Geldstroom

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

Re: Geldstroom

#91 Bericht door greenthaiway » woensdag 22 augustus 2012, 13:16

Jim schreef:toch snap ik die fascinatie niet die sommige mannen met thaise vrouwen hebben.

op die thaise gatherings zie je altijd wel een paar van die ... :Whistle: ... rondlopen die ooit iets met een thaise hebben gehad, daar helemaal door uitgekleed zijn, geen thais eten lusten, geen thais spreken en toch weer een thaise willen.
De facinatie ligt vaak in het gebeuren achter de deur van de Masterbedroom :idea:
En terecht 8-)

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#92 Bericht door greenthaiway » woensdag 22 augustus 2012, 13:27

dutch schreef:
Jim schreef:dat klopt :)

er zullen sowieso bijzonder weinig mensen op deze planeet zijn die zich zonder problemen in diverse culturen kunnen aanpassen, dus zul je het met me eens moeten zijn dat jouw vrouw daarmee tot de groep uitzonderingen behoord.

in thailand is het de nationale sport om de farang een poot uit te draaien.
dual pricing, bijvoorbeeld.
de thai vindt het de normaalste zaak van de wereld.. je kunt het toch betalen? wat zeur je dan?

een thaise die een farang het huis uitflikkert net nadat het afgebouwd is..
daar wordt niet eens om gelachen! gewoon schouderophalend zeggen: ja, zo werkt dat in thailand. farang dom.

en dat allemaal met een schitterende glimlach op het gezicht :)

en ja, niet elke thai is zo en veel zullen (de eerste tijd) tevreden zijn met de westerling.
totdat een vriendin een huis laat bouwen, want dan moet er natuurlijk ook een huis gebouwd worden.
voor huis kan je daarna ook auto, motorbike, iphone en land invullen.
allemaal natuurlijk op haar naam want jij mag niets bezitten in thailand :)

en dat is als alles nog hunky dory is.
mocht er ooit een scheiding komen, berg je dan maar.
je lieve schattige thaise dame verandert in een oogwenk in een haatdragend en moordlustige B die het niet zal laten om ook je laatste poot nog uit te draaien.

ik heb nog nooit zo'n materialistische maatschappij meegemaakt als thailand.
heb je geld ben je alles, heb je geen geld ben je echt niets.. niet eens waardig om overheen te stappen :P

maar goed, er zijn zo'n 35 miljoen thaise dames dus zullen er zeker een heleboel goede tussen zitten :angel:

hmm.. zal ik dit posten? ach ik doe het gewoon :P
Zelden een zo'n stereotype verhaaltje gelezen.
I rest my case [|)
IMHO slaat Jim hiermee de spijker op de kop.
Het mag dan stereotype lijken, het is waar!
Uitzonderingen daargelaten maar in het algemeen klopt het als een zere vinger.

dutch
Expat
Expat

#93 Bericht door dutch » woensdag 22 augustus 2012, 13:50

greenthaiway schreef:
dutch schreef:
Jim schreef:dat klopt :)

er zullen sowieso bijzonder weinig mensen op deze planeet zijn die zich zonder problemen in diverse culturen kunnen aanpassen, dus zul je het met me eens moeten zijn dat jouw vrouw daarmee tot de groep uitzonderingen behoord.

in thailand is het de nationale sport om de farang een poot uit te draaien.
dual pricing, bijvoorbeeld.
de thai vindt het de normaalste zaak van de wereld.. je kunt het toch betalen? wat zeur je dan?

een thaise die een farang het huis uitflikkert net nadat het afgebouwd is..
daar wordt niet eens om gelachen! gewoon schouderophalend zeggen: ja, zo werkt dat in thailand. farang dom.

en dat allemaal met een schitterende glimlach op het gezicht :)

en ja, niet elke thai is zo en veel zullen (de eerste tijd) tevreden zijn met de westerling.
totdat een vriendin een huis laat bouwen, want dan moet er natuurlijk ook een huis gebouwd worden.
voor huis kan je daarna ook auto, motorbike, iphone en land invullen.
allemaal natuurlijk op haar naam want jij mag niets bezitten in thailand :)

en dat is als alles nog hunky dory is.
mocht er ooit een scheiding komen, berg je dan maar.
je lieve schattige thaise dame verandert in een oogwenk in een haatdragend en moordlustige B die het niet zal laten om ook je laatste poot nog uit te draaien.

ik heb nog nooit zo'n materialistische maatschappij meegemaakt als thailand.
heb je geld ben je alles, heb je geen geld ben je echt niets.. niet eens waardig om overheen te stappen :P

maar goed, er zijn zo'n 35 miljoen thaise dames dus zullen er zeker een heleboel goede tussen zitten :angel:

hmm.. zal ik dit posten? ach ik doe het gewoon :P
Zelden een zo'n stereotype verhaaltje gelezen.
I rest my case [|)
IMHO slaat Jim hiermee de spijker op de kop.
Het mag dan stereotype lijken, het is waar!
Uitzonderingen daargelaten maar in het algemeen klopt het als een zere vinger.
Ik heb een ander rekensommetje (steeds geprobeerd duidelijk te maken).
Mogelijk klopt het voor een groot deel van die vrouwen die met een farang aan de haal zijn,maar hoeveel procent is dat op het totale vrouwenbestand?
Als we dan toch in stereotypen bezig zijn,hoeveel van deze farangcontacten komen voort uit bar contact en het daarmee gepaard gaande gedrag?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#94 Bericht door bantakokennerkhorat » woensdag 22 augustus 2012, 14:43

Jim schreef:grappig.
in het eerste deel ben ik onrealistisch..
driver schreef:Zo, weer thuis van een dagje werken voor weinig geld :cry: maar hier wel een lachende Thaise vrouw in huis die Hollands eten klaar heeft staan en het nu gaat klaarmaken.
Even bijgelezen en wat Jim iedere keer neerpent moet ik wat om lachen , sommige types blijven een bepaald beeld houden over wat dan ook lees ik en hij doet maar ik heb er geen last van.Dutch is tenminste reeeel en ziet het m.i aardig goed net als wat anderen.
en in het tweede deel ken je toch 'tig figuren' waarvoor mijn verhaal opgaat.
Wat mij betreft is het prima allemaal , voorlopig zijn Suk en ik blij met elkaar en ik hoop dat dit zo blijft.
Een ding weet ik 100 % zeker.....er zijn tig figuren ook hier denk ik met een Thaise die zich compleet laten beinvloeden en niet onder willen doen voor anderen en daardoor een bepaalde levensstijl aanhouden incl bijkomende kosten die ze eigenlijk net als mij niet kunnen dragen maar het toch doen voor het aanzien e.d.
Ook voor hun geldt....lekker doen want mijn geld is het tenslotte niet.

gr driver
bantakokennerkhorat schreef:
Jim schreef:misschien.. maar, ik denk dat iedereen er wel iets in herkent.
Jim

Praat de volgende keer alleen voor je zelf en niet voor iedereen wat jij ervaart in Thailand ervaart een ander weer anders.
als je niets herkent in mijn verhaal dan twijfel ik er aan of je ooit in thailand bent geweest.
je hebt echt nog nooit van dual pricing gehoord? echt niet?
Jim

Blijf lekker twijfelen ik ga misschien nog niet zo lang naar Thailand aankomend december ga ik voor het zeventiende jaar en heb in die jaren ook een aardige kijk van Thailand gekregen en dat die mensen niet vloeiend engels spreken so what praat jij vloeiend Thais?
Het enige dat wij doen is sporadich geld sturen richting Thailand want mijn vrouw heeft in die vijftien jaar dat ze nu in Nederland is donders goed geleerd dat je niet meer kunt uitgeven dan dat er binnen komt en ze geeft het liever hier uit dan dat alles naar Thailand gaat hoe close ze ook met haar familie is ze belt bijna dagelijks maar zegt ze ik woon nu in Nederland en wil het hier in huis ook gezellig hebben.Ook heb ik het er vaak over om in Thailand te gaan wonen als de kans zich voor doet maar mijn vrouw wil dit tot op dit moment niet.Ik wil alleen maar aangeven dat niet alle Thaise vrouwen om het geld met een buitenlander trouwen om voor haar en haar familie te zorgen.En dat jij een andere mening en ervaring hebt vind ik prima maar respecteer die van een ander dan ook.
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s

bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#95 Bericht door bantakokennerkhorat » woensdag 22 augustus 2012, 15:00

Als we dan toch in stereotypen bezig zijn,hoeveel van deze farangcontacten komen voort uit bar contact en het daarmee gepaard gaande gedrag?

Oei dutch hiermee sla de de spijker op zijn kop.
Of jij je vrouw in de bar hebt ontmoet of in de suikervelden dat is een wereld van verschil.
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s

Ben
Expat
Expat

#96 Bericht door Ben » woensdag 22 augustus 2012, 15:23

bantakokennerkhorat schreef:Als we dan toch in stereotypen bezig zijn,hoeveel van deze farangcontacten komen voort uit bar contact en het daarmee gepaard gaande gedrag?

Of jij je vrouw in de bar hebt ontmoet of in de suikervelden dat is een wereld van verschil.
Je in de slechtste bar de beste vrouw treffen ,Je kan ook op het meest zoete suikerveld de slechtste vrouw treffen.

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#97 Bericht door greenthaiway » woensdag 22 augustus 2012, 15:35

Ben schreef:
bantakokennerkhorat schreef:Als we dan toch in stereotypen bezig zijn,hoeveel van deze farangcontacten komen voort uit bar contact en het daarmee gepaard gaande gedrag?

Je in de slechtste bar de beste vrouw treffen ,Je kan ook op het meest zoete suikerveld de slechtste vrouw treffen.
Kijk, dat noem ik wijsheid :mrgreen:
Terwijl je nog niet eens zoveel jaren telt...
Ach, zat ik nog maar in de 50, wat gaat het snel...

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#98 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 22 augustus 2012, 15:49

dutch schreef:Ik heb een ander rekensommetje (steeds geprobeerd duidelijk te maken).
Mogelijk klopt het voor een groot deel van die vrouwen die met een farang aan de haal zijn,maar hoeveel procent is dat op het totale vrouwenbestand?
Ik denk dat dit het aantal internet-contacten op dit moment snel toeneemt. De meeste Thai (binnen mijn kennissenkring in NL) zijn via het internet met de farang in contact gekomen. Ik denk dat het percentage meer dan 80% is (in mijn kennissenkring). De enige vrouw uit een bar, is met een expat mee terug gekomen.

Hierbij moet ik wel de kanttekening maken dat mijn vrouw selectief is met wie ze omgaat en dit dus absoluut niet representatief is. Dat neemt niet weg, dat het beeld dat Jim schetst wel voor veel vrouwen in die kennissenkring opgaat. Positieve uitzonderingen zijn juist die vrouwen die met een expat mee naar Nederland zijn gekomen. Zij pakken de uitdagingen doortastender, positiever en effectiever aan en juist zij zetten de tering naar nering.
- -

Ben
Expat
Expat

#99 Bericht door Ben » woensdag 22 augustus 2012, 16:34

greenthaiway schreef:
Ben schreef:

Kijk, dat noem ik wijsheid :mrgreen:
Terwijl je nog niet eens zoveel jaren telt...
Ach, zat ik nog maar in de 50, wat gaat het snel...
50 zover ben ik nog niet :angel:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#100 Bericht door driver » woensdag 22 augustus 2012, 16:44

De geldstroom gaat nu alle kanten op gezien de reacties dus ik stop er nu ffe mee omdat ik geen zin heb om op alles door elkaar te reageren.
Ik hou het gewoon bij mijn kijk op de geldstroom hier in huis en wat anderen doen en hebben of niet hebben en het toch doen doen ze maar maar ik doe er niet aan mee.
Ik volg mijn eigen soms eigenwijze koppie en ga vanzelf wel ervaren hoe de toekomst met mijn Thaise vriendin gaat lopen.

gr driver

Ben
Expat
Expat

#101 Bericht door Ben » woensdag 22 augustus 2012, 16:54

Internet dating ,ieder zijn meug .
Maar het blijft allemaal persoonlijk .
Charles had een perfecte platonishe verhouding met Cammila . :giggle:

Ik hou meer van WISIWIG :P en zonder geld kan je niet leven.

Ieder zijn ding .

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#102 Bericht door Duiker » woensdag 22 augustus 2012, 18:35

Nou nou, ik heb het 's even opgezocht.

What I See Is What I Get. :roll:
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#103 Bericht door jodokus » woensdag 22 augustus 2012, 19:12

Duiker schreef:Nou nou, ik heb het 's even opgezocht.

What I See Is What I Get. :roll:

Yes, you can see it in a bar, or you can see it in a rice-field...
Toch wel...

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#104 Bericht door Gardensafari » woensdag 22 augustus 2012, 20:45

Wereldvreemd schreef:
dutch schreef:Ik heb een ander rekensommetje (steeds geprobeerd duidelijk te maken).
Ik denk dat dit het aantal internet-contacten op dit moment snel toeneemt. De meeste Thai (binnen mijn kennissenkring in NL) zijn via het internet met de farang in contact gekomen. Ik denk dat het percentage meer dan 80% is (in mijn kennissenkring). De enige vrouw uit een bar, is met een expat mee terug gekomen.

Hierbij moet ik wel de kanttekening maken dat mijn vrouw selectief is met wie ze omgaat en dit dus absoluut niet representatief is. Dat neemt niet weg, dat het beeld dat Jim schetst wel voor veel vrouwen in die kennissenkring opgaat. Positieve uitzonderingen zijn juist die vrouwen die met een expat mee naar Nederland zijn gekomen. Zij pakken de uitdagingen doortastender, positiever en effectiever aan en juist zij zetten de tering naar nering.
Begrijp mij niet verkeerd, want dit is geen aanval op Wereldvreemd persoonlijk.
Maar zijn reactie is tekenend.
"Jim heeft groot gelijk, maar voor mijn vrouw gaat het niet op."
Veel van wat Jim beschrijft zegt mij net zoveel over de man in kwestie als over de vrouw in kwestie.
Helaas wordt dit forum gedomineerd door mannen.
En velen ervan zou zelfs ik niet vertrouwen in de buurt van een bordeel.

Ach, zoals gebruikelijk zal ik wel weer afgemaakt worden.
Maar het geweeklaag van bepaalde mannen is mij nu wel bekend.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#105 Bericht door driver » woensdag 22 augustus 2012, 21:46

Hans, ik maak je niet af :happyno:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”