Air Asia Don Muang
Moderator: Loempia
-
- heeft ervaring
- Berichten: 56
- Lid geworden op: zondag 08 maart 2009, 18:21
Air Asia Don Muang
Vanaf 1/10/2012 niet meer vanuit Suvarnabumi.
Is er een treinverbinding ts de 2 luchthavens?
Is er een treinverbinding ts de 2 luchthavens?
-
- Expat
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41
Re: Air Asia Don Muang
Geen treinverbinding, wel een busdienst. Die doet er anderhalf uur over, volgens de busmaatschappij. Bij drukte kan het wel wat langer duren.
- ramsy1980
- Veel ervaring
- Berichten: 89
- Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2011, 15:41
- Locatie: Bangkok, Bang Phlat
Re: Air Asia Don Muang
Afstand is 45km, volgens AirAsia: 45 minuten in rustige tijden en 1,5 - 2u tijdens de spits.
Men adviseert echter wel om ruim de tijd te nemen indien mogelijk.
http://www.airasia.com/ask/template.do? ... cale=en_GB
Men adviseert echter wel om ruim de tijd te nemen indien mogelijk.
http://www.airasia.com/ask/template.do? ... cale=en_GB
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30
Re: Air Asia Don Muang
1. volgens site van aoT en ook zelfs van AirAsia komt er binnenkort een gratis direkte snelbus-zal wat korter duren. Die 1,5 uur-varieert enorm, is de gewone stadsbus, lijn 554 of 555, vanaf BUSterminal swampy, Er zijn ook vans=minibusjes, direkt vanaf taxi-level op Swampy-dus weinig plek voor de typische supersize bagage die farang altijd meeslepen.
2.voor de 123% overtuigde treinfreaks; Raillink naar Makkasan, dan overstap op MRT=metro naar BANG SUE (=andere ri. als main station Hualampong), dan de bekende (voor de oude wijsneuzne die DMK nog van voorheen kennen) SRT=-gewone treinen ri. Ayuttaya, die allemaal er stoppen, frequentie varieert nogal met tijd op de dag. Totale kosten rond de 35+21?+3=ca 60. bt. Minimale reisduur: 25+15+50 min+ de overstap/wachttijden ertussen.
2.voor de 123% overtuigde treinfreaks; Raillink naar Makkasan, dan overstap op MRT=metro naar BANG SUE (=andere ri. als main station Hualampong), dan de bekende (voor de oude wijsneuzne die DMK nog van voorheen kennen) SRT=-gewone treinen ri. Ayuttaya, die allemaal er stoppen, frequentie varieert nogal met tijd op de dag. Totale kosten rond de 35+21?+3=ca 60. bt. Minimale reisduur: 25+15+50 min+ de overstap/wachttijden ertussen.
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30
Re: Air Asia Don Muang
Overigens: voor degenen die evt. in tijdnood komen omdat ze al lang tevoren hadden geboekt en de transit nu veel langer is; AA biedt de mogelijkheid gratis om te boeken naar een eerdere/latere ZELFDE vlucht om dit te voorkomen.
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 276
- Lid geworden op: woensdag 08 september 2010, 13:53
Re: Air Asia Don Muang
Tip: neem een taxi.
Wel wat duurder natuurlijk.
Wel wat duurder natuurlijk.
- Ben
- Expat
- Berichten: 6487
- Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
- Locatie: Bangkok
Re: Air Asia Don Muang
Vooral vanaf 7.00 uur tot 9.00 uur 16.00 uur tot 18.00 uurKa2le schreef:Tip: neem een taxi.
Wel wat duurder natuurlijk.

- RuudThai
- Expat
- Berichten: 10318
- Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
- Locatie: Sakon Nakhon
Re: Air Asia Don Muang
Wanneer maakt die geweldige YSmutsregering dan eens een keertje die Skytrainbaan naar Don Muang af? De palen staan er toch al een jaar of tig? Of is dat wat anders?printen44 schreef:Geen treinverbinding, wel een busdienst. Die doet er anderhalf uur over, volgens de busmaatschappij. Bij drukte kan het wel wat langer duren.
- Ben
- Expat
- Berichten: 6487
- Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
- Locatie: Bangkok
Re: Air Asia Don Muang
RuudThai schreef:Wanneer maakt die geweldige YSmutsregering dan eens een keertje die Skytrainbaan naar Don Muang af? De palen staan er toch al een jaar of tig? Of is dat wat anders?printen44 schreef:Geen treinverbinding, wel een busdienst. Die doet er anderhalf uur over, volgens de busmaatschappij. Bij drukte kan het wel wat langer duren.
Waarom is de Abishit gergering er toen niet mee begonnen

Bouw van zo'n dure on rendabele lijn heeft geen zin laat ze eerst maar de rest rendable maken .
En omdat Air asia heeft besloten om van Don Muang te gaan vliegen ineens een lijn gaan bouwen ,wie weet gaat air asia over een paar jaar weer terug naar zwampie .
EN DAN

In Nederland liggen al 2 van die kostenverslindende lijnen voorbeeld genoeg dus .
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 276
- Lid geworden op: woensdag 08 september 2010, 13:53
Re: Air Asia Don Muang
Sinds wanneer stellen we in Thailand de "waarom?" vraag? 

- Ben
- Expat
- Berichten: 6487
- Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
- Locatie: Bangkok
Re: Air Asia Don Muang
Ka2le schreef:Sinds wanneer stellen we in Thailand de "waarom?" vraag?
Titel: Re: Air Asia Don MuangGeplaatst: Wo Aug 22, 2012 1:03 pm
Sinds vandaag

- Khemkhaeng
- Volwaardig lid
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42
Re: Air Asia Don Muang
Omdat:Ben schreef:RuudThai schreef:Wanneer maakt die geweldige YSmutsregering dan eens een keertje die Skytrainbaan naar Don Muang af? De palen staan er toch al een jaar of tig? Of is dat wat anders?printen44 schreef:Geen treinverbinding, wel een busdienst. Die doet er anderhalf uur over, volgens de busmaatschappij. Bij drukte kan het wel wat langer duren.
Waarom is de Abishit gergering er toen niet mee begonnen![]()
Bouw van zo'n dure on rendabele lijn heeft geen zin laat ze eerst maar de rest rendable maken .
En omdat Air asia heeft besloten om van Don Muang te gaan vliegen ineens een lijn gaan bouwen ,wie weet gaat air asia over een paar jaar weer terug naar zwampie .
EN DAN
In Nederland liggen al 2 van die kostenverslindende lijnen voorbeeld genoeg dus .
Abishit
1. Abishit en companen niks van Suvarnabhumi moet hebben aangezien het door regering Thaksin gebouwd is.
2. BMA (Gemeente Bangkok) achter zich heeft
3. Bangkok Skytrain
Yingluck
1. Heeft de SRT achter zich (eigenaar van de lijn)
2. MRT achter zich (Bangkok Metro)
3. Yingluck en familie belangen heeft in Thai AirAsia
Overigens wordt op zn vroegs pas in 2013 reken maar eind 2013 begonnen met de bouw.
En Thai AirAsia zal niet meer verhuizen naar Suvarnabhumi.
En die palen die er staan is allemaal het werk van de voorgangers van Abhisit, Anand Panyarachun en Chuan Leekpai ook van die zelfde partij.
Die palen zullen inderdaad wel worden gebruikt voor de exentsie van deze lijn tot aan Rangsit.
- Pieter
- Volwaardig lid
- Berichten: 2770
- Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
- Locatie: Bangkok
Re: Air Asia Don Muang
Khemkhaeng schreef:Omdat:Ben schreef:
Waarom is de Abishit gergering er toen niet mee begonnen![]()
Bouw van zo'n dure on rendabele lijn heeft geen zin laat ze eerst maar de rest rendable maken .
En omdat Air asia heeft besloten om van Don Muang te gaan vliegen ineens een lijn gaan bouwen ,wie weet gaat air asia over een paar jaar weer terug naar zwampie .
EN DAN
In Nederland liggen al 2 van die kostenverslindende lijnen voorbeeld genoeg dus .
Abishit
1. Abishit en companen niks van Suvarnabhumi moet hebben aangezien het door regering Thaksin gebouwd is.
2. BMA (Gemeente Bangkok) achter zich heeft
3. Bangkok Skytrain
Yingluck
1. Heeft de SRT achter zich (eigenaar van de lijn)
2. MRT achter zich (Bangkok Metro)
3. Yingluck en familie belangen heeft in Thai AirAsia
Overigens wordt op zn vroegs pas in 2013 reken maar eind 2013 begonnen met de bouw.
En Thai AirAsia zal niet meer verhuizen naar Suvarnabhumi.
En die palen die er staan is allemaal het werk van de voorgangers van Abhisit, Anand Panyarachun en Chuan Leekpai ook van die zelfde partij.
Die palen zullen inderdaad wel worden gebruikt voor de exentsie van deze lijn tot aan Rangsit.
Zal wel aan mij liggen maar ik snap er niks van
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
- Ben
- Expat
- Berichten: 6487
- Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
- Locatie: Bangkok
Re: Air Asia Don Muang
Wie welke vriendjes heeft maakt mij niet uit en wie dan ook de lijn bouwt ook niet
Een lijn naar Don Muang van omvang zal niet rendabel worden .
dat is de huidige lijn naar Swampie ook niet ook niet incl forenzen passagiers .

Een lijn naar Don Muang van omvang zal niet rendabel worden .
dat is de huidige lijn naar Swampie ook niet ook niet incl forenzen passagiers .
Toch blijk van vooruitzicht en lange termijn politiekEn die palen die er staan is allemaal het werk van de voorgangers van Abhisit, Anand Panyarachun en Chuan Leekpai ook van die zelfde partij.

- Khemkhaeng
- Volwaardig lid
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42
Re: Air Asia Don Muang
Nou even snel.Pieter schreef:Khemkhaeng schreef:Omdat:Ben schreef:
Waarom is de Abishit gergering er toen niet mee begonnen![]()
Bouw van zo'n dure on rendabele lijn heeft geen zin laat ze eerst maar de rest rendable maken .
En omdat Air asia heeft besloten om van Don Muang te gaan vliegen ineens een lijn gaan bouwen ,wie weet gaat air asia over een paar jaar weer terug naar zwampie .
EN DAN
In Nederland liggen al 2 van die kostenverslindende lijnen voorbeeld genoeg dus .
Abishit
1. Abishit en companen niks van Suvarnabhumi moet hebben aangezien het door regering Thaksin gebouwd is.
2. BMA (Gemeente Bangkok) achter zich heeft
3. Bangkok Skytrain
Yingluck
1. Heeft de SRT achter zich (eigenaar van de lijn)
2. MRT achter zich (Bangkok Metro)
3. Yingluck en familie belangen heeft in Thai AirAsia
Overigens wordt op zn vroegs pas in 2013 reken maar eind 2013 begonnen met de bouw.
En Thai AirAsia zal niet meer verhuizen naar Suvarnabhumi.
En die palen die er staan is allemaal het werk van de voorgangers van Abhisit, Anand Panyarachun en Chuan Leekpai ook van die zelfde partij.
Die palen zullen inderdaad wel worden gebruikt voor de exentsie van deze lijn tot aan Rangsit.
Zal wel aan mij liggen maar ik snap er niks van
Pieter
Als Abishit premier zou zijn dan zou zijn regering er alles aan doen om die lijn in handen te krijgen. En over te dragen aan de Bangkok Skytrain. Dit bedrijf heeft banden met de BMA ( Bangkok Metropolitain Area/Gemeente ) omdat BMA een licentie geeft wie de lijn beheert. BMA natuurlijk is van de " Democratische Partij".
Abhisit heeft er geen poot aan uitgestoken om de simpele reden dat hij niks van Suvarnabhumi moet hebben omdat het Thaksin's vliegveld is. Toen in 2006 de coup werd gepleegd werd door de junta besloten Don Mueang te openen voor Nok Air en Orient Thai. Dit was helemaal niet de bedoeling geweest aangezien Suvarnabhumi de enige luchthaven moest blijven. Dit om reden/banden met de RTAF (Royal Thai Air Force) (vriendjespolitiek en kontnaaierij) want de RTAF verdient er geld aan als Don Mueang open blijft. In het plan stond ook dat na zoveel jaar de uitbreiding van Suvarnabhumi gebouwd zou worden. Echter sinds 2006 is het een zootje waardoor Suvarnabhumi niet in uitgebreid. Nu Yingluck (Thaksin) weer aan de macht is wordt het weer uitgebreid maar het gevolg is nu dat het te druk is daar en is besloten Don Mueang toch maar te heropenen en dan voor Low Cost Maatschappijen.
De SRT heeft goede banden met deze regering. Yingluck zal dus zo snel mogelijk geld lenen/taxen om die lijn te bouwen.
De MRT heeft verder de extensie in handen vanaf Mor Chit Skytrain station. Die extensie zal achterlangs naar Don Mueang gaan.
Thai AirAsia heeft als aandeelhouder Shin Corp wat eigendom "was" (en gewoon nog steeds is) van Thaksin. Dus zij stemmen zeker mee om naar Don Mueang te gaan. Nok Air heeft niks te zeggen aangezien zij een dochter van THAI Airways zijn wat weer onder het ministerie van financien valt meneer Khittirat.
Dus Yingluck profiteert ervan samen met partners, MRT (Bangkok Metro, SRT State Railways of Thailand) en natuurlijk zal de lijn gebouwd worden door bijvoorbeeld Italian Thai (Thailands grootste bouwbedrijf) wat ook pro Yingluck is. En als men in de toekomst internet wil aanbieden in de treinen dan zal dat natuurlijk weer worden verzorgt door AIS of InTouch voorheen Shin Corp. (Shinawatra Corporation).