Van Chiang Mai naar Ko Tao??

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jmbosch
komt net kijken
komt net kijken

Van Chiang Mai naar Ko Tao??

#1 Bericht door jmbosch » zaterdag 08 september 2012, 17:21

Hoe kom ik het beste (comfortabel) van Chiang Mai naar Ko Tao zonder gebruik te maken van de veel te dure Bangkok airways? We hadden eerst bedacht om van Chiang Mai naar de Trang archipel te gaan vanwege de rechtstreekse verbinding maar aangezien maar geen goede tijd is om aan die kant te duiken/snorkelen willen we toch naar Ko Tao!

fvliege
Veel ervaring
Veel ervaring

Re: Van Chiang Mai naar Ko Tao??

#2 Bericht door fvliege » zaterdag 08 september 2012, 17:46

jmbosch schreef:Hoe kom ik het beste (comfortabel) van Chiang Mai naar Ko Tao zonder gebruik te maken van de veel te dure Bangkok airways? We hadden eerst bedacht om van Chiang Mai naar de Trang archipel te gaan vanwege de rechtstreekse verbinding maar aangezien maar geen goede tijd is om aan die kant te duiken/snorkelen willen we toch naar Ko Tao!
Of je neemt de trein naar Bangkok of het vliegtuig naar Bangkok. Kijk anders even of er vluchten zijn naar Koh-Samui en dan met de ferry naar Koh-Tao om te gaan duiken met de Whale shark of Bull sharks die zijn er op dit moment. Vanaf Bangkok de Lomprayah Vip-bus vertrek 21.00 uur bangkok aan komst Chumphon 06.00 uur vertrek 07.00 uur ferry catamaran aankomst koh-tao 09.15. Er gaat ook een bus Lomprayh om s-morgens 06.00 BKK naar Chumphon aankomst 12.00 uur vertrek 13.00 uur van de Catamaran ferry aankomst Koh-tao 14.30 uur

:worshippy: :worshippy: :worshippy:

jmbosch
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door jmbosch » zaterdag 08 september 2012, 18:12

Bedoel je met dit moment April of nu?? Ik zie een lange busrit niet zitten aangezien ik bijna twee meter ben. Een vlucht naar ko samui van volgens mij alleen met het veel te dure bangkok airways?? Is het vanuit phuket anders goed te doen?

Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Khemkhaeng » zaterdag 08 september 2012, 23:29

Je kunt per 1 oktober 2012 ook met Nok Air vliegen van Don Mueang naar Chumphon en daar de boot rechtstreeks naar Koh Tao nemen.

Afbeelding

fvliege
Veel ervaring
Veel ervaring

#5 Bericht door fvliege » zondag 09 september 2012, 05:18

jmbosch schreef:Bedoel je met dit moment April of nu?? Ik zie een lange busrit niet zitten aangezien ik bijna twee meter ben. Een vlucht naar ko samui van volgens mij alleen met het veel te dure bangkok airways?? Is het vanuit phuket anders goed te doen?
Wat bedoel je dit moment April of NU???? Vanaf Phuket is het ook een lange busreis/minibus naar Surrathani/Chumphon en dan moet je de nachtboot nemen naar Koh-Tao als je van af Surrathani vertrekt Of neem de trein vanaf Bkk naar Chumphon en dan de boot naar Koh-Tao.
Wanneer wil je aankomen op Koh-Tao. En je sprak over duiken. Welk level heb je.

groet ferry :thumbsup:

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door pong » zondag 09 september 2012, 10:36

1.vliegen met de prijsbreker AirAsia naar PHuket-vanaf daar toch BKKair, veel korter/goedkoper, of overland=duurt wel lang.Nacht in Phu wrs. nodig dan.
2.vliegen cheap/cheap met whoever is the cheapest naar DMK-dan nachtbus naar whatever je kan vinden met ferry naar tao=schildpad.
VLIEgen naar Chumphon kan, maar zal nog duurder uitpakken als BKKair. Een betrouwbare bus/boot combo (ook met vliegen) is via lomprayah.com-die bus vertr. vanaf nabij Khaosarn road.

jmbosch
komt net kijken
komt net kijken

#7 Bericht door jmbosch » zondag 09 september 2012, 16:02

Wie kan mij vertellen welke bestemmingen er rechtstreeks vanuit Chiang Mai met het vliegtuig te bereiken zijn en met welke maatschappij? En dan heb ik het over de zuidelijke strandbestemmingen.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#8 Bericht door stevenl » maandag 10 september 2012, 04:56

jmbosch schreef:Wie kan mij vertellen welke bestemmingen er rechtstreeks vanuit Chiang Mai met het vliegtuig te bereiken zijn en met welke maatschappij? En dan heb ik het over de zuidelijke strandbestemmingen.
Phuket en Krabi.

Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Khemkhaeng » maandag 10 september 2012, 07:25

Koh Samui 1 vlucht per dag vanaf Chiang Mai met Bangkok Airways.

jmbosch
komt net kijken
komt net kijken

#10 Bericht door jmbosch » maandag 10 september 2012, 08:39

Welke maatschappij vliegt er naar krabi vanaf chiang mai? Kan niks vinden?

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#11 Bericht door stevenl » maandag 10 september 2012, 08:55

jmbosch schreef:Welke maatschappij vliegt er naar krabi vanaf chiang mai? Kan niks vinden?
Je hebt gelijk. Ik dacht dat AA deze route deed, maar kan het nu ook niet vinden. Dus in dat geval: CM-HKT met Air Asia. Weliswaar niet strand, maar ook mogelijk met AA: CM-Had Yai, ben je ook in het zuiden en in de buurt van strandbestemmingen.

Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Khemkhaeng » maandag 10 september 2012, 09:31

Hoop dat ik het goed heb.

Phuket
- Thai Smile per 1 oktober 2012 Chiang Mai v.v. Phuket (onder voorbehoud Thailand kennende)
- Thai Airways zelf Chiang Mai v.v. Phuket
- Thai AirAsia Chiang v.v. Phuket

Koh Samui
- Bangkok Airways van Chiang Mai v.v. Koh Samui

jmbosch
komt net kijken
komt net kijken

#13 Bericht door jmbosch » maandag 10 september 2012, 13:50

Jaja het plan verandert ieder uur. In principe hebben we nu meerdere routes in ons hoofd. Van Chiang Mai naar Phuket om daar misschien een dag of twee te verblijven en vervolgens met de ferry naar Koh Lipe (eventueel met tussenstop op Koh Ngai of Koh Lanta). Tussenstop omdat ik het niet zie zitten om 7 uur in een ferry te zitten (zien er niet al te comfortabel uit). Aan de andere kant lijkt het me ook leuk om Krabi te bezoeken vanwege de mangrove (dit zou dan bijvoorbeeld toch via Bangkok kunnen). En anders direct naar Had Yai om vanuit daar naar Koh Lipe te gaan (maar dan hebben we misschien wel heel veel dagen te besteden). Is Had Yai tegenwoordig veilig? Had een paar waarschuwingen gelezen over deze stad.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”