Geldstroom

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Geldstroom

#61 Bericht door Jim » dinsdag 21 augustus 2012, 07:08

driver schreef: Blijkbaar zijn er toch ook Thaise die met weinig tevreden zijn en niks eisen of voor hun familie status willen opbouwen oid en vlgs mij heb ik er daar 1 van getroffen.
een tevreden mens.. bestaan die? misschien een hoogst verlicht persoon.
een tevreden vrouw... dat is een utopie :D
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

dutch
Expat
Expat

#62 Bericht door dutch » dinsdag 21 augustus 2012, 08:12

Jim schreef:
dutch schreef: Waarom "verkeerde" ?
Je kan beter zeggen;andere kringen!
tja, als alleen de hiso een beetje engels kan dan bewijst dat mijn punt wel.

en allemaal krijgen ze in thailand engels op school.
het gaat alleen het ene oor in en het andere oor weer uit, maar er blijft weinig hangen.

een vergelijkbare weinig geschoolde thai spreekt echt helemaal geen woord engels.

Jim,
Blijkbaar bestaat bij jou alleen laaggeschoold boerenvolk (op jacht naar farangs) of Hiso ?
Neem nu van mij aan dat je daarmede grote groeperingen tekort doet.
Er zijn grote groepen middenklassen (en Hiso's) die totaal niet in Farangs geinteresseerd zijn en ook op het platteland zijn die er.
Groepen die nog nooit een bar van binnen hebben gezien en een redelijk normaal leven (op z'n Thais) leiden.
Echt...ze bestaan en jij zult ze vermoedelijk nooit tegenkomen :(
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

dutch
Expat
Expat

#63 Bericht door dutch » dinsdag 21 augustus 2012, 08:18

Jim schreef:
driver schreef: Blijkbaar zijn er toch ook Thaise die met weinig tevreden zijn en niks eisen of voor hun familie status willen opbouwen oid en vlgs mij heb ik er daar 1 van getroffen.
een tevreden mens.. bestaan die? misschien een hoogst verlicht persoon.
een tevreden vrouw... dat is een utopie :D
Je probeert er een grapje over te maken,maar op de achtergrond ben je,gezien je eerdere opmerkingen, er serieus mee.
Nogmaals,ze bestaan :thumbsup:
Ronald Reagan

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#64 Bericht door Jim » dinsdag 21 augustus 2012, 08:37

dutch schreef: Jim,
Blijkbaar bestaat bij jou alleen laaggeschoold boerenvolk (op jacht naar farangs) of Hiso ?
Neem nu van mij aan dat je daarmede grote groeperingen tekort doet.
Er zijn grote groepen middenklassen (en Hiso's) die totaal niet in Farangs geinteresseerd zijn en ook op het platteland zijn die er.
Groepen die nog nooit een bar van binnen hebben gezien en een redelijk normaal leven (op z'n Thais) leiden.
Echt...ze bestaan en jij zult ze vermoedelijk nooit tegenkomen :(
nee hoor, ik heb het al meerdere keren over normale universitair afgestudeerde thai gehad die nog geen 3 woorden engels kunnen.
geen boerenvolk en ook geen hiso.

hoogst waarschijnlijk heeft de vreselijk koppige manier van lesgeven daar ook iets mee te maken.
mijn nichtje (10) leert op school: i walk, i sit, i eat, i sleep, etc..
zo leer je geen werkwoorden!

mijn neefje (20) zit op eoa universiteit in sri racha en elke poging om engels met hem te praten eindigt binnen enkele seconden met een warrig ongbegrijpende blik en de opmerking erbij: oohhh na jim fang maai og

en dan zijn er nog legio neefjes en nichtjes die op de universiteit zitten maar gewoon geen engels spreken.

en tevreden mensen zijn mensen die het allemaal wel goed vinden en dus geen reden hebben om zich in te spannen om zich te verbeteren?
dan zijn er een heleboel tevreden mensen in thailand :D

dutch
Expat
Expat

#65 Bericht door dutch » dinsdag 21 augustus 2012, 08:56

Je maakt nu een draai naar uitsluitend de kennis van het engels,Jim.
Het ging over de geldstroom en de uitsluitende interesse van DE Thaise vrouw daarin!?
Ik beweer dat je dat schromelijk overschat en dat er zeer velen "normalen" zijn (arm of rijk) die totaal niet in die geldstroom van Jopie Farang geinteresseerd zijn :happyno:
Ronald Reagan

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#66 Bericht door Jim » dinsdag 21 augustus 2012, 09:07

jij en duiker pikten het engels er uit, maar mijn betoog ging over het niet echt geintereseerd zijn in andere talen en culturen.
als je op die basis iets met een farang begint dan kan je problemen verwachten.

dutch
Expat
Expat

#67 Bericht door dutch » dinsdag 21 augustus 2012, 09:11

Jim schreef:jij en duiker pikten het engels er uit, maar mijn betoog ging over het niet echt geintereseerd zijn in andere talen en culturen.
als je op die basis iets met een farang begint dan kan je problemen verwachten.
Goed nalezen Jim,
Ik gaf aan dat mijn vrouw allereerst de talen sprak/las en schreef en vervolgens dat ze zonder problemen in diverse culturen met mij samen gewoond heeft en zich daar goed thuis voelde.
Vervolgens gaf jij aan dat dat dan wel de uitzonderingen zouden moeten zijn,waarop ik duidelijk maakte dat er meer in Thailand te halen valt als alleen farang-jaagsters en Hiso's.
Correct zo toch??
Ronald Reagan

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#68 Bericht door Jim » dinsdag 21 augustus 2012, 11:42

dat klopt :)

er zullen sowieso bijzonder weinig mensen op deze planeet zijn die zich zonder problemen in diverse culturen kunnen aanpassen, dus zul je het met me eens moeten zijn dat jouw vrouw daarmee tot de groep uitzonderingen behoord.

in thailand is het de nationale sport om de farang een poot uit te draaien.
dual pricing, bijvoorbeeld.
de thai vindt het de normaalste zaak van de wereld.. je kunt het toch betalen? wat zeur je dan?

een thaise die een farang het huis uitflikkert net nadat het afgebouwd is..
daar wordt niet eens om gelachen! gewoon schouderophalend zeggen: ja, zo werkt dat in thailand. farang dom.

en dat allemaal met een schitterende glimlach op het gezicht :)

en ja, niet elke thai is zo en veel zullen (de eerste tijd) tevreden zijn met de westerling.
totdat een vriendin een huis laat bouwen, want dan moet er natuurlijk ook een huis gebouwd worden.
voor huis kan je daarna ook auto, motorbike, iphone en land invullen.
allemaal natuurlijk op haar naam want jij mag niets bezitten in thailand :)

en dat is als alles nog hunky dory is.
mocht er ooit een scheiding komen, berg je dan maar.
je lieve schattige thaise dame verandert in een oogwenk in een haatdragend en moordlustige B die het niet zal laten om ook je laatste poot nog uit te draaien.

ik heb nog nooit zo'n materialistische maatschappij meegemaakt als thailand.
heb je geld ben je alles, heb je geen geld ben je echt niets.. niet eens waardig om overheen te stappen :P

maar goed, er zijn zo'n 35 miljoen thaise dames dus zullen er zeker een heleboel goede tussen zitten :angel:

hmm.. zal ik dit posten? ach ik doe het gewoon :P

dutch
Expat
Expat

#69 Bericht door dutch » dinsdag 21 augustus 2012, 12:04

Jim schreef:dat klopt :)

er zullen sowieso bijzonder weinig mensen op deze planeet zijn die zich zonder problemen in diverse culturen kunnen aanpassen, dus zul je het met me eens moeten zijn dat jouw vrouw daarmee tot de groep uitzonderingen behoord.

in thailand is het de nationale sport om de farang een poot uit te draaien.
dual pricing, bijvoorbeeld.
de thai vindt het de normaalste zaak van de wereld.. je kunt het toch betalen? wat zeur je dan?

een thaise die een farang het huis uitflikkert net nadat het afgebouwd is..
daar wordt niet eens om gelachen! gewoon schouderophalend zeggen: ja, zo werkt dat in thailand. farang dom.

en dat allemaal met een schitterende glimlach op het gezicht :)

en ja, niet elke thai is zo en veel zullen (de eerste tijd) tevreden zijn met de westerling.
totdat een vriendin een huis laat bouwen, want dan moet er natuurlijk ook een huis gebouwd worden.
voor huis kan je daarna ook auto, motorbike, iphone en land invullen.
allemaal natuurlijk op haar naam want jij mag niets bezitten in thailand :)

en dat is als alles nog hunky dory is.
mocht er ooit een scheiding komen, berg je dan maar.
je lieve schattige thaise dame verandert in een oogwenk in een haatdragend en moordlustige B die het niet zal laten om ook je laatste poot nog uit te draaien.

ik heb nog nooit zo'n materialistische maatschappij meegemaakt als thailand.
heb je geld ben je alles, heb je geen geld ben je echt niets.. niet eens waardig om overheen te stappen :P

maar goed, er zijn zo'n 35 miljoen thaise dames dus zullen er zeker een heleboel goede tussen zitten :angel:

hmm.. zal ik dit posten? ach ik doe het gewoon :P
Zelden een zo'n stereotype verhaaltje gelezen.
I rest my case [|)
Ronald Reagan

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#70 Bericht door Jim » dinsdag 21 augustus 2012, 12:25

misschien.. maar, ik denk dat iedereen er wel iets in herkent.

dutch
Expat
Expat

#71 Bericht door dutch » dinsdag 21 augustus 2012, 12:31

Jim schreef:misschien.. maar, ik denk dat iedereen er wel iets in herkent.
Je snapt nog steeds mijn punt niet Jim.
"Ik denk dat iedereen er wel iets etc etc "
Wie is in G*dsnaam "iedereen" en dan bekeken, in vergelijking met die grote bevolkingsgroep van Thailand?
Wij (die iedereen) zijn toch vaak voor veel Thai een lachertje!!
Ronald Reagan

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#72 Bericht door Jim » dinsdag 21 augustus 2012, 12:44

dutch schreef: Wij (die iedereen) zijn toch vaak voor veel Thai een lachertje!!
en dat.. is nu precies mijn punt ;)

printen44
Expat
Expat

#73 Bericht door printen44 » dinsdag 21 augustus 2012, 15:06

Ik nam niet deel aan de discussie om het simpele feit dat ik vrijgezel ben en nooit en te nimmer een Thaise relatie wil hebben. In al die jaren dat ik in Thailand kwam en nu woon heb ik redelijk wat trieste gevallen gezien. Niet gehoord, maar meegemaakt van vrienden en kennissen.

Al mag ik die gevallen niet als norm voor alle dames en ook jongens zien, soms bekruipt mij wel het gevoel dat de Thaise eega's, mannelijk en vrouwelijk, (mis)gebruik maken van de tot over zijn oren verliefde "farang".

Aan de andere kant neem ik het de Thaise of Thai niets kwalijk, want ik ben van mening dat de "farang" er zelf bij is en baas is over zijn eigen beurs. Hij bepaald tenslotte of er wel of niet geschoven wordt.

Maar zoals vaak het geval is is de geest gewillig, maar is het vlees zwak.

Ik maakte mee dat kennissen totaal berooid terug moesten keren naar nederland. Ik maakte mee dat men letterlijk het huis werd uitgesmeten, die net klaar gebouwd was. Met de mededeling: "Uw garderobe ligt al op straat".

Ook maakte ik mee dat een farang "schuurtjeman" werd, zoals Prajak het zo mooi kan schrijven.

Een tweemaal de crematie bijgewoond van"farangs" die, ik hou het netjes, onder duistere omstandigheden zijn overleden.

Nogmaals, wat ik meemaakte mag je niet zien als het algemeen beeld wat relaties betreft tussen Thais en "farangs", maar het moet toch van mijn hart dat wat ik in het algemeen meemaakte, de Thai zowel als de "farang" schuldig is aan deze wijdverspreide (mis)opvatting.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#74 Bericht door prajak » dinsdag 21 augustus 2012, 15:08

"...Ook maakte ik mee dat een farang "schuurtjeman" werd, zoals Prajak het zo mooi kan schrijven...."

Ere wie ere toekomt; 'schuurtjesman' is van Trompetter.

dutch
Expat
Expat

#75 Bericht door dutch » dinsdag 21 augustus 2012, 15:50

printen44 schreef:Ik nam niet deel aan de discussie om het simpele feit dat ik vrijgezel ben en nooit en te nimmer een Thaise relatie wil hebben. In al die jaren dat ik in Thailand kwam en nu woon heb ik redelijk wat trieste gevallen gezien. Niet gehoord, maar meegemaakt van vrienden en kennissen.

Al mag ik die gevallen niet als norm voor alle dames en ook jongens zien, soms bekruipt mij wel het gevoel dat de Thaise eega's, mannelijk en vrouwelijk, (mis)gebruik maken van de tot over zijn oren verliefde "farang".

Aan de andere kant neem ik het de Thaise of Thai niets kwalijk, want ik ben van mening dat de "farang" er zelf bij is en baas is over zijn eigen beurs. Hij bepaald tenslotte of er wel of niet geschoven wordt.

Maar zoals vaak het geval is is de geest gewillig, maar is het vlees zwak.

Ik maakte mee dat kennissen totaal berooid terug moesten keren naar nederland. Ik maakte mee dat men letterlijk het huis werd uitgesmeten, die net klaar gebouwd was. Met de mededeling: "Uw garderobe ligt al op straat".

Ook maakte ik mee dat een farang "schuurtjeman" werd, zoals Prajak het zo mooi kan schrijven.

Een tweemaal de crematie bijgewoond van"farangs" die, ik hou het netjes, onder duistere omstandigheden zijn overleden.

Nogmaals, wat ik meemaakte mag je niet zien als het algemeen beeld wat relaties betreft tussen Thais en "farangs", maar het moet toch van mijn hart dat wat ik in het algemeen meemaakte, de Thai zowel als de "farang" schuldig is aan deze wijdverspreide (mis)opvatting.
Hoe groot is het percentage Thai dat een relatie heeft met een farang?
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”