije tijd dan in belgie volgens mij ,ik zie in belgie geen overvolle gym ,grootwarenhuis ,restaurants en hier zie ik dat wel
kijk ik dan naar een andere VRT als jij? De sport keuzes staan daar los van,lijkt me!
Maar zonder dollen, outillages zoals sporthallen, gymlokalen en zwembaden zijn toch voor het "grotere" publiek veel beter in Belgie bereikbaar als in Thailand.? Nog afgezien van de hetere/vochtigere weersomstandigheden zoals die hier zijn (dit in tegenstelling tot Japan/Korea/China die je als vergelijking binnen bracht).
De hiso heeft een carierre in de sport (met daaraan gekoppeld een beter leven) niet nodig en de loso kan het zich,op enkele uitzonderingen na,niet veroorloven en heeft de toegang niet.
Dit staat los van de bevolkingsdichtheid van de Malls.
Overigens is de Mall in Korat een zeer druk bezochte gelegenheid met de slechtste resultaten van het concern.
Hele dorpen verschijnen er om aangenaam de uurtjes door te brengen in de Airco en misschien dat men dan nog een bami soepje tegen aan gooit ;) :mrgreen:
Ronald Reagan

RuudThai
Expat
Expat

#28 Bericht door RuudThai » dinsdag 23 oktober 2012, 13:07

Thailand is geen echt sportland. Er is weinig gelegenheid tot georganiseerde sport, de warmte nodigt ook niet uit tot zweetopwekkend gedrag en waar het zou moeten worden gestimuleerd, de scholen, daar gebeurt het niet. Ja, je moet voor je kind een soort padvindersuniform aanschaffen dat ze op een vaste dag in de week moeten dragen en idem een sportuniform. Maar doen ze aan sport en aan buitenactiviteiten? De scholen waar onze kinderen op zitten of hebben gezeten hebben geen gymzaal met allerlei toestellen, geen schoolzwemmen en een sportveld van lik-me-vestje.

Je ziet dan ook steeds meer veel te dikke kinderen, ook omdat er bij de school meestal een snoepwinkel is of van die thaisnacks-verkopers, wat bestaat uit vette worstjes, melige visballetjes en andere dikmakers. En ze zijn meestal te lui om uit hun ogen te kijken laat staan sportieve bewegingen te maken... :(

Samen met een paar andere Nederlanders gaan we een paar keer per week naar het zwembad. Dat zwembad is het enige goede in de stad en ligt op het terrein van een technische school. Dan zou je verwachten dat de leerlingen na schooltijd lekker gaan zwemmen. Mis! Je ziet er geen eentje, wat er komt zwemmen zijn farang met hun vrouwen en wat kleine kinderen.
Ja, in het weekend en in de schoolvakantietijd komen er ook wat pubers, maar die zijn er niet om te sporten maar om hun verveling te verdrijven en om te klieren met elkaar.
Terwijl zwemmen juist een Thaise sport zou moeten zijn want je hebt geen last van de warmte... :happyno:

Natuurlijk is sporten niet voor de minima weggelegd want dat kost gauw teveel. Maar dat de scholen er niet meer aan doen vind ik zeer negatief. Mevrouw de première Guusje Geluk YSmuts had de scholen tablets beloofd voor de leerlingen in de 1e klas Pratom (7-jarigen), nou, ik denk dat die alleen maar op de HiSo scholen komen en ze kon beter al dat geld steken in het gymnastiek- en sportgebeuren op alle scholen voor alle leerlingen :evil: .

louis49
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#29 Bericht door louis49 » dinsdag 23 oktober 2012, 13:14

in africa,cuba,en jamaica is het ook heet hoor ,en kijk wat een prestaties die neer zetten ,nee hoor ,eris maar een grote reden ,GEEN karakter

Edje
Expat
Expat

#30 Bericht door Edje » dinsdag 23 oktober 2012, 13:15

louis49 schreef:in africa,cuba,en jamaica is het ook heet hoor ,en kijk wat een prestaties die neer zetten ,nee hoor ,eris maar een grote reden ,GEEN karakter
Gewoon lui, zeker de mannen.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”