" Central Plaza "

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

" Central Plaza "

#1 Bericht door nbreeker » dinsdag 28 augustus 2012, 01:47

Een paar dagen geleden was ik met m'n vrouw in Central Plaza het is een mooi winkelcentrum alleen duurt het even voordat je de weg weet verdwalen gaat makkelijk.
Het was niet druk dus ik keek eens om me heen en naar het plafond en wat me opviel dat er zeer summier is aangegeven waar je naar toe moet als er brand uitbreekt.

We liepen op de benedenvloer bij Robinson naar binnen en daar is zogoed als niets aangegeven helemaal aan het eind zeg maar de achterkant van Robinson bij de dames schoenen daar is een gewone enkele deur om goed op te vallen donkergrijs geschilderd met een rood zwaailicht en een claxon en allerlei vitrines met schoenen er voor geen pad,daar moeten al die mensen doorheen ook in het weekend als het druk is.

Toevallig stond de department manager daar ook dus ik vroeg als er brand uitbreekt hier en het licht gaat uit en met een rookontwikkeling hoe moeten al die mensen dan deze keukendeur vinden met vitrines die in de weg staan en een enkele deur inplaats van een grote dubbele deur.
En nergens een sign van die kant moet je op nu zei ze het personeel wijst de klanten de weg nu geloof je dat zelf ze was het eigenlijk wel met me eens en beloofde me het bij haar baas aan te kaarten.
Ik hoop alleen dat ze daar door niet haar baan verliest.

Toen ik nog actief was bij de Tourist politie heb ik het ook al eens naar voren gebracht nog in het oude plaza toen we daar waren nu ze voelde zich niet op hun gemak toen een farang in politie uniform overal naar het plafond wees en zei waar zijn de evacuatie signs in geval van brand er werd schaapachtig gelachen en verteld we moesten gaan want er was een melding.

Maar waar het opneer komt God verhoede het maar als er ooit een flinke brand komt in Central Plaza ben ik bang dat er veel slachtoffres zullen vallen want in mijn ogen het is een deadtrap.

Ik heb vroeger 3 jaar op de Karel Doorman gevaren en was daar ingedeeld bij de brandweer
aanvalsploeg,dat hield in dat als er brand was we er gelijk opdoken tot dat anderen in brandweer kleding het van ons overnamen,daar werd je ook voor getraind op zeeburg,nu dan was je binnen geen licht veel rook en dan moest je blussen nu je zag geen hand voor ogen en dat gebeurt ook in zo'n winkelcentrum als het licht uitgaat.

Maar als farang kan je volgens mij niet teveel problemen hier over maken en het aan de kaak stellen want ik denk niet dat het je in dank wordt afgenomen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: " Central Plaza "

#2 Bericht door Khemkhaeng » dinsdag 28 augustus 2012, 07:28

nbreeker schreef:
Maar als farang kan je volgens mij niet teveel problemen hier over maken en het aan de kaak stellen want ik denk niet dat het je in dank wordt afgenomen.
Je geeft zelf het antwoord al. Als er maar winst is dat is het voornaamste. Pas als er een brand(je) uitbreekt wordt er wat aan gedaan. Voor Central maakt het niets uit zij hebben de boel goed verzekerd maar het gaat dan wel ten koste van levens in het ergste geval.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#3 Bericht door stevenl » dinsdag 28 augustus 2012, 07:55

nbreeker schreef:ze was het eigenlijk wel met me eens en beloofde me het bij haar baas aan te kaarten.
Ik hoop alleen dat ze daar door niet haar baan verliest.
Je hoeft niet bang te zijn dat ze haar baan verliest want ze kaart dit niet aan, dit soort dingen kan ze hier echt niets schelen.

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door michaleo » donderdag 30 augustus 2012, 21:40

Ja, het Central Plaza is wel mooi en modern geworden.
Maar ik heb wel liever een markt in een dorpje.

Afbeelding
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”