pasfoto's
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: pasfoto's
Een voor het visum, en een voor Interpol. 

-
- Expat
Een pasfoto komt op het formulier, de ander is voor het archief. Alleen weet je nooit of dat archief niet door Interpol wordt bekeken.

-
- Volwaardig lid
Dubbel genaaid houdt beter, heb het ook nooit begrepen, al 14 jaar een visa aangevraagd en als je het mij vraagt met dezelfde foto.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Volwaardig lid
Nou Printen ze moeten wel een heel groot archief hebben.
-
- Expat
Is het ook. Een heel groot gebouw in Den Haag. Daar wordt alles bewaard wat de Staat der Nederlanden zo heeft gedrukt, geschreven en uitgegeven in een paar honderd jaar. Het Nationaal Archief is dat.
Enschede en Zonen in Haarlem heeft ook alles bewaard wat ze de afgelopen 440 jaar hebben gedrukt en uitgegeven. Ik heb daar nog met de hand ingevulde bankbiljetten gezien en de aandelen van de VOC.
Van alle wetten moesten we zes exemplaren op zgn. "dik papier" afdrukken. Dat was geelachtig papier, wat in geen 600 jaar zou vergaan. Voor het Archief uiteraard.
Ook visumaanvragen komen in het archief. Maar een aantal stukken worden na zoveel jaar vernietigd. Het staat in de Archiefwet welke stukken er vernietigd mag worden na een aantal jaren. Sommige stukken mogen nooit vernietigd worden.
Zo uit mijn hoofd gerekend, dacht ik dat de stukken waar wij op doelde, na 25 jaar de oven in gaan.
Enschede en Zonen in Haarlem heeft ook alles bewaard wat ze de afgelopen 440 jaar hebben gedrukt en uitgegeven. Ik heb daar nog met de hand ingevulde bankbiljetten gezien en de aandelen van de VOC.
Van alle wetten moesten we zes exemplaren op zgn. "dik papier" afdrukken. Dat was geelachtig papier, wat in geen 600 jaar zou vergaan. Voor het Archief uiteraard.
Ook visumaanvragen komen in het archief. Maar een aantal stukken worden na zoveel jaar vernietigd. Het staat in de Archiefwet welke stukken er vernietigd mag worden na een aantal jaren. Sommige stukken mogen nooit vernietigd worden.
Zo uit mijn hoofd gerekend, dacht ik dat de stukken waar wij op doelde, na 25 jaar de oven in gaan.
- joepattaya
- Expat
Ook de Myanmarese immigratie vraagt 2 pasfoto's voor een VOA........werden niet gebruikt.
De Myanmarese Ambassade in Bangkok vraagt aan Thai 2 pasfoto's en aan niet-Thai 3 pasfoto's..........?
De Myanmarese Ambassade in Bangkok vraagt aan Thai 2 pasfoto's en aan niet-Thai 3 pasfoto's..........?
-
- Volwaardig lid
Ik verneem dat die extra pasfoto's worden verkocht aan kappers. 

-
- Volwaardig lid
Bedenk maar is wat voor een gebouwen ze zouden moeten hebben bij de verschillende emigratiekantoren in Thailand, van alle kopieën die je daar moet inleveren ieder jaar weer en toch is dat maar een eenvoudig huis!
Denk dat oudpapier daar veel geld opbrengt
Denk dat oudpapier daar veel geld opbrengt

-
- Expat
Schatrijk worden ze bij Immigration van die oud-papierhandel

-
- Gedeactiveerd
en ik arm van het maken van pasfoto's ant dat doe je ook al niet meer voor de lol € 14,95 maar dan heb je er wel 8printen44 schreef:Schatrijk worden ze bij Immigration van die oud-papierhandel![]()
![]()
![]()
- Edje
- Expat
Heb je geen scanner oftewel een 3 in 1 printer.hema schreef:en ik arm van het maken van pasfoto's ant dat doe je ook al niet meer voor de lol € 14,95 maar dan heb je er wel 8printen44 schreef:Schatrijk worden ze bij Immigration van die oud-papierhandel![]()
![]()
![]()
Ik gebruik al jaren dezelfde pasfoto zoals in PP, nooit problemen en goedkoop. Zelf printen op een A4 en je komt een hele tijd uit.
Groetjes; Edje
-
- Volwaardig lid
Ja dat doe ik ook al jaren, maak kopieën, vandaar dat ze al jaren dezelfde krijgen nog geen probleem gehad.
-
- Volwaardig lid
Zo blijf je wel jong! 

We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.