Rechten Thaise vrouw.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ben
Expat
Expat

Re: Rechten Thaise vrouw.

#16 Bericht door Ben » donderdag 23 augustus 2012, 12:26

dutch schreef:
prajak schreef:Kai belt de advocate als ik omval. Die zal dan komen en wellicht helpen bij het omzetten van de bankspullen. Als beloning mag ze de stapel in vuur en vlam zetten....... Maar er over praten, nee. Dat is een stapel te ver. Mijn voornemen voor een 'living will' stuit ook op weerstand........

Onnodig te zeggen dat ik mijn advocate vertrouw. Die uit Nongkhai vertrouw ik voor geen cent dus mag het wat kosten als ik omval. Ik merk er dan toch niks meer van..........
Dat gevoel heb ik jammer genoeg (nog) niet.
Komt misschien ook, omdat ik er geen idee van heb hoe het er in de praktijk zo aan toe gaat in dergelijke gevallen.
Wat zou die advocaat naar jou mening dan kunnen doen dan alleen het uitvoeren van het beschreven .

dutch
Expat
Expat

#17 Bericht door dutch » donderdag 23 augustus 2012, 12:36

Ben schreef:
dutch schreef:
prajak schreef:Kai belt de advocate als ik omval. Die zal dan komen en wellicht helpen bij het omzetten van de bankspullen. Als beloning mag ze de stapel in vuur en vlam zetten....... Maar er over praten, nee. Dat is een stapel te ver. Mijn voornemen voor een 'living will' stuit ook op weerstand........

Onnodig te zeggen dat ik mijn advocate vertrouw. Die uit Nongkhai vertrouw ik voor geen cent dus mag het wat kosten als ik omval. Ik merk er dan toch niks meer van..........
Dat gevoel heb ik jammer genoeg (nog) niet.
Komt misschien ook, omdat ik er geen idee van heb hoe het er in de praktijk zo aan toe gaat in dergelijke gevallen.
Wat zou die advocaat naar jou mening dan kunnen doen dan alleen het uitvoeren van het beschreven .
Om daar een idee bij te hebben zou ik willen weten hoe bijv. de procedure bij het openen van een safety box bij de bank is.
Zou een "kwaadwillige" advocaat bijv. een machtiging los kunnen sjoemelen van de weduwe en aan het graaien gaan? " Sorry....er zat niet veel in!"
Het loskrijgen van banktegoeden lijkt me inderdaad een recht toe recht aan operatie.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Ben
Expat
Expat

#18 Bericht door Ben » donderdag 23 augustus 2012, 14:07

dutch schreef:
Om daar een idee bij te hebben zou ik willen weten hoe bijv. de procedure bij het openen van een safety box bij de bank is.
Zou een "kwaadwillige" advocaat bijv. een machtiging los kunnen sjoemelen van de weduwe en aan het graaien gaan? " Sorry....er zat niet veel in!"
Het loskrijgen van banktegoeden lijkt me inderdaad een recht toe recht aan operatie.
Ook de safetybox zou onmogelijk moeten zijn mits je op papier hebt staan wat erin zit
en als jij op papier hebt staan wie er recht op de inhoud van de box heeft
kan die advocaat eruit halen wat hij wil maar moet het aan je erfgename overdragen.
doet hij dat niet gaat hij daar waar hij dan hoort te zitten en dat hoeft jou erfgename niet te regelen omdat de bank weet dat het om diefstal gaat .die melden dat en de officier van justitie doet de rest .
Ook kan je de bank opdracht geven als er iemand komt met een machtiging voor het openen van die box ze alsnog je erfgename in kennis moeten stellen.
Dat doet de bank ook met vreemde transacties .
Je kan ook een tweede persoon noemen om te tekenen voor opening van de safetybox.
Maar makkelijker lijkt me dat je de Bank de opdracht geeft dat de erfgename in persoon aanwezig moet zijn bij de opening van de box na overlijden van...................ook al komt de advocaat met een machtiging.

En als je die advocaat nu niet vetrouwt zet je het testament toch om buiten dat hij dat weet, fluitje van een cent kost niks .
Dan mogelijk alleen een vertaling mits die gewenst is .

dutch
Expat
Expat

#19 Bericht door dutch » donderdag 23 augustus 2012, 14:31

Ben schreef:
dutch schreef:
Ook de safetybox zou onmogelijk moeten zijn mits je op papier hebt staan wat erin zit
en als jij op papier hebt staan wie er recht op de inhoud van de box heeft
kan die advocaat eruit halen wat hij wil maar moet het aan je erfgename overdragen.
doet hij dat niet gaat hij daar waar hij dan hoort te zitten en dat hoeft jou erfgename niet te regelen omdat de bank weet dat het om diefstal gaat .die melden dat en de officier van justitie doet de rest .
Ook kan je de bank opdracht geven als er iemand komt met een machtiging voor het openen van die box ze alsnog je erfgename in kennis moeten stellen.
Dat doet de bank ook met vreemde transacties .
Je kan ook een tweede persoon noemen om te tekenen voor opening van de safetybox.
Maar makkelijker lijkt me dat je de Bank de opdracht geeft dat de erfgename in persoon aanwezig moet zijn bij de opening van de box na overlijden van...................ook al komt de advocaat met een machtiging.

En als je die advocaat nu niet vetrouwt zet je het testament toch om buiten dat hij dat weet, fluitje van een cent kost niks .
Dan mogelijk alleen een vertaling mits die gewenst is .
Bedankt voor de suggesties.
Ronald Reagan

pcbiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door pcbiker » vrijdag 24 augustus 2012, 22:31

nbreeker,ik ben ook executeur testamentair en ben al meer dan een jaar bezig om alles af te handelen.Ik weet wel dat het een hele klus is als er geen duidelijk testament is opgesteld ,en pas op met de kosten,die kunnen aardig oplopen,ik moest ook een notaris(vrw) inschakelen a 235 euro/uur.
Die moest uitzoeken of er nog erfgenamen zijn oa,ik heb daarom ook een maximumprijs opgegeven waarvoor ik van haar diensten gebruik wilde maken.
Het zal niet de eerste keer zijn dat alle gelden verdampen aan notariskosten!
Dat was omdat ik ook een verklaring van executele moest hebben(eis van de bank)om bij de banktegoeden van de overledene te komen.
Nu hoop ik snel van de taak ontheven te worden(via rechtbank)omdat alle betalingsverplichtingen zijn voldaan,en pas op met sjoemelen want de belasting wil tot op de cent nauwkeurig een specificatie van alle af-en bijschrijvingen hebben van overlijdingsdatum tot en met de laatse dag dat het aan de orde is.

En gelukkig(achteraf) ben ik te fatsoenlijk om te sjoemelen,daar kunnen de banken :neus: een punt aan zuigen :mrgreen:

Houd wel in de gaten dat er regels zijn met betrekking wie wat mag erven en hoeveel belasting je erover moet afdragen.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Borat » zaterdag 25 augustus 2012, 00:41

dutch schreef:
printen44 schreef:Het enige wat je kan doen is alles goed regelen. Als jij je met die regelingen kan verenigen, dan maakt het niet uit hoe men daar, nadat je het loodje gelegd hebt, mee omgaat. Jij heb de zaken goed voor elkaar gekregen. De uitvoering van die zaken, dat is voor de anderen.
Volkomen correct en hier krijgen we dan te maken met het Thailand zoals het is. :crazy:
Als je dan het onderschrift van Dutch wat abstracter trekt dan financier je je eigen probleem!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door prajak » zaterdag 25 augustus 2012, 01:43

Ik ben ex test voor mijn twee jongere broers maar ik heb me al voorgenomen de werkzaamheden alsdan over te dragen aan een notaris. Vanuit Thailand zaken regelen is geen makkie.

dutch
Expat
Expat

#23 Bericht door dutch » zaterdag 25 augustus 2012, 02:10

pcbiker schreef:nbreeker,ik ben ook executeur testamentair en ben al meer dan een jaar bezig om alles af te handelen.Ik weet wel dat het een hele klus is als er geen duidelijk testament is opgesteld ,en pas op met de kosten,die kunnen aardig oplopen,ik moest ook een notaris(vrw) inschakelen a 235 euro/uur.
Die moest uitzoeken of er nog erfgenamen zijn oa,ik heb daarom ook een maximumprijs opgegeven waarvoor ik van haar diensten gebruik wilde maken.
Het zal niet de eerste keer zijn dat alle gelden verdampen aan notariskosten!
Dat was omdat ik ook een verklaring van executele moest hebben(eis van de bank)om bij de banktegoeden van de overledene te komen.
Nu hoop ik snel van de taak ontheven te worden(via rechtbank)omdat alle betalingsverplichtingen zijn voldaan,en pas op met sjoemelen want de belasting wil tot op de cent nauwkeurig een specificatie van alle af-en bijschrijvingen hebben van overlijdingsdatum tot en met de laatse dag dat het aan de orde is.

En gelukkig(achteraf) ben ik te fatsoenlijk om te sjoemelen,daar kunnen de banken :neus: een punt aan zuigen :mrgreen:

Houd wel in de gaten dat er regels zijn met betrekking wie wat mag erven en hoeveel belasting je erover moet afdragen.
Mijn Nederlandse bankrekeningen gaan naar mijn zoon en dat is belastingvrij (Dat is de wet als je langer als 10 jaar reeds buiten Nederland woont).Mijn testament is bij een Nederlandse notaris gewaarmerkt en ingeschreven in Den Haag.
Mijn advocaat in Thailand heeft per testament de opdracht om mijn overlijdenscertificaat te laten vertalen en voorzien van de nodige handtekeningen en waarborgen en te versturen naar de executeur testamentair in Nederland.
Tevens krijgt mijn zoon een voorschot (indien nodig) om naar Thailand te reizen teneinde ook hier e.e.a. te regelen.(huis-persoonlijke papieren-administratieve afhandeling)

Een verklaring wat er in de safety box zit,lijkt me slechts dan mogelijk als er bewijs is DAT het er in zit (en blijft),voordat het geopend wordt.
De wens/opdracht om de box slechts dan te openen als de Thaise erfgenaam aanwezig is,lijkt me in deze ,een nuttig advies.
Daarin zit tevens een gesloten enveloppe die voor mijn zoon bestemd is en deze wordt bij de Thaise advocaat in bewaring gehouden tot hij zich meldt.
Er komt nog heel wat bij kijken om e.e.a. goed af te regelen.
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”