Met welke maatschappijen wel / niet te vliegen?
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Met welke maatschappijen wel / niet te vliegen?
Wie kan mij wijs maken in welke vliegmaatschappijen ik echt moet mijden bij het nemen van binnenlandse vluchten?
Graag ook tips welke maatschappijen goed zijn.
Graag ook tips welke maatschappijen goed zijn.
-
- Volwaardig lid
Re: Met welke maatschappijen wel / niet te vliegen?
Binnelandse vluchten zijn meestal korte vluchten. Ik kies voor NOK air tot nu toe. Gewoon omdat ze vliegen waar ik heen wil. En ze zijn de goedkoopste die ik kan vinden.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
-
- Volwaardig lid
Als ik van Udon Thani naar Bangkok vlieg dan is dat vroeg op de morgen en dan neem ik een budgetklub, Nok om half 8 al, en die staat er dan ook.
Maar 'terug' tegen de avond hebben die klubs 'wel eens' vertraging; Thai Air Asia heet hier al 'Air Delay' en dan vlieg ik Thai terug. Stukken duurder maar dat ding staat er altijd.
Ik zie Thailand niet als een apenland wat kwaliteit van toestellen en piloten betreft. Ik leef nog.....
Maar 'terug' tegen de avond hebben die klubs 'wel eens' vertraging; Thai Air Asia heet hier al 'Air Delay' en dan vlieg ik Thai terug. Stukken duurder maar dat ding staat er altijd.
Ik zie Thailand niet als een apenland wat kwaliteit van toestellen en piloten betreft. Ik leef nog.....
- Khemkhaeng
- Volwaardig lid
In ieder geval niet met Orient Thai Airlines never nooit niet.
-
- Volwaardig lid
Voor binnenlandse vluchten kies ik altijd voor Thai Airlines. Betrouwbaar, maar wel duurder.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!
-
- Volwaardig lid
"...In ieder geval niet met Orient Thai Airlines never nooit niet...."
Ik mis het waarom..... Als ik nu regelmatig zou lezen dat er een van die klub neerstort maar daar hoor ik niets van.
Maar zij komen niet in Udon, dus voor mij geen optie.
Ik mis het waarom..... Als ik nu regelmatig zou lezen dat er een van die klub neerstort maar daar hoor ik niets van.
-
- Volwaardig lid
prajak schreef:"...In ieder geval niet met Orient Thai Airlines never nooit niet...."
Was dat niet die club van die crash in Phuket een paar jaar geleden?
Live your dream, don't dream your life.
-
- Volwaardig lid
De kans dat je onder een auto komt is groter dan een aircrash. Nee, ik doe niet mee aan die paniek.
-
- Expat
Orient Thai Airways is de opvolger van One-Two-Go Airlines. Na de crash op Phuket, is de maatschappij een paar jaar verboden te om in Thailand te vliegen wegens overtredingen van de veiligheidsnormen.
Orient Airline, de moedermaatschappij van One-Two-Go heeft toen men weer mocht vliegen een paar lijnen gepend onder de naam Orient Thai Airlines.
Orient Airline, de moedermaatschappij van One-Two-Go heeft toen men weer mocht vliegen een paar lijnen gepend onder de naam Orient Thai Airlines.
- Khemkhaeng
- Volwaardig lid
Nee ik heb er gewoon een slecht gevoel bij. Ze krijgen in 2013 en 2014 nog eens 12 toestellen van Sukhoi. Rusland's eerste "eigen" (80% van de onderdelen komt van over de hele wereld) toestel voor de export. Waarvan er al eentje is gecrashed in Indonesië een aantal maanden geleden. Ik heb gewoon geen vertrouwen in die maatschappij het is niet voor niks geweest dat die maatschappij jarenlang niet mocht vliegen. Ben het eens als de kans groter is dat je onder een auto komt. Maar vlieg toch liever met THAI, THAI Smile, Nok, Bangkok Air of AirAsia.
Ze hebben vanaf volgend jaar de Sukhoi Superjet 100. In totaal worden er 12 geleverd. Ze hebben nog eens een optie voor nog eens 12 toestellen.
http://www.youtube.com/watch?v=XB4V5PGHT60
Ze hebben vanaf volgend jaar de Sukhoi Superjet 100. In totaal worden er 12 geleverd. Ze hebben nog eens een optie voor nog eens 12 toestellen.
http://www.youtube.com/watch?v=XB4V5PGHT60
-
- Volwaardig lid
Russische makelei, net als de 747-ski ? Ik heb de 747-ski gevolgen. Zat daarin 'business' maar het waren veredelde keukenstoelen; mocht vanwege mijn rug plaatsnemen in de eerste klas waar de 'kameraden' zaten en dat was nou precies een gewone economiestoel....maar ik kan het navertellen....
Een paar keer een ander Russich ding gehad, ik meen de Tupolev, was jaren 80. Ook dat kan ik navertellen. In Indo in die jaren in een oeroude Fokker Friendship gestapt nadat die op de tarmac werd gerepareerd aan een ruitenwisser; dat ging gewoon met nijptang en een rolletje ijzerdraad.....
Een paar keer een ander Russich ding gehad, ik meen de Tupolev, was jaren 80. Ook dat kan ik navertellen. In Indo in die jaren in een oeroude Fokker Friendship gestapt nadat die op de tarmac werd gerepareerd aan een ruitenwisser; dat ging gewoon met nijptang en een rolletje ijzerdraad.....
-
- Expat
- Contacteer:
Klopt, dit is ook de enige die ik vermijd.Wouter_Udon schreef:prajak schreef:"...In ieder geval niet met Orient Thai Airlines never nooit niet...."
Was dat niet die club van die crash in Phuket een paar jaar geleden?
- Edje
- Expat
Mee eens.SiamTon schreef:Voor binnenlandse vluchten kies ik altijd voor Thai Airlines. Betrouwbaar, maar wel duurder.
Ik overweeg niet eens een andere maatschap.
Thai Airways heeft altijd All In prijzen dus geen gezeur met bagage etc.
Groetjes; Edje
-
- komt net kijken
en wat zijn de bagagelimieten?
-
- Volwaardig lid
Standaard 15 kg bij AA en Nok Air. Je kunt wel bij het boeken van het ticket extra bagage (5 kg) bijboeken tegen betaling. Bij Thai is het standaard 20 kg.
Live your dream, don't dream your life.