10 geboden voor een thai

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
louis49
Waarschuwing!
Waarschuwing!

10 geboden voor een thai

#1 Bericht door louis49 » dinsdag 02 oktober 2012, 06:36

10 geboden thailand,1ste gebod =altijd in de weg gaan staan in de gangen van de supermarkt 2de een zwakkere weggebruiker altijd de pas afsnijden,3de altijd tegendraads zijn,4de een farang altijd proberen een poot uit te trekken.5de uw eten zo malen dat iedereen in uw maag kan zien en daarna je hand voor je mond om de tandestoker te verbergen,6de veeeeeel zuipen7de veeeel roken ,8,de avonds veeeel hoesten,9de overal tegenaan klagen(letterlijk),10de als er een probleem is altijd over gezichtsverlies beginnen

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: 10 geboden voor een thai

#2 Bericht door prajak » dinsdag 02 oktober 2012, 06:47

Maar nu moet je ook de 10 geboden voor de farang opnoemen !

1. Beweeg u liefst met blote borst door een afgelegen gebied als Isan.
2. Zorg voor zo kort mogelijke sportbroekjes zodat puistige billen en bijbehorende kwabben er onder uit steken.
3. Vraag uw dame-voor-korte-tijd de tieten bloot te hangen zodat de hele catalogus goed zichtbaar is.
4. Natuurlijk laat de farang alle tattoos duidelijk zien, het liefst als ze al zwart uitslaan van ellende.
5. Boeren hoort er bij. Zo hard mogelijk.
6. Een blikkie bier op straat, liefst lauw, bevordert het piesen tegen een boom.
7. Uit de mond komt alleen grove taal.
8. Je zit natuurlijk in het openbaar aan of in de catalogus van de dame-voor-korte-tijd. Je betaalt er voor, toch ?
9. Elkaar in het openbaar aflikken is een must, liefst zo dat iedereen het ziet.
10. In bars sla je iedereen in elkaar die het niet me je eens is.

Zo, zaakjes weer in evenwicht ?

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#3 Bericht door Gardensafari » dinsdag 02 oktober 2012, 06:51

prajak schreef: Zo, zaakjes weer in evenwicht ?
:clap: Keurig, Prajak.

Het probleem met cultuurverschillen is en blijft dat een ieder zijn eigen cultuur als superieur beschouwt...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door SiamTon » dinsdag 02 oktober 2012, 11:12

prajak schreef:Maar nu moet je ook de 10 geboden voor de farang opnoemen !

2. Zorg voor zo kort mogelijke sportbroekjes zodat puistige billen en bijbehorende kwabben er onder uit steken.
3. Vraag uw dame-voor-korte-tijd de tieten bloot te hangen zodat de hele catalogus goed zichtbaar is.
4. Natuurlijk laat de farang alle tattoos duidelijk zien, het liefst als ze al zwart uitslaan van ellende.
6. Een blikkie bier op straat, liefst lauw, bevordert het piesen tegen een boom.
8. Je zit natuurlijk in het openbaar aan of in de catalogus van de dame-voor-korte-tijd. Je betaalt er voor, toch ?
9. Elkaar in het openbaar aflikken is een must, liefst zo dat iedereen het ziet.

11. Vooral niet elke dag douchen, zodat je een 'lekkere' lucht verspreid
12. Zoveel mogelijk roken en de peuken op straat achterlaten
13. Je niet regelmatig scheren, zodat je er uitziet als een halfaap
14. Regelmatig gapen zonder je hand voor de mond te houden
15. Met open mond kauwen
16. Het laatste beetje uit je glas slurpen, zo luid mogelijk
17. Weinig of zonder respect met je date omgaan
18. De Thai in het algemeen behandelen alsof het 'apen' zouden zijn
19. Luid praten in gezelschap
20. Moet ik nog verder gaan.........
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

dutch
Expat
Expat

#5 Bericht door dutch » dinsdag 02 oktober 2012, 11:15

SiamTon schreef:
prajak schreef:Maar nu moet je ook de 10 geboden voor de farang opnoemen !

11. Vooral niet elke dag douchen, zodat je een 'lekkere' lucht verspreid
12. Zoveel mogelijk roken en de peuken op straat achterlaten
13. Je niet regelmatig scheren, zodat je er uitziet als een halfaap
14. Regelmatig gapen zonder je hand voor de mond te houden
15. Met open mond kauwen
16. Het laatste beetje uit je glas slurpen, zo luid mogelijk
17. Weinig of zonder respect met je date omgaan
18. De Thai in het algemeen behandelen alsof het 'apen' zouden zijn
19. Luid praten in gezelschap
20. Moet ik nog verder gaan.........
Of je woon in een verkeerde buurt/plaats of je verkeert met "verkeerde" vrienden/kennissen.
Er zijn nog "gewone" farangs,maar ik begrijp de bedoeling ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Kees » dinsdag 02 oktober 2012, 11:40

Voor zowel de ene als de andere, overdreven!
Maar inderdaad een kern van waarheid ;)
Niet klagen, maar dragen.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 02 oktober 2012, 12:00

Soms vraag je je wel eens af wat bepaalde mensen in Thailand doen. :shock:
Live your dream, don't dream your life.

marcje
heeft ervaring
heeft ervaring

#8 Bericht door marcje » dinsdag 02 oktober 2012, 13:38

En dat kan ik geheel beamen, het is echter wel zo dat ik mij daar anders gedraag dan hier.
Ik tracht daar respect te hebben voor de dames, of voormalig heren van plezier.

Echter met een vriendelijke lach en een vriendelijke nee wordt vaak geen genoegen meer genomen, en zo af en toe moet ik ze bijna wegslaan, terwijl ik gewoon overdag langs het strand loop. (niet in bangla road des nachts of zo).

Het komt dus van 2 kanten, luidruchtige engelsen. Ruziemakende russen en dronken aussies, het draagt bij bij het beeld van de farang. Ik ben blij dat wij "nederlanders" nog als fatsoenlijk gezien wordt door de thai.

Andersom is dit ook zo. Ik word lichtelijk gek van de vele bedelaars op straat, al dan niet gewapend met kind en of hond, smeken voor een paar baht. Gek van de tuktuk maffia die kostte wat kost een slaatje willen slaan uit je en gek van de omslachtigheid van de thai in uitspraken en afspraken.

(let op, tuktuk geldt hoofdzakelijk voor phuket wat ik dan ook probeer te mijden).

Anderzijds, is het een heel fraai land, met veel cultuur, een prima klimaat en vooral goedkoop....
Daarom is het zo druk en daarom blijf ik er ook heen gaan. Het trekt me veel meer dan bijvoorbeeld china of australië.

pcbiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door pcbiker » dinsdag 02 oktober 2012, 14:25

marcje schreef:En dat kan ik geheel beamen, het is echter wel zo dat ik mij daar anders gedraag dan hier.
Ik tracht daar respect te hebben voor de dames, of voormalig heren van plezier.

Echter met een vriendelijke lach en een vriendelijke nee wordt vaak geen genoegen meer genomen, en zo af en toe moet ik ze bijna wegslaan, terwijl ik gewoon overdag langs het strand loop. (niet in bangla road des nachts of zo).

Het komt dus van 2 kanten, luidruchtige engelsen. Ruziemakende russen en dronken aussies, het draagt bij bij het beeld van de farang. Ik ben blij dat wij "nederlanders" nog als fatsoenlijk gezien wordt door de thai.

Andersom is dit ook zo. Ik word lichtelijk gek van de vele bedelaars op straat, al dan niet gewapend met kind en of hond, smeken voor een paar baht. Gek van de tuktuk maffia die kostte wat kost een slaatje willen slaan uit je en gek van de omslachtigheid van de thai in uitspraken en afspraken.
Ik heb dat ook meegemaakt,bedelaars die om geld vragen.
Ik geef ze nooit geld,koop/geef wel iets te drinken of eten,sigaretten,dit doe ik omdat ik niet wil hebben dat ze er drugs/drank voor kopen.

marcje
heeft ervaring
heeft ervaring

#10 Bericht door marcje » dinsdag 02 oktober 2012, 15:21

ik geef meestal niets meer, bij de eerste denk ik: aaahh wat zielig.... bij de 2e denk ik, hmm wel zielig hoor, en na de 40e denk ik, ja daahaag, ik blijf bezig.

Ik twijfel ook altijd over de oprechte nood waarmee men daar zit (beetje het idee van de zwerver hier die 's avonds in zijn bmw stapt en naar huis rijdt ;)

pcbiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door pcbiker » dinsdag 02 oktober 2012, 15:42

Tja,ik ben een beetje een softy ;) ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze met helemaal niks weg te sturen,voel alleen maar medelijden met hen die om de 1 of andere reden niet mee kunnen doen.

Maar zo is het ook hier in NL,bij centraal station R'Dam bedelen ze ook wel eens om een sigaret en dan pak ik voor mezelf er 1 uit en geef de rest aan die zwerver :roll:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door prajak » dinsdag 02 oktober 2012, 15:50

Ik geef wel maar ik woon 10+ jaar in Nongkhai en ken alle bedelaars en weet dat het niet fake is. En wat ik dan geef is 5 of 10 baht.

En de monnik ? Die ken ik ook onderhand. Er is er een die keurig in pij en met bedelnap langskomt en nederig wacht en beleefd kucht om mijn aandacht te trekken. Dan geef ik 20 baht en ga staan want er wordt LUIDOP een gebed voor mijn zieleheil gepreveld. Zou ik honderd baht geven dan wordt er langer gepreveld; alles heeft zijn prijs.... Maar komt meneer morgen weer dan zeg ik in keurig Thais "ik heb gisteren al gegeven" erbij denkend, niet zeggend, dat de gevleugelde woorden nog wel van invloed zullen zijn.....

Maar er zijn ook monniken die langslopen en met een "ha een farang" zonder bedelnap komen vragen. Die krijgen niks. En de Thais knikken me dan bemoedigend toe: goed gedaan, jochie.....

marcje
heeft ervaring
heeft ervaring

#13 Bericht door marcje » dinsdag 02 oktober 2012, 15:53

Zo was ik ook, nu is het eigen huis eerst. Crisis treft ons allen...
anders blijf ik bezig, als ik op straat wordt aangesproken voor een lidmaatschap voor een goed doel, krijgen ze hetzelfde verhaal te horen.

Ik wil best eenmalig doneren, maar structureel een vast bedrag overmaken en hier dan aan vastzitten is er voor mij niet bij.
Geef mij een collecte bus en ik stop er een euro in. Echter lidmaatschappen moet ik niet hebben.

Bovendien, zorg eerst maar dat je de salarissen van de topmanagers aanpast... :clap:

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door SiamTon » woensdag 03 oktober 2012, 08:35

Wouter_Udon schreef:Soms vraag je je wel eens af wat bepaalde mensen in Thailand doen. :shock:
In sommige gevallen, zich zoveel als mogelijk misdragen.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door yandre » donderdag 04 oktober 2012, 04:33

nu bedelaars zie zie hier dagelijks in bangkok.
meestal op de zelfde plaatsen.
dan heb ik meer respect voor de man met 2 zeer vreemde
benen zal wel een ziekte geweest zijn en een arm die
dagelijks tussen de autos bij het stoplicht zijn bloemen
kransjes probeert te verkopen .
zie soms de bedelaars met taxi komen dan denk ik ??
maar goed en dan de vele bedelaars die van buiten thailand
zijn zie soms worden ze op gepakt door de imigratie politie.
komen hier en bedelen en gaan voor hun doen mischien
na verloop van tijd naar thuis land terug en hebben het weer een
tijdje goed.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”