geld overmaken ing naar kasikorm bank
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: geld overmaken ing naar kasikorm bank
OK, het probleem ligt dus aan deze kant van de transactie. Wat staat er eigenlijk in dat forumulier ? Moet je ook de bestemming van het geld aangeven ?
-
- komt net kijken
Wij maken wel eens geld over van de rabobank naar Thailand, kosten shared.
Als ik dan vraag hoeveel er werkelijk is ontvangen heb ik het idee dat er meer dan 500 baht door de Thais bank wordt afgehouden.
Helaas weet ik dan niet de exacte koers die er gebruikt is, meen dat deze wel ergens te zien is op de site van de Rabobank.
Zou zo graag zien dat er op het afschrift stond b.v. 100 eur a 40 baht is 4000 baht , kosten thailse bank 500 baht , overgemaakt 3500 baht.
Maar met de dagkoers zou ik ook heel blij zijn. Vaak duurt het een dag of 5.
Zo te zien gaat dit bij ING een stuk sneller of ligt dit mogelijk aan de Thaise bank ?
Als ik dan vraag hoeveel er werkelijk is ontvangen heb ik het idee dat er meer dan 500 baht door de Thais bank wordt afgehouden.
Helaas weet ik dan niet de exacte koers die er gebruikt is, meen dat deze wel ergens te zien is op de site van de Rabobank.
Zou zo graag zien dat er op het afschrift stond b.v. 100 eur a 40 baht is 4000 baht , kosten thailse bank 500 baht , overgemaakt 3500 baht.
Zo te zien gaat dit bij ING een stuk sneller of ligt dit mogelijk aan de Thaise bank ?
- Thaimax
- Expat
- Contacteer:
Ik moest inderdaad aangeven waarvoor het geld bestemd was en de reden van het formulier was ZWART geld "controle"prajak schreef:OK, het probleem ligt dus aan deze kant van de transactie. Wat staat er eigenlijk in dat forumulier ? Moet je ook de bestemming van het geld aangeven ?
- Thaimax
- Expat
- Contacteer:
Mijn pension word overgemaakt op de 15e vaak s'middags of uiterlijk de volgende dag komt mijn SMS met wisselkoers en kosten Thailand ( 200 Baht) Bangkok Bank ook bij deze bank een VISA platinum met 120.000 limiet mijn wederhelft ook een VISA Platinum 120.000 limiet en een Master Card Titanium 120.000 limietfaranguan schreef:Wij maken wel eens geld over van de rabobank naar Thailand, kosten shared.
-
- Volwaardig lid
"...Ik moest inderdaad aangeven waarvoor het geld bestemd was en de reden van het formulier was ZWART geld "controle"..."
Gelijk hebben ze ! Want wij farang zijn vast zo stom om zwart geld per bank over te maken. Maar ja, jij vult netjes in dat het spaarcenten zijn uit NL, of pensioen, of erfenis, en de bank hier is gedekt. Controleren kunnen ze het toch niet.
Gelijk hebben ze ! Want wij farang zijn vast zo stom om zwart geld per bank over te maken. Maar ja, jij vult netjes in dat het spaarcenten zijn uit NL, of pensioen, of erfenis, en de bank hier is gedekt. Controleren kunnen ze het toch niet.
-
- Expat
- Contacteer:
Rabobank rekent 10 Euro per transactie. Maak 'kosten begunstigde' over, is veruit het goedkoopste, dan komen er verder namelijk geen kosten bij (Voor mij van Rabo naar Krungsi en Kasikorn). Duurt 2 werkdagen, ik maak over via internetbankieren.faranguan schreef:Wij maken wel eens geld over van de rabobank naar Thailand, kosten shared.
-
- Volwaardig lid
Ik heb het anders gedaan, was bang dat het er niet optijd zou zijn omdat het weekend er tussen zit. Heb hier in Thailand geld kunnen regelen. Morgen ochtend halen we de auto op in Bangkok.
-
- Volwaardig lid
Zet je hier een plaatje neer van die auto ? 't Is altijd een spannend moment, een nieuwe bak ! Proficiat.
-
- Volwaardig lid
Sorry heer Prajak,prajak schreef:Zet je hier een plaatje neer van die auto ? 't Is altijd een spannend moment, een nieuwe bak ! Proficiat.
Ben nog zeer weinig actief hier op het forum wegens mijn nieuwe drukke baan!
Hier dan toch een late foto (Auto met mijn pa)

-
- komt net kijken
Mooie auto, NieTan.
Om nog terug te komen op de bankkosten. ING rekent 0,01% met een minimum van €5,00 aan NL-kosten.
Wat de Thaise bank rekent, daar ben ik nog niet achter, maar in ieder geval meer dan 500 baht.
Mijn vriendin maakt ook regelmatig geld over naar de rekening van haar zus bij de Bangkok bank en dan blijkt minder over te komen dan op basis van de TT-koers gerechtvaardigd zou zijn.
Dan bereken ik eerst het bedrag min de NL-kosten en vermenigvuldig dat met de TT-koers van de Bangkok bank (http://www.bangkokbank.com/BangkokBank/ ... Rates.aspx)
En dan trek ik er 500 baht vanaf. Maar het op de rekening komende bedrag is lager. Dat moet dan aan de kosten bij de Thaise bank liggen.
Ik boek meestal 's morgens vroeg (Thailand 's middags) en dan is het bedrag er de volgende dag. De correspondentbank van ING is Bangkok bank.
Als het geld bijv. naar Kasikorn bank moet, dan moet Bangkok bank het overboeken naar Kasikorn.
Om nog terug te komen op de bankkosten. ING rekent 0,01% met een minimum van €5,00 aan NL-kosten.
Wat de Thaise bank rekent, daar ben ik nog niet achter, maar in ieder geval meer dan 500 baht.
Mijn vriendin maakt ook regelmatig geld over naar de rekening van haar zus bij de Bangkok bank en dan blijkt minder over te komen dan op basis van de TT-koers gerechtvaardigd zou zijn.
Dan bereken ik eerst het bedrag min de NL-kosten en vermenigvuldig dat met de TT-koers van de Bangkok bank (http://www.bangkokbank.com/BangkokBank/ ... Rates.aspx)
En dan trek ik er 500 baht vanaf. Maar het op de rekening komende bedrag is lager. Dat moet dan aan de kosten bij de Thaise bank liggen.
Ik boek meestal 's morgens vroeg (Thailand 's middags) en dan is het bedrag er de volgende dag. De correspondentbank van ING is Bangkok bank.
Als het geld bijv. naar Kasikorn bank moet, dan moet Bangkok bank het overboeken naar Kasikorn.
-
- komt net kijken
Beste Hans,
Het verschil ligt aan de koers.
In Nederland neem jij als rekenkoers, de koers die de bank in Nederland betaald om Thaise Baht in te kunnen kopen. De koers die men werkelijk berekend is de koers die de Thaise bank betaald om Euro's te kunnen verkopen.
Daarom zit er, buiten de bank kosten om, altijd een koers verschil tussen euro's of baht overmaken.
Ook schommelen worden de koersen op de internationale valuta markt niet per dag en zelfs niet per uur maar per minuut.
gr.
Theo
In Nederland neem jij als rekenkoers, de koers die de bank in Nederland betaald om Thaise Baht in te kunnen kopen. De koers die men werkelijk berekend is de koers die de Thaise bank betaald om Euro's te kunnen verkopen.
Daarom zit er, buiten de bank kosten om, altijd een koers verschil tussen euro's of baht overmaken.
Ook schommelen worden de koersen op de internationale valuta markt niet per dag en zelfs niet per uur maar per minuut.
gr.
Theo
-
- komt net kijken
Van dat laatste ben ik me bewust. Ik weet ook niet wanneer precies ING via Swift verzendt en wanneer BKKBK het ontvangt.Theo schreef:Beste Hans,
gr.
Theo
Ik heb geprobeerd een doc te maken met de koersen van enkele valuta, niet helemaal gelukt.
2012-09-07 om 9.50u (Thailand)
Bank Note Buying Rates Selling Rates
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Buying Rates Selling Rates Sight Bill TT Bill-DD-TT
EUR
38.93 39.96 39.09125 39.18500 39.69000
GBP
48.99 50.42 49.30250 49.43250 50.02000
JPY (100)
38.80 40.22 39.07750 39.16875 39.91125
Ik ga dan uit van de TT-koers bij aankoop van euro's (39.18500 baht). Als ik uit zou gaan van de TT-verkoopkoers (39.69000), dan zou ik toch meer baht ontvangen!!?
Ik boek in euro's over en denk dat ING de loro-rek van BKKBK voor bijv. 500 euro crediteert en dat BKKBK dat omzet tegen hun TT-aankoopkoers (39.18500 baht).
De bank moet ook verdienen, dus altijd tegen de voor de klant minst gunstige koers.
Of zie ik het verkeerd?
Gr. Jan