Thais Rijbewijs
Moderator: Loempia
- Edje
- Expat
Re: Thais Rijbewijs
Misschien Off Topic, maar toch.
Over hobbelige wegen gesproken met 2 of 4 wieler.
Gisteren de weg gereden Chiang Khan - Tha Li, lekker even langs de Mekhong touren met een 4 wieler.
Mensen PAS OP. Deze weg is levens gevaarlijk, vol kuilen en zelfs verdwenen banen richting ravijn.(geen waarschuwings borden). Zonder stuurmanskunst kun je hier beter weg blijven.
Wij zijn er heelhuids vanaf gekomen maar op een 2 wieler is het helemaal niet te doen. Heb verschillende motorrijders pijnzend langs de kant stil zien staan.
Wegnummer 2195 absoluut niet doen dus.
Over hobbelige wegen gesproken met 2 of 4 wieler.
Gisteren de weg gereden Chiang Khan - Tha Li, lekker even langs de Mekhong touren met een 4 wieler.
Mensen PAS OP. Deze weg is levens gevaarlijk, vol kuilen en zelfs verdwenen banen richting ravijn.(geen waarschuwings borden). Zonder stuurmanskunst kun je hier beter weg blijven.
Wij zijn er heelhuids vanaf gekomen maar op een 2 wieler is het helemaal niet te doen. Heb verschillende motorrijders pijnzend langs de kant stil zien staan.
Wegnummer 2195 absoluut niet doen dus.
Groetjes; Edje
-
- Volwaardig lid
Greenthaiway.................jouw onderschrift is fenominaal. Geweldige humorgreenthaiway schreef:@ SiamTon
Laat het voorlopig bij die teen is mijn avies.
Als je naar Nong Khai wilt gaan zou ik het vliegtuig nemen naar Udon Thani, dan iets van 54 km door naar NK via een busdienst.
Zo bespaar je op hotelkosten onderweg.
Het is, IMHO, onverstandig om, gezien ook de geringe of geheel afwezige ervaring, meer dan 800 kilometer af te leggen.
Je wilt w.s. ook terug, dat is 1600 kilometer op zijn minst en dat terwijl je ternauwernood weet hoe je zo'n ding moet besturen onder diverse weersomstandigheden.
Kom w.s. met een ongevraagd negatief reisadvies maar denk goed na voor je eraan begint.
Ook, ja ik ga nog ff door, hahaha, raad ik je ten zeerste af om een shopper te gaan huren in Pattaya.
Ga eerst eens na hoeveel dodelijke ongelukken met deze motoren de laatste jaren in en rond Pattaya hebben plaats gevonden.
Het moeten er tientallen geweest zijn.
Mijn ex en ik zijn in Udon Thani nog eens wezen kijken naar een Honda Steed motor.
Afgehaakt nadat er bij ons in de buurt een buitenlander finaal doormidden was gereden door een scharende vrachtwagen.
In Udon Thani zie je vaak een die-hard op een shopper rijden, de goede baas heeft twee geamputeerde benen, rijdt met kunstbenen op zijn shopper.
Weet eerlijkheidshalve niet of hij die benen door een motorongeluk heeft verloren...
Wees voorzichtig met motoren en brommers...

Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!
-
- Volwaardig lid
Dus samenvattend moet ik naar mijn vriendin luisteren en niet op de motor naar NongKhai gaan.
Ten eerste omdat ik nog geen enkele ervaring op zo'n ding heb en ten tweede de kwaliteit van de wegen op zijn zachts gezegd hier en daar wat 'oneffenheden' vertonen en ten derde dat het in het algemeen gewoon gevaarlijk is deel te nemen in het verkeer op een motor, omdat de andere weggebruikers weinig of geen respect tonen voor motorrijders.
Jammer...........het leek mij wel romantisch om op een motor door de Isaan te rijden.
Ten eerste omdat ik nog geen enkele ervaring op zo'n ding heb en ten tweede de kwaliteit van de wegen op zijn zachts gezegd hier en daar wat 'oneffenheden' vertonen en ten derde dat het in het algemeen gewoon gevaarlijk is deel te nemen in het verkeer op een motor, omdat de andere weggebruikers weinig of geen respect tonen voor motorrijders.
Jammer...........het leek mij wel romantisch om op een motor door de Isaan te rijden.
- RuudThai
- Expat
Je kunt altijd eerst even oefenen.... met een 1e klas integraalhelm inclusief nekbeschermer op en motorkleding die op racecircuits wordt gebruikt inclusief state-of-the-art beveiliging en laarzen enz.enz.
Mijn zoon doet in Nederland wel eens met zijn Yamaha van iets van 1500 cc. mee aan races en zijn bescherming kost een 5000 euro geloof ik. En dan kun je rustig vallen met een snelheid van +200 km. ......
Mijn zoon doet in Nederland wel eens met zijn Yamaha van iets van 1500 cc. mee aan races en zijn bescherming kost een 5000 euro geloof ik. En dan kun je rustig vallen met een snelheid van +200 km. ......

- mango
- kenner
Ook met 5000 euro aan bescherming overleef je het niet als je een schuiver maakt en tegen de paaltjes van de vangrails terecht komt.Komt hier regelmatig voor het blijft goed uitkijken als je motor rijdt. Heb ervaring met motorrijden deed het 20 jaar.
-
- Volwaardig lid
Je kunt nog zo je best doen veilig te rijden, als er een gek van achteren komt ben je het haasje. Een klapband net achter je en je wordt geschept en dan is het voorbij. Zelf een klapband 'voor' bij 100/h en je gaat er ook aan.
-
- Volwaardig lid
Omdat ik toch wel zin heb in een 'ritje' door de Isaan met een shopper, ga ik denk ik eentje huren voor een dag. Kan ik in Pattaya en omgeving een beetje kennismaken met het gedrag van zo'n ding. Als het niet bevalt weet ik zeker dat ik het niet doe en is het voor mij dan een afgesloten idee. Bevalt het daar en tegen wel en heb ik het idee dat ik zo'n ding kan handelen, dan kan ik altijd nog zien wat ik ga doen. Maar er blijft echter wel een niet te onderschatten opstakel over...........mijn vriendin is er absoluut op tegen. Ze schreeuwt al moord en brand als ik er alleen nog maar aan denk er over te beginnen. Dus.............
-
- Volwaardig lid
Als ik jou was zou ik een automatic brommertje huren. Een rustige plek zoeken en op je gemakje dat ding uitproberen. Dat een aantal dagen doen en leren hoe het verkeersbeeld is in thailand.
Dan langzaam steeds drukkere gebieden opzoeken.
Ervaring leert je waar de valkuilen zijn.
Concentratie altijd behouden.
Voorruit kijken, laat je niet aflijden.
Anticiperen .
Gebruik als eerste je achterrem.
Ga er van uit dat niemand kan rijden.
Hou altijd het gevoel dat je controle hebt op je voertuig.
Let op linkskomend verkeer bij kruispunten.
Wordt nooit overmoedig.
Kijk altijd goed als je van rijbaan verwisselt.
En zo zijn er meer dingen waar je op moet letten.
Belangrijk is dat je je zeker voelt op zo'n ding en controle houdt over het apperaat en het verkeer.
Beginnen met een shopper zou ik niet doen omdat dat toch meer vaardigheid eist.
Risico hou je natuurlijk altijd, maar ja zonder risico kun je niet leven.
Ik heb er op mijn brommertje 60.000 km opzitten met een valpartij met wat schaafwonden.
Rijdt je vriendin zelf brommer???
Anticiperen .
Wordt nooit overmoedig.
Belangrijk is dat je je zeker voelt op zo'n ding en controle houdt over het apperaat en het verkeer.
Ik heb er op mijn brommertje 60.000 km opzitten met een valpartij met wat schaafwonden.
pluk de dag (carpediem)
-
- Volwaardig lid
Op zo'n motorbike (automatic) heb ik al een aantal keren gereden in 'druk' Pattaya en dat ging mij zeer goed af. Zou natuurlijk een grotere kunnen huren en eentje met versnellingen, dan kan ik daar ook ervaring mee opdoen. En eens een paar weekjes of zo met zo'n ding rondrijden.carpediem schreef:Als ik jou was zou ik een automatic brommertje huren. Een rustige plek zoeken en op je gemakje dat ding uitproberen. Dat een aantal dagen doen en leren hoe het verkeersbeeld is in thailand.
Anticiperen .
Wordt nooit overmoedig.
Jouw adviezen lijken mij zeer degelijk en zal ik dan ook ter harte nemen. Ja mijn vriendin kan (zeer) goed overweg met een motorbike.
Nou dat is dus precies mijn gedachte. Als je er voor kiest achter de geraniums te gaan zitten, is de kans een stuk kleiner op b.v. een gebroken teen. Maar neem het risico toch maar voor lief en ga iets ondernemen wat enig plezier oplevert.
- RuudThai
- Expat
Kun je dan maar niet beter gewoon een auto huren? Veiliger, comfortabeler, bagage makkelijk kwijt kunnen enz.
-
- Expat
- Contacteer:
Rond de 70 jaar haken de meesten die brommert rijden leuk vinden toch wel af denk ik.
Daarna wordt het meer en meer een zelfmoord missie...
Daarna wordt het meer en meer een zelfmoord missie...
-
- Volwaardig lid
Daar heb ik uiteraard aan gedacht en de genoemde argumenten overwogen. Maar het lijkt mij zeer plezierig en is voor mij een geheel nieuwe ervaring om met een shopper het avontuur aan te gaan. Maar of het er ook daadwerkelijk van komt?...............RuudThai schreef:Kun je dan maar niet beter gewoon een auto huren? Veiliger, comfortabeler, bagage makkelijk kwijt kunnen enz.
-
- Volwaardig lid
Met de meeste choppers is het slecht shoppen hoor.. Waar laat je de tassen ?
- Edje
- Expat
Even Tuk-Tuk huren en het wordt thuis bezorgd.prajak schreef:Met de meeste choppers is het slecht shoppen hoor.. Waar laat je de tassen ?
Groetjes; Edje
-
- Volwaardig lid
Blijft een fijne inderdaad, en vanaf Tha Li westwaarts is het de eerste 15 kilometer niet heel veel beter.Edje schreef:Misschien Off Topic, maar toch.
Mensen PAS OP. Deze weg is levens gevaarlijk, vol kuilen en zelfs verdwenen banen richting ravijn.

En toch kun je na de duisternis beter doorrammen dan langzaam rijden, en al helemaal niet stoppen, want echt veilig schijnt het daar niet te zijn...