Binnenlandse vlucht, nu boeken of in Thailand?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat

Re: Binnenlandse vlucht, nu boeken of in Thailand?

#16 Bericht door dutch » donderdag 30 augustus 2012, 07:17

stevenl schreef:
Gardensafari schreef: Maar zorg ervoor dat je eerste formele voornaam VOLLEDIG op de creditcard staat!
Dus exact zoals die ook in je paspoort staat.
Nee hoor, dat is niet nodig. Je moet wel zorgen dat op de boeking je naam precies hetzelfde is als in je paspoort, maar op de cc hoeft je voornaam niet volledig te staan.
Samen met mijn 3 christelijke voornamen (die voluit in het paspooort vermeld staan !) en mijn achternaam erbij,is er bij veel formulieren gewoon GEEN plaats om alles voluit in te vullen.
Op mijn credit cards staan gewoon mijn 3 voorletters en mijn achternaam compleet.Dat staat op de ticket,maar niet (net als in mijn paspoort) alle voornamen voluit.
In Indonesie heette ik op mijn rijbewijs:Mariaxxxxxxx.Dit omdat de laatste voornaam ,Maria,niet meer in de kolom van det voornamen paste.Met het gevolg dat het problemen opleverde als ik het rijbewijs als ID gebruikte.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#17 Bericht door stevenl » donderdag 30 augustus 2012, 07:27

dutch schreef:
stevenl schreef:
Gardensafari schreef: Maar zorg ervoor dat je eerste formele voornaam VOLLEDIG op de creditcard staat!
Dus exact zoals die ook in je paspoort staat.
Nee hoor, dat is niet nodig. Je moet wel zorgen dat op de boeking je naam precies hetzelfde is als in je paspoort, maar op de cc hoeft je voornaam niet volledig te staan.
Samen met mijn 3 christelijke voornamen (die voluit in het paspooort vermeld staan !) en mijn achternaam erbij,is er bij veel formulieren gewoon GEEN plaats om alles voluit in te vullen.
Op mijn credit cards staan gewoon mijn 3 voorletters en mijn achternaam compleet.Dat staat op de ticket,maar niet (net als in mijn paspoort) alle voornamen voluit.
In Indonesie heette ik op mijn rijbewijs:Mariaxxxxxxx.Dit omdat de laatste voornaam ,Maria,niet meer in de kolom van det voornamen paste.Met het gevolg dat het problemen opleverde als ik het rijbewijs als ID gebruikte.
Waarom maken jullie iets heel eenvoudigs nou zo moeilijk? Gewoon de eerste voornaam vermelden, en indien gevraagd de voorletters van de andere namen, meer wordt er nooit gevraagd. En op cc dus gewoon uitsluitend de voorletters.
Dit levert allemaal geen enkel probleem op.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 30 augustus 2012, 07:32

stevenl schreef:Tja, daar ga je dus in de fout, je moet op het form gewoon je volledige naam invullen en niet alleen je voorletters. En dan aanvinken dat eerste persoon en cc houder dezelfde persoon zijn.

Alles geregeld en geen enkel probleem.

Nee, want dan komt het niet overeen met de info op je CC want als je aanvinkt dan wordt automatisch op het form het vakje ingevuld van de naam van de CC en dat klopt dan niet.
Het gevolg is dan dat je volledige voornamen in het vakje van je CC staan en ik denk dat bij de verificatie voor betalen, je betaling niet wordt goedgekeurd omdat op je CC alleen de voorletters staan.
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door prajak » donderdag 30 augustus 2012, 07:39

Ik heb nooit iets gemerkt van problemen als ik binnenlands vlieg in Thailand. Op mijn ticket staat altijd achternaam-erik-mr of achternaam-e-mr. Op mijn paspoort drie christelijke namen voluit. Op mijn Thais rijbewijs een christelijke naam voluit en twee met een enkele letter. Op mijn cc staat erik x.y. achternaam. Maar ik boek domestic altijd bij een reisbureau en betaal cash.

Maar internationaal kan dat een probleem geven. Doch ik vlieg niet meer internationaal....

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#20 Bericht door stevenl » donderdag 30 augustus 2012, 07:53

Wouter_Udon schreef:
stevenl schreef:Tja, daar ga je dus in de fout, je moet op het form gewoon je volledige naam invullen en niet alleen je voorletters. En dan aanvinken dat eerste persoon en cc houder dezelfde persoon zijn.

Alles geregeld en geen enkel probleem.

Nee, want dan komt het niet overeen met de info op je CC want als je aanvinkt dan wordt automatisch op het form het vakje ingevuld van de naam van de CC en dat klopt dan niet.
Het gevolg is dan dat je volledige voornamen in het vakje van je CC staan en ik denk dat bij de verificatie voor betalen, je betaling niet wordt goedgekeurd omdat op je CC alleen de voorletters staan.
Net geprobeerd voor je. Klopt, het systeem neemt inderdaad je naam over zoals eerder ingevuld, die je vervolgens kunt veranderen. Dus je hebt dan bovenaan je naam, Wouter Udon, en bij de cc gegevens de gegevens zoals op je credit card, dus W. Udon.

dutch
Expat
Expat

#21 Bericht door dutch » donderdag 30 augustus 2012, 08:30

Ik heb het hier nog bij de SCB aan de hand gehad.
Ik MOEST ALLE namen invullen zoals op het paspoort (bij het openen van een nieuwe rekening) evenals bij de TOT en bij Truevision.
Maar ..goed,bij de SCB staat mijn achternaam dus beginnend met MARIA (in het thais).Dus Johannus Hendricus , Mariadutch.
Net als in Indonesie.
In het verre oosten snappen ze echt niet veel van die meerdere (christelijke) voornamen die ook nog eens afwijken van je gebruikelijke roepnaam.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door prajak » donderdag 30 augustus 2012, 09:44

"...In het verre oosten snappen ze echt niet veel van die meerdere (christelijke) voornamen die ook nog eens afwijken van je gebruikelijke roepnaam...."

Nee, maar zelf doen ze het ook. Ze hebben een lange en indrukwekkende voornaam maar de roepnaam is moe....varken. Maar ik geef toe, ze hebben meer een voornaam. Ik heb er dirie.....en er staat ook nog een q in.... moet je ze zien zoeken op het toetsenbord.....

thaitaaipop
kenner
kenner

#23 Bericht door thaitaaipop » donderdag 30 augustus 2012, 12:10

Hallo,

heb via cheaptickets een vlucht geboekt, in vergelijking met Thaise sites niet echt Cheap (adm.kosten etc.) maar dan hoef ik daar niet meer achteraan.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”