Het enige wat ik op dit moment doe is, dat ik hoop dat ik iemand vind die aan mijn verwachtingen voldoet. Dus oprechte gevoelens heeft naar mij toe. Dan komt de rest wel vanzelf.Wereldvreemd schreef:Om maar even hier op terug te komen. Mijn Thaise reken ik tot de middenklasse als dochter van een ambtenaar. Ze heeft zoals zovele Thai een universiteit gevolgd, maar dat zegt niks in Thailand. Zoals mijn vrouw zelf stelt: "in Thailand kun je tenminste ook nog de universiteit afmaken als je dom bent..."SiamTon schreef:Als ik voor mijzelf spreek, hoop ik een Thaise uit de middenklasse te ontmoeten, die dus financieel onafhankelijk is.
In de loop der tijd is het mij opgevallen dat het uitgavenpatroon (in haar geval) niet alleen bepaald wordt door noodzakelijke uitgaven, maar ook door status....? Als er meer geld binnenkomt, dan neigt dat gat in de hand meer naar een krater toe. Komt er minder binnen dan is het verrekte lastig dat kratertje weer naar een gat toe te krijgen.
Ook het inzicht in de gevolgen van onnodige uitgaven op de lange termijn ontbreekt totaal. Veel uitgaven zijn ook liefdevol bedoeld, maar komen niet altijd op het juiste moment.
Andersom verwacht ze te zijnertijd wel dat de man haar op de juiste momenten in de watten legt. Dat betekent dus als het tegen zit een cadeau of uit eten gaan. Als er wat te vieren, dan moet er op dezelfde wijze uitgepakt worden. En reken er maar op dat ze altijd wel wat vinden om te vieren of wat tegen zit. Uiteraard zijn alle traktaties altijd op rekening van de man.
Ik kan zwaar onder de plak zitten, maar ik heb in mijn omgeving ondertussen gezien dat het nog wel erger kan. De elders aangehaalde Gucci-tas en iPhone zijn daadwerkelijk gekocht door een armlastige man, om zijn Thaise vrouw te plezieren. Een Thaise vrouw weet goed de gevoelige snaar van de man te vinden om vervolgens wel weer wat los te peuteren.
Ik durf te betwijfelen of je het in Thailand zo kan spelen, zoals jij nu voorspiegelt.
Geldstroom
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Geldstroom
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!
-
- Volwaardig lid
Dutch, voor ik ga zoeken, definieer svp 'farang' in jouw tekst.
Want mensen uit Laos, Birma, Cambodja, 'Nam, Malaysia, Korea, China en Japan worden niet als farang gezien en, nu ga ik iets onaardigs zeggen, mensen met koffiekleur ook niet....
Dus wat bedoel je.
Want mensen uit Laos, Birma, Cambodja, 'Nam, Malaysia, Korea, China en Japan worden niet als farang gezien en, nu ga ik iets onaardigs zeggen, mensen met koffiekleur ook niet....
Dus wat bedoel je.
-
- Expat
Dutch, met "farang" bedoel ik een niet-Aziaat. Het percentage "farangs" dat een relatie heeft met een Thaise of Thai, dat zou ik niet weten. Ik wil er geen gooi naar doen.
Zoals ik al schreef, kan ik alleen oordelen in mijn vrienden en kennissenkring. En dat hoeft niet een algemeen standaard te zijn voor alle relaties tussen "farang" en Thaise of Thai.
Zoals ik al schreef, kan ik alleen oordelen in mijn vrienden en kennissenkring. En dat hoeft niet een algemeen standaard te zijn voor alle relaties tussen "farang" en Thaise of Thai.
-
- Volwaardig lid
Zo, weer thuis van een dagje werken voor weinig geld
maar hier wel een lachende Thaise vrouw in huis die Hollands eten klaar heeft staan en het nu gaat klaarmaken.
Even bijgelezen en wat Jim iedere keer neerpent moet ik wat om lachen , sommige types blijven een bepaald beeld houden over wat dan ook lees ik en hij doet maar ik heb er geen last van.Dutch is tenminste reeeel en ziet het m.i aardig goed net als wat anderen.
Wat mij betreft is het prima allemaal , voorlopig zijn Suk en ik blij met elkaar en ik hoop dat dit zo blijft.
Een ding weet ik 100 % zeker.....er zijn tig figuren ook hier denk ik met een Thaise die zich compleet laten beinvloeden en niet onder willen doen voor anderen en daardoor een bepaalde levensstijl aanhouden incl bijkomende kosten die ze eigenlijk net als mij niet kunnen dragen maar het toch doen voor het aanzien e.d.
Ook voor hun geldt....lekker doen want mijn geld is het tenslotte niet.
gr driver

Even bijgelezen en wat Jim iedere keer neerpent moet ik wat om lachen , sommige types blijven een bepaald beeld houden over wat dan ook lees ik en hij doet maar ik heb er geen last van.Dutch is tenminste reeeel en ziet het m.i aardig goed net als wat anderen.
Wat mij betreft is het prima allemaal , voorlopig zijn Suk en ik blij met elkaar en ik hoop dat dit zo blijft.
Een ding weet ik 100 % zeker.....er zijn tig figuren ook hier denk ik met een Thaise die zich compleet laten beinvloeden en niet onder willen doen voor anderen en daardoor een bepaalde levensstijl aanhouden incl bijkomende kosten die ze eigenlijk net als mij niet kunnen dragen maar het toch doen voor het aanzien e.d.
gr driver
-
- Volwaardig lid
"...Zo, weer thuis van een dagje werken voor weinig geld..."
Tja, nou kan ik natuurlijk vervelend doen en zeggen "had je maar een vak moeten leren"...
Maar ik zal zeggen "verrekte rot, joh, potdorie, zo weinig poen voor zo hard ploeteren..."
Ja, ik leef met je mee. Echt hoor.
Tja, nou kan ik natuurlijk vervelend doen en zeggen "had je maar een vak moeten leren"...
Maar ik zal zeggen "verrekte rot, joh, potdorie, zo weinig poen voor zo hard ploeteren..."

- bantakokennerkhorat
- Volwaardig lid
en ja, niet elke thai is zo en veel zullen (de eerste tijd) tevreden zijn met de westerling.
totdat een vriendin een huis laat bouwen, want dan moet er natuurlijk ook een huis gebouwd worden.
voor huis kan je daarna ook auto, motorbike, iphone en land invullen.
allemaal natuurlijk op haar naam want jij mag niets bezitten in thailand.
Jim
hoelang duurt die eerste tijd bij jou want in die 15 jaar dat mijn vrouw nu in Nederland woont is mij dit nog niet overkomen.
totdat een vriendin een huis laat bouwen, want dan moet er natuurlijk ook een huis gebouwd worden.
allemaal natuurlijk op haar naam want jij mag niets bezitten in thailand.
Jim
hoelang duurt die eerste tijd bij jou want in die 15 jaar dat mijn vrouw nu in Nederland woont is mij dit nog niet overkomen.
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s
-
- Volwaardig lid
Vandaag leverde het vak nu eenmaal weinig op Prajak maar er zijn ook andere dagen gelukkigprajak schreef:"...Zo, weer thuis van een dagje werken voor weinig geld..."

Dit als reactie op al die verhalen dat Thaise alleen maar in poen, roem en eer zijn geintereseerd en alleen maar lachen als je vrij regelmatig afschuift etc en wat je ook hier en her en der vaak kunt lezen.
gr driver
- bantakokennerkhorat
- Volwaardig lid
JimJim schreef:misschien.. maar, ik denk dat iedereen er wel iets in herkent.
Praat de volgende keer alleen voor je zelf en niet voor iedereen wat jij ervaart in Thailand ervaart een ander weer anders.
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s
-
- Volwaardig lid
Ik zie het en denk zeker anders dan Jim wat betreft de onderwerpen die hier zo,n beetje aangehaald zijn.bantakokennerkhorat schreef:JimJim schreef:misschien.. maar, ik denk dat iedereen er wel iets in herkent.
Praat de volgende keer alleen voor je zelf en niet voor iedereen wat jij ervaart in Thailand ervaart een ander weer anders.
gr driver
- Jim
- Volwaardig lid
grappig.
in het eerste deel ben ik onrealistisch..
je hebt echt nog nooit van dual pricing gehoord? echt niet?
en in het tweede deel ken je toch 'tig figuren' waarvoor mijn verhaal opgaat.driver schreef:Zo, weer thuis van een dagje werken voor weinig geldmaar hier wel een lachende Thaise vrouw in huis die Hollands eten klaar heeft staan en het nu gaat klaarmaken.
gr driver
als je niets herkent in mijn verhaal dan twijfel ik er aan of je ooit in thailand bent geweest.bantakokennerkhorat schreef:JimJim schreef:misschien.. maar, ik denk dat iedereen er wel iets in herkent.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Expat
Sluit me aan bij driver.prajak schreef:Dutch, voor ik ga zoeken, definieer svp 'farang' in jouw tekst.
Dus wat bedoel je.
Farang lees niet-Aziaat.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Als je wat reacties gaat teruglezen kom je blijkbaar tot bovenstaande reactie van jouw maar je begrijpt denk ik wel hoe ik over veel dingen denk en dan weet je ook wel hoe ik over een aantal meningen van jouw denk schat ik zo in.Jim schreef:grappig.
en in het tweede deel ken je toch 'tig figuren' waarvoor mijn verhaal opgaat.driver schreef:Zo, weer thuis van een dagje werken voor weinig geldmaar hier wel een lachende Thaise vrouw in huis die Hollands eten klaar heeft staan en het nu gaat klaarmaken.
gr driverals je niets herkent in mijn verhaal dan twijfel ik er aan of je ooit in thailand bent geweest.bantakokennerkhorat schreef:JimJim schreef:misschien.. maar, ik denk dat iedereen er wel iets in herkent.
Ik schrijf per reactie mijn mening en ga niet vooraf denken wat ik eerder gezegt hebt omdat ik geen zin heb om gecontroleerd te schrijven.
gr driver
-
- Volwaardig lid
Je hoort tegenwoordig ook veel "farang dam".Hoofdzakelijk blijft het nog altijd:niet-Aziaat.dutch schreef:Sluit me aan bij driver.prajak schreef:Dutch, voor ik ga zoeken, definieer svp 'farang' in jouw tekst.
Dus wat bedoel je.
Farang lees niet-Aziaat.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......
-
- Volwaardig lid
O je bedoelde deze reactie denk ik toen je op de mijne reageerde.Jim schreef:dat klopt
er zullen sowieso bijzonder weinig mensen op deze planeet zijn die zich zonder problemen in diverse culturen kunnen aanpassen, dus zul je het met me eens moeten zijn dat jouw vrouw daarmee tot de groep uitzonderingen behoord.
in thailand is het de nationale sport om de farang een poot uit te draaien.
dual pricing, bijvoorbeeld.
de thai vindt het de normaalste zaak van de wereld.. je kunt het toch betalen? wat zeur je dan?
een thaise die een farang het huis uitflikkert net nadat het afgebouwd is..
daar wordt niet eens om gelachen! gewoon schouderophalend zeggen: ja, zo werkt dat in thailand. farang dom.
en dat allemaal met een schitterende glimlach op het gezicht
en ja, niet elke thai is zo en veel zullen (de eerste tijd) tevreden zijn met de westerling.
allemaal natuurlijk op haar naam want jij mag niets bezitten in thailand
en dat is als alles nog hunky dory is.
mocht er ooit een scheiding komen, berg je dan maar.
je lieve schattige thaise dame verandert in een oogwenk in een haatdragend en moordlustige B die het niet zal laten om ook je laatste poot nog uit te draaien.
ik heb nog nooit zo'n materialistische maatschappij meegemaakt als thailand.
heb je geld ben je alles, heb je geen geld ben je echt niets.. niet eens waardig om overheen te stappen
maar goed, er zijn zo'n 35 miljoen thaise dames dus zullen er zeker een heleboel goede tussen zitten![]()
hmm.. zal ik dit posten? ach ik doe het gewoon
Deze had ik half gelezen sorry.
Hier geef je wel voorbeelden van hoe het kan gaan en wat ook gebeurt wat ik inmiddels heb meegekregen.
Maar ook hier deel ik niet alles wat je neerpent omdat het niet voor iedereen geldt en het mij nog niet is overkomen.
En hoe ze over mij denken in Thailand boeit me niet in Nederland stel ik ook niks voor tenslotte .
gr driver
-
- Volwaardig lid
Hier zeggen ze over mensen met koffiefkleur 'nico' en als dat geen verwijzing is naar 'nigger' dan vind ik het OK....