Leuke tips voor 2de keer Thailand
Moderator: Loempia
-
- heeft ervaring
Leuke tips voor 2de keer Thailand
Hallo Thailandfans!
komende januari willen wij voor de tweede keer naar Thailand. Nu voor de eerste keer met ons 12 maanden oud dochtertje (tegen die tijd dan). In 2010 zijn we 3 weken in Thailand geweest, waarvan Pattaya (niet ons ding), Bangkok, Chiang Mai en een week op Koh Samui. Het was een geweldige ervaring, alleen hadden we het gevoel dat we overal doorheen moesten racen. Nu zouden we graag een week Bangkok willen doen, waar we de belangrijkste dingen al gedaan hebben natuurlijk. Alles wat in de top 10 van Bangkok staat is natuurlijk bezocht. Deze keer wilden we wat meer markten gaan doen en veel meer op straat proeven van de heerlijke gerechten. Gewoon de tijd nemen. Eigenlijk ben ik op zoek naar leuke tips die niet zo alledaags zijn, zoals bijvoorbeeld om 6 uur 's ochtends naar Lumphini Park om de lokale bevolking Thai Chi te zien beoefenen. Ik wil met die kleine niet teveel en te intensief reizen, dus wie heeft er binnen, of net buiten, Bangkok leuke tips? Na deze week trekken we door naar Chiang Mai. Ook daar zijn we eerder geweest, maar veel te kort. Dus ook daar alle tempels gezien, maar we willen meer in rust alles bekijken en vooral van eten genieten. Ook eens de parasols zien. Wie heeft er leuke tips in Chiang Mai? Ik speur al dagen op het internet, maar dat zijn veelal basis tips. We overwegen ook nog tussen Bangkok en Chiang Mai toch even naar Hua Hin te gaan voor een beetje zand tussen de tenen.
Ik verneem graag jullie input!
Thanx alvast!
komende januari willen wij voor de tweede keer naar Thailand. Nu voor de eerste keer met ons 12 maanden oud dochtertje (tegen die tijd dan). In 2010 zijn we 3 weken in Thailand geweest, waarvan Pattaya (niet ons ding), Bangkok, Chiang Mai en een week op Koh Samui. Het was een geweldige ervaring, alleen hadden we het gevoel dat we overal doorheen moesten racen. Nu zouden we graag een week Bangkok willen doen, waar we de belangrijkste dingen al gedaan hebben natuurlijk. Alles wat in de top 10 van Bangkok staat is natuurlijk bezocht. Deze keer wilden we wat meer markten gaan doen en veel meer op straat proeven van de heerlijke gerechten. Gewoon de tijd nemen. Eigenlijk ben ik op zoek naar leuke tips die niet zo alledaags zijn, zoals bijvoorbeeld om 6 uur 's ochtends naar Lumphini Park om de lokale bevolking Thai Chi te zien beoefenen. Ik wil met die kleine niet teveel en te intensief reizen, dus wie heeft er binnen, of net buiten, Bangkok leuke tips? Na deze week trekken we door naar Chiang Mai. Ook daar zijn we eerder geweest, maar veel te kort. Dus ook daar alle tempels gezien, maar we willen meer in rust alles bekijken en vooral van eten genieten. Ook eens de parasols zien. Wie heeft er leuke tips in Chiang Mai? Ik speur al dagen op het internet, maar dat zijn veelal basis tips. We overwegen ook nog tussen Bangkok en Chiang Mai toch even naar Hua Hin te gaan voor een beetje zand tussen de tenen.
Thanx alvast!
- Jim
- Volwaardig lid
Re: Leuke tips voor 2de keer Thailand
koop (of download) de laatste lonely planet.
daar staan zo ongeveer alle bezienswaardigheden in en de beste restaurantjes en de plaatselijke delicatessen.
ook erg handig, de prijzen voor o.a. vervoer staan er ook in
daar staan zo ongeveer alle bezienswaardigheden in en de beste restaurantjes en de plaatselijke delicatessen.
ook erg handig, de prijzen voor o.a. vervoer staan er ook in

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Expat
Alle tempels van Chiang Mai gezien? Ik denk het niet. In de regio Chiang Mai zijn er meer dan 200 tempels. Chiang Mai heeft namelijk meer tempels als Bangkok.Tim76 schreef:Hallo Thailandfans!
Thanx alvast!
Neem de "Samung-loop". Je komt dan door Mae Rim en een weg vol met allerlei attracties, Van een Nationale Park tot slangenshows en alles er tussen in. Ook een mooi olifantenpark en een restaurant met een verbluffend uitzicht op een waterval. Je moet wel een dag er voor uittrekken en vervoer hebben of laten vervoeren.
Vanuit Chiang Mai kan je ook naar het Chae Son Nationale Park gaan. Dat ligt bij Chae Hom, 140km buiten Chiang Mai. Je kunt ook een drie-daagse trip maken via de Gouden Driehoek langs de Mekong naar Chiang Kham.
Ook kun je een drie-daagse trip maken naar Pai en Mae Hong Song, via de weg met de duizend bochten. Er zijn er 1860 bochten om precies te zijn.
Je kunt ook naar Chiang Dao gaan. Hele mooie natuur en er zijn grotten, die je kan bezichtigen. Ook kan je naar de warmwaterbronnen van SanKampaeng gaan. Je kunt dan heerlijke baden nemen met dat warme bronwater.
Hu je van vissen, dan kan je naar de grote visvijver van Bo San gaan, Je kunt bij Bo San ook de beroemde paraplu's zien maken. Wil je echt veel van Chiang Mai en omgeving zien ben je ongeveer twee maanden bezig en elke dag kan je naar iets anders gaan.
-
- heeft ervaring
Nee, niet alle tempels natuurlijk. Scherp opgemerkt
Ik doelde hiermee op de tempels in de stad. Aangezien we met een kleine van 12 maanden gaan reizen, wil ik niet zo ver met de auto iedere keer. Er zijn prachtige natuurgebieden inderdaad, dus ik ga met de tips aan de slag. Net Lonely Planet editie 14 besteld, dus over een paar maandjes ben ik helemaal voorbereid!
Dank!

Dank!
-
- Volwaardig lid
Chiang Mai is de afgelopen jaren verworden tot Bangkok in het klein. Afgrijselijk druk, vies en budget-toeristisch ( mijn mening ). Ik kan als aardig alternatief Udon Thani en omgeving aanraden, is net wat rustiger, en je hebt er heel veel bezienswaardigheden in de omgeving.
-
- Expat
Als je mijn bericht lees, dan zal je lezen dat vrijwel alles wat ik schreef buiten Chiang Mai afspeelt.
-
- Volwaardig lid
Dat heb ik gedaan, en als u mijn bericht leest zult u zien dat ik het over Chiang Mai heb, en niet over de Chiang Mai area.
Topicstarter gaat op pad met een smurf van 12 maanden, en dus is dagenlang rondtoeren buiten Chiang Mai een illusie, aangezien 12-maanden oude smurfen zich niet vooraf laten programmeren.
Dus, met enige pech ben je aan de stad zelf gebonden, en dan is Chiang Mai niet "the place to be".
Maar als gezegd, dat is slechts mijn mening
.
Ik zou topicstarter willen aanraden vanuit Bangkok Ayutthaya te pakken - als ze dat nog niet gezien hebben - , nachtje pitten daar en dan door via tussenstop Khorat naar Udon Thani ( en eventueel Nong Khai, afhankelijk van de tijd en hun planning ).
Is een ander stukje Thailand, andere mensen, ander eten en - wederom mijn mening - toch nog een ietsiepietsie authentieker dan Chiang Mai ( City ).
Topicstarter gaat op pad met een smurf van 12 maanden, en dus is dagenlang rondtoeren buiten Chiang Mai een illusie, aangezien 12-maanden oude smurfen zich niet vooraf laten programmeren.
Dus, met enige pech ben je aan de stad zelf gebonden, en dan is Chiang Mai niet "the place to be".
Maar als gezegd, dat is slechts mijn mening

Ik zou topicstarter willen aanraden vanuit Bangkok Ayutthaya te pakken - als ze dat nog niet gezien hebben - , nachtje pitten daar en dan door via tussenstop Khorat naar Udon Thani ( en eventueel Nong Khai, afhankelijk van de tijd en hun planning ).
Is een ander stukje Thailand, andere mensen, ander eten en - wederom mijn mening - toch nog een ietsiepietsie authentieker dan Chiang Mai ( City ).
-
- Volwaardig lid
"... aangezien 12-maanden oude smurfen zich niet vooraf laten programmeren...."
Nee, klopt, het is lastig reizen met smurfen. Maar ze passen wel door de waterkraan.....
Nee, klopt, het is lastig reizen met smurfen. Maar ze passen wel door de waterkraan.....

-
- Volwaardig lid
Wij zijn in BKK bij de Monk Bowl village geweest. Zijn een paar kleine straatjes waar de monnikkommen nog met de hand worden gemaakt. Het staat in de Lonely planet waar het is. Het buurtje is ook erg leuk, veel houtsnij werkplaatsjes ect.
Het is bij die tempel op de heuvel , Wat Saket ( ookwel Golden Mount) Tempeltje is trouwens ook erg mooi!
Laat je daar niet wegsturen, er lopen altijd touts die zeggen dat de tempel die dag gesloten is enzo, gewoon onzin!!!
Het is bij die tempel op de heuvel , Wat Saket ( ookwel Golden Mount) Tempeltje is trouwens ook erg mooi!
Laat je daar niet wegsturen, er lopen altijd touts die zeggen dat de tempel die dag gesloten is enzo, gewoon onzin!!!
-
- heeft ervaring
Hey Duncan, je hebt goed begrepen waar we waarschijnlijk met de kleine tegenaan lopen. Ik vind het een originele insteek, wat Udon Thani betreft, aangezien we Ayutthaya al gezien hebben. Ik zit nog te wachten op TNT, maar die zal elk moment de Lonely Planet komen bezoregn. Ik ge me er zeker even lekker in verdiepen hoor! We waren gewoon verliefd geworden op Chiang Mai, het heeft gewoon iets wat ons enorm aantrok. En na twee dagen moesten we alweer weg, dus alle stadstempels in 1 dag bekeken. Dit keer wil ik gewoon lekker eten, veel verschillende dingen proeven. Thais eten is gewoon zo goed!
Thanx!
Hey Duncan, je hebt goed begrepen waar we waarschijnlijk met de kleine tegenaan lopen. Ik vind het een originele insteek, wat Udon Thani betreft, aangezien we Ayutthaya al gezien hebben. Ik zit nog te wachten op TNT, maar die zal elk moment de Lonely Planet komen bezoregn. Ik ge me er zeker even lekker in verdiepen hoor! We waren gewoon verliefd geworden op Chiang Mai, het heeft gewoon iets wat ons enorm aantrok. En na twee dagen moesten we alweer weg, dus alle stadstempels in 1 dag bekeken. Dit keer wil ik gewoon lekker eten, veel verschillende dingen proeven. Thais eten is gewoon zo goed!
Thanx!
-
- heeft ervaring
Leuke tip voor BKK, Thanx! Gaan we zeker doen. Wat is dat toch dat mensen je wegsturen? Hebben ze zelfs geprobeerd bij Royal Palace??!! Terwijl er tientallen mensen gewoon naar binnen gingen. Snap dat niet hoor...Inge schreef:Wij zijn in BKK bij de Monk Bowl village geweest. Zijn een paar kleine straatjes waar de monnikkommen nog met de hand worden gemaakt. Het staat in de Lonely planet waar het is. Het buurtje is ook erg leuk, veel houtsnij werkplaatsjes ect.

-
- Volwaardig lid
Ze proberen dan of je meegaat naar een winkel of iets waar ze zelf weer commissie krijgen.... hoeveel zullen er in trappen???
-
- Volwaardig lid
Er schijnt trouwens ook een nieuw winkelcentrum te zijn aan de rivier. Ik wet niet hoe het heet maar is volgens mij een soort uitgaanscentrum.
Vergeet ook het aquarium niet bij Siam Paragon, prachtig, en je loopt lekker in de airco.
Vergeet ook het aquarium niet bij Siam Paragon, prachtig, en je loopt lekker in de airco.
- Edje
- Expat
En die rivier is zeer lang, waar te zoeken?Inge schreef:Er schijnt trouwens ook een nieuw winkelcentrum te zijn aan de rivier. Ik wet niet hoe het heet maar is volgens mij een soort uitgaanscentrum.
Groetjes; Edje
- Khemkhaeng
- Volwaardig lid
Asiatique naar de voormalige BTS Saphan Thaksin station en daar de shuttle boat nemen. o.a. poppen theater en calypso show zijn daar nu ook gevestigd.Edje schreef:En die rivier is zeer lang, waar te zoeken?Inge schreef:Er schijnt trouwens ook een nieuw winkelcentrum te zijn aan de rivier. Ik wet niet hoe het heet maar is volgens mij een soort uitgaanscentrum.
Als je in de buurt bent zeker bezoeken! Echte aanrader.
http://www.youtube.com/watch?v=N1xd3N4-skY