Air Asia Don Muang

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
falangsoway
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 56
Lid geworden op: zondag 08 maart 2009, 18:21

Air Asia Don Muang

#1 Bericht door falangsoway » dinsdag 21 augustus 2012, 10:16

Vanaf 1/10/2012 niet meer vanuit Suvarnabumi.
Is er een treinverbinding ts de 2 luchthavens?

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Air Asia Don Muang

#2 Bericht door printen44 » dinsdag 21 augustus 2012, 10:25

Geen treinverbinding, wel een busdienst. Die doet er anderhalf uur over, volgens de busmaatschappij. Bij drukte kan het wel wat langer duren.

Gebruikersavatar
ramsy1980
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2011, 15:41
Locatie: Bangkok, Bang Phlat

Re: Air Asia Don Muang

#3 Bericht door ramsy1980 » dinsdag 21 augustus 2012, 12:11

Afstand is 45km, volgens AirAsia: 45 minuten in rustige tijden en 1,5 - 2u tijdens de spits.
Men adviseert echter wel om ruim de tijd te nemen indien mogelijk.

http://www.airasia.com/ask/template.do? ... cale=en_GB

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1387
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Air Asia Don Muang

#4 Bericht door pong » dinsdag 21 augustus 2012, 12:53

1. volgens site van aoT en ook zelfs van AirAsia komt er binnenkort een gratis direkte snelbus-zal wat korter duren. Die 1,5 uur-varieert enorm, is de gewone stadsbus, lijn 554 of 555, vanaf BUSterminal swampy, Er zijn ook vans=minibusjes, direkt vanaf taxi-level op Swampy-dus weinig plek voor de typische supersize bagage die farang altijd meeslepen.
2.voor de 123% overtuigde treinfreaks; Raillink naar Makkasan, dan overstap op MRT=metro naar BANG SUE (=andere ri. als main station Hualampong), dan de bekende (voor de oude wijsneuzne die DMK nog van voorheen kennen) SRT=-gewone treinen ri. Ayuttaya, die allemaal er stoppen, frequentie varieert nogal met tijd op de dag. Totale kosten rond de 35+21?+3=ca 60. bt. Minimale reisduur: 25+15+50 min+ de overstap/wachttijden ertussen.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1387
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Air Asia Don Muang

#5 Bericht door pong » dinsdag 21 augustus 2012, 12:54

Overigens: voor degenen die evt. in tijdnood komen omdat ze al lang tevoren hadden geboekt en de transit nu veel langer is; AA biedt de mogelijkheid gratis om te boeken naar een eerdere/latere ZELFDE vlucht om dit te voorkomen.

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 276
Lid geworden op: woensdag 08 september 2010, 13:53

Re: Air Asia Don Muang

#6 Bericht door Ka2le » woensdag 22 augustus 2012, 03:33

Tip: neem een taxi.

Wel wat duurder natuurlijk.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Air Asia Don Muang

#7 Bericht door Ben » woensdag 22 augustus 2012, 04:42

Ka2le schreef:Tip: neem een taxi.

Wel wat duurder natuurlijk.
Vooral vanaf 7.00 uur tot 9.00 uur 16.00 uur tot 18.00 uur :happyno: als het dicht staat staat het dicht.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10318
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Air Asia Don Muang

#8 Bericht door RuudThai » woensdag 22 augustus 2012, 05:53

printen44 schreef:Geen treinverbinding, wel een busdienst. Die doet er anderhalf uur over, volgens de busmaatschappij. Bij drukte kan het wel wat langer duren.
Wanneer maakt die geweldige YSmutsregering dan eens een keertje die Skytrainbaan naar Don Muang af? De palen staan er toch al een jaar of tig? Of is dat wat anders?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Air Asia Don Muang

#9 Bericht door Ben » woensdag 22 augustus 2012, 07:03

RuudThai schreef:
printen44 schreef:Geen treinverbinding, wel een busdienst. Die doet er anderhalf uur over, volgens de busmaatschappij. Bij drukte kan het wel wat langer duren.
Wanneer maakt die geweldige YSmutsregering dan eens een keertje die Skytrainbaan naar Don Muang af? De palen staan er toch al een jaar of tig? Of is dat wat anders?

Waarom is de Abishit gergering er toen niet mee begonnen :?:

Bouw van zo'n dure on rendabele lijn heeft geen zin laat ze eerst maar de rest rendable maken .
En omdat Air asia heeft besloten om van Don Muang te gaan vliegen ineens een lijn gaan bouwen ,wie weet gaat air asia over een paar jaar weer terug naar zwampie .
EN DAN :?:
In Nederland liggen al 2 van die kostenverslindende lijnen voorbeeld genoeg dus .

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 276
Lid geworden op: woensdag 08 september 2010, 13:53

Re: Air Asia Don Muang

#10 Bericht door Ka2le » woensdag 22 augustus 2012, 07:29

Sinds wanneer stellen we in Thailand de "waarom?" vraag? :giggle:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Air Asia Don Muang

#11 Bericht door Ben » woensdag 22 augustus 2012, 09:30

Ka2le schreef:Sinds wanneer stellen we in Thailand de "waarom?" vraag? :giggle:

Titel: Re: Air Asia Don MuangGeplaatst: Wo Aug 22, 2012 1:03 pm
Sinds vandaag :mrgreen:

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Air Asia Don Muang

#12 Bericht door Khemkhaeng » woensdag 22 augustus 2012, 09:47

Ben schreef:
RuudThai schreef:
printen44 schreef:Geen treinverbinding, wel een busdienst. Die doet er anderhalf uur over, volgens de busmaatschappij. Bij drukte kan het wel wat langer duren.
Wanneer maakt die geweldige YSmutsregering dan eens een keertje die Skytrainbaan naar Don Muang af? De palen staan er toch al een jaar of tig? Of is dat wat anders?

Waarom is de Abishit gergering er toen niet mee begonnen :?:

Bouw van zo'n dure on rendabele lijn heeft geen zin laat ze eerst maar de rest rendable maken .
En omdat Air asia heeft besloten om van Don Muang te gaan vliegen ineens een lijn gaan bouwen ,wie weet gaat air asia over een paar jaar weer terug naar zwampie .
EN DAN :?:
In Nederland liggen al 2 van die kostenverslindende lijnen voorbeeld genoeg dus .
Omdat:

Abishit
1. Abishit en companen niks van Suvarnabhumi moet hebben aangezien het door regering Thaksin gebouwd is.
2. BMA (Gemeente Bangkok) achter zich heeft
3. Bangkok Skytrain

Yingluck
1. Heeft de SRT achter zich (eigenaar van de lijn)
2. MRT achter zich (Bangkok Metro)
3. Yingluck en familie belangen heeft in Thai AirAsia

Overigens wordt op zn vroegs pas in 2013 reken maar eind 2013 begonnen met de bouw.
En Thai AirAsia zal niet meer verhuizen naar Suvarnabhumi.

En die palen die er staan is allemaal het werk van de voorgangers van Abhisit, Anand Panyarachun en Chuan Leekpai ook van die zelfde partij.
Die palen zullen inderdaad wel worden gebruikt voor de exentsie van deze lijn tot aan Rangsit.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Air Asia Don Muang

#13 Bericht door Pieter » woensdag 22 augustus 2012, 10:39

Khemkhaeng schreef:
Ben schreef:

Waarom is de Abishit gergering er toen niet mee begonnen :?:

Bouw van zo'n dure on rendabele lijn heeft geen zin laat ze eerst maar de rest rendable maken .
En omdat Air asia heeft besloten om van Don Muang te gaan vliegen ineens een lijn gaan bouwen ,wie weet gaat air asia over een paar jaar weer terug naar zwampie .
EN DAN :?:
In Nederland liggen al 2 van die kostenverslindende lijnen voorbeeld genoeg dus .
Omdat:

Abishit
1. Abishit en companen niks van Suvarnabhumi moet hebben aangezien het door regering Thaksin gebouwd is.
2. BMA (Gemeente Bangkok) achter zich heeft
3. Bangkok Skytrain

Yingluck
1. Heeft de SRT achter zich (eigenaar van de lijn)
2. MRT achter zich (Bangkok Metro)
3. Yingluck en familie belangen heeft in Thai AirAsia

Overigens wordt op zn vroegs pas in 2013 reken maar eind 2013 begonnen met de bouw.
En Thai AirAsia zal niet meer verhuizen naar Suvarnabhumi.

En die palen die er staan is allemaal het werk van de voorgangers van Abhisit, Anand Panyarachun en Chuan Leekpai ook van die zelfde partij.
Die palen zullen inderdaad wel worden gebruikt voor de exentsie van deze lijn tot aan Rangsit.

Zal wel aan mij liggen maar ik snap er niks van

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Air Asia Don Muang

#14 Bericht door Ben » woensdag 22 augustus 2012, 10:45

Wie welke vriendjes heeft maakt mij niet uit en wie dan ook de lijn bouwt ook niet
Een lijn naar Don Muang van omvang zal niet rendabel worden .
dat is de huidige lijn naar Swampie ook niet ook niet incl forenzen passagiers .


En die palen die er staan is allemaal het werk van de voorgangers van Abhisit, Anand Panyarachun en Chuan Leekpai ook van die zelfde partij.
Toch blijk van vooruitzicht en lange termijn politiek :D

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Air Asia Don Muang

#15 Bericht door Khemkhaeng » woensdag 22 augustus 2012, 10:59

Pieter schreef:
Khemkhaeng schreef:
Ben schreef:

Waarom is de Abishit gergering er toen niet mee begonnen :?:

Bouw van zo'n dure on rendabele lijn heeft geen zin laat ze eerst maar de rest rendable maken .
En omdat Air asia heeft besloten om van Don Muang te gaan vliegen ineens een lijn gaan bouwen ,wie weet gaat air asia over een paar jaar weer terug naar zwampie .
EN DAN :?:
In Nederland liggen al 2 van die kostenverslindende lijnen voorbeeld genoeg dus .
Omdat:

Abishit
1. Abishit en companen niks van Suvarnabhumi moet hebben aangezien het door regering Thaksin gebouwd is.
2. BMA (Gemeente Bangkok) achter zich heeft
3. Bangkok Skytrain

Yingluck
1. Heeft de SRT achter zich (eigenaar van de lijn)
2. MRT achter zich (Bangkok Metro)
3. Yingluck en familie belangen heeft in Thai AirAsia

Overigens wordt op zn vroegs pas in 2013 reken maar eind 2013 begonnen met de bouw.
En Thai AirAsia zal niet meer verhuizen naar Suvarnabhumi.

En die palen die er staan is allemaal het werk van de voorgangers van Abhisit, Anand Panyarachun en Chuan Leekpai ook van die zelfde partij.
Die palen zullen inderdaad wel worden gebruikt voor de exentsie van deze lijn tot aan Rangsit.

Zal wel aan mij liggen maar ik snap er niks van

Pieter
Nou even snel.
Als Abishit premier zou zijn dan zou zijn regering er alles aan doen om die lijn in handen te krijgen. En over te dragen aan de Bangkok Skytrain. Dit bedrijf heeft banden met de BMA ( Bangkok Metropolitain Area/Gemeente ) omdat BMA een licentie geeft wie de lijn beheert. BMA natuurlijk is van de " Democratische Partij".
Abhisit heeft er geen poot aan uitgestoken om de simpele reden dat hij niks van Suvarnabhumi moet hebben omdat het Thaksin's vliegveld is. Toen in 2006 de coup werd gepleegd werd door de junta besloten Don Mueang te openen voor Nok Air en Orient Thai. Dit was helemaal niet de bedoeling geweest aangezien Suvarnabhumi de enige luchthaven moest blijven. Dit om reden/banden met de RTAF (Royal Thai Air Force) (vriendjespolitiek en kontnaaierij) want de RTAF verdient er geld aan als Don Mueang open blijft. In het plan stond ook dat na zoveel jaar de uitbreiding van Suvarnabhumi gebouwd zou worden. Echter sinds 2006 is het een zootje waardoor Suvarnabhumi niet in uitgebreid. Nu Yingluck (Thaksin) weer aan de macht is wordt het weer uitgebreid maar het gevolg is nu dat het te druk is daar en is besloten Don Mueang toch maar te heropenen en dan voor Low Cost Maatschappijen.

De SRT heeft goede banden met deze regering. Yingluck zal dus zo snel mogelijk geld lenen/taxen om die lijn te bouwen.
De MRT heeft verder de extensie in handen vanaf Mor Chit Skytrain station. Die extensie zal achterlangs naar Don Mueang gaan.
Thai AirAsia heeft als aandeelhouder Shin Corp wat eigendom "was" (en gewoon nog steeds is) van Thaksin. Dus zij stemmen zeker mee om naar Don Mueang te gaan. Nok Air heeft niks te zeggen aangezien zij een dochter van THAI Airways zijn wat weer onder het ministerie van financien valt meneer Khittirat.
Dus Yingluck profiteert ervan samen met partners, MRT (Bangkok Metro, SRT State Railways of Thailand) en natuurlijk zal de lijn gebouwd worden door bijvoorbeeld Italian Thai (Thailands grootste bouwbedrijf) wat ook pro Yingluck is. En als men in de toekomst internet wil aanbieden in de treinen dan zal dat natuurlijk weer worden verzorgt door AIS of InTouch voorheen Shin Corp. (Shinawatra Corporation).

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”