Waar wonen de forumleden in Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Waar wonen de forumleden in Thailand

#76 Bericht door ron » vrijdag 07 januari 2011, 07:34

greenthaiway schreef:
ron schreef: greenthaiway heeft het in ieder geval mooi voor elkaar! [8)
Groet Ron
Niet wat het financiële plaatje betreft Ron, wat dat betreft heb jij het beter voor elkaar.
Mijn schaapjes staan niet meer (helemaal) op het droge :mrgreen:

Heb zelf ook een moeilijke financiele tijd achter de rug,nadat een opdrachtgever eventjes omviel.
Hijliet mij achter met een schadepost van zo,n 80.000 Euro,dus heb flink de broekriem moeten aanhalen om te overleven afgelopen jaar.
Gelukkig zit de ordermap voor 2011 al aardig gevuld,dus hopen we maar dat 2011 meer geluk gaat brengen,en ik een stukje investeren om ons toekomstige leven in TH. naderbij te gaan halen.

Groet Ron
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#77 Bericht door greenthaiway » vrijdag 07 januari 2011, 11:28

ron schreef:
greenthaiway schreef:
ron schreef: greenthaiway heeft het in ieder geval mooi voor elkaar! [8)
Groet Ron
Niet wat het financiële plaatje betreft Ron, wat dat betreft heb jij het beter voor elkaar.
Mijn schaapjes staan niet meer (helemaal) op het droge :mrgreen:

Heb zelf ook een moeilijke financiele tijd achter de rug,nadat een opdrachtgever eventjes omviel.
Hijliet mij achter met een schadepost van zo,n 80.000 Euro,dus heb flink de broekriem moeten aanhalen om te overleven afgelopen jaar.
Gelukkig zit de ordermap voor 2011 al aardig gevuld,dus hopen we maar dat 2011 meer geluk gaat brengen,en ik een stukje investeren om ons toekomstige leven in TH. naderbij te gaan halen.

Groet Ron
Dat is niet misselijk zeg, 80.000 Euro!
Ook ik kende in de tijd dat ik een N.V, later B.V., runde enkele dubieuze debiteuren.
Herinner mij nog scherp een groothandel in dranken uit Den Haag, Wijnand Fokkink.
Die presteerde het om studenten-uitzendkrachten in te lenen toen het onafwendbare faillissement intern bij het bedrijf reeds bekend was.
En zo waren er meer van zulke afschrijfposten :evil:
Maar het deerde het Uitzendbureau niet echt, daarvoor was het bedrijf al te groot, de jaaromzet bedroeg toendertijd, later vele malen hoger, iets van tien miljoen NLG.
Maar ergerlijk zijn die posten wel.
Laatst gewijzigd door greenthaiway op vrijdag 07 januari 2011, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#78 Bericht door ron » vrijdag 07 januari 2011, 12:32

Dat is geen misselijk bedrag zeg...
Ook ik kende in de tijd dat ik een een N.V, later B.V., runde enkele dubieuze debiteuren.
Herinner mij nog scherp een groothandel in dranken uit Den Haag, Wijnand Fokkink.
Die presteerde het om studenten-uitzendkrachten in te lenen toen het onafwendbare faillissement intern bij het bedrijf reeds bekend was.
En zo waren er meer van zulke afschrijfposten :evil:
Maar het deerde het Uitzendbureau niet echt, daarvoor was het bedrijf al te groot, de jaaromzet bedroeg toendertijd, later vele malen hoger, iets van tien miljoen NLG.
Maar ergerlijk zijn die posten wel.[/quote]

Nou,dit gebeurde met een eenmanszaak,dus hoofdelijk aansprakelijk.
Van die 80 ruggen zat er zo,n 30 bij waar ik materiaal voor die klus voor had gekocht en zo,n 35 aan personeelskosten.
Deze bedragen moeten toch opgehoest worden,want deze bedrijven hebben weinig belang bij jou zepers en willen graag de centen zien of laten je (persoonlijk!!) failliet verklaren.
Dan krijg je het verhaal van schuldsanering e.d....moet er niet aan denken [|(

De reservepot was geheel leeg,en hadden wij het zelf in het persoonlijk leven zwaar te verduren.
Ben ook gelijk BV,s aan het opstarten gegaan,en hoop dat ik dit niet nog eens mee hoef te maken.

Groet Ron
    "Zij die dansen
    worden voor gek verklaard
    door hen
    die de muziek niet horen."

michaleo
    Volwaardig lid
    Volwaardig lid

#79 Bericht door michaleo » vrijdag 07 januari 2011, 19:48

Waneer wij in Ban Muang zijn woonen wij in ons huis naarbij Ban Muang, Sakon Nakhon.
    Wij hebben drie slaapkamers, een woonkamer, twee badkamers en een keuken natuurlijk.
    En veel plaats outside ;)

Afbeelding
    Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

vleespet
    Volwaardig lid
    Volwaardig lid

#80 Bericht door vleespet » dinsdag 14 augustus 2012, 14:19

:happyno: [|( [|(
    Laatst gewijzigd door vleespet op woensdag 24 juni 2015, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
    iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

greenthaiway
    Expat
    Expat
    Contacteer:

#81 Bericht door greenthaiway » dinsdag 14 augustus 2012, 14:25

Ziet er leuk uit vleespet!

Pieter
    Volwaardig lid
    Volwaardig lid

#82 Bericht door Pieter » dinsdag 14 augustus 2012, 14:56

vleespet schreef:Een goed idee Dutch,en ik zal maar meteen nieuw leven in deze topic blazen.
    Er zit een hoop :bloed,zweet en tranen in ons "paleisje",en ik ben er best wel trots op.
    Van de 3 maanden per jaar dat ik hier verblijf gaat een behoorlijk deel op aan een sport die de gemiddelde Thai niet beheersd nl:woning onderhoud. :cheesy:

Toen wij dit huis kochten zag het er niet uit,en de tuin was helemaal een ramp,maar een beetje klussen doet wonderen,en voor de echt grote klussen heb ik een aannemertje die jaren lang in het midden-oosten heeft gewerkt voor europese firma`s.
    Hij komt zelfs altijd op tijd en houd zich aan de afspraken (ja dat bestaat ook in Thailand)
    mooi
    tip: dakgoot
    ik heb een roestvrijstalen dakgoot laten maken/zetten

Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

Pieter :clap:
    Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

dutch
    Expat
    Expat

#83 Bericht door dutch » dinsdag 14 augustus 2012, 15:17

Ben het met je eens.Ik heb ook volledig rondom dakgoten met totaal 10 afvoerpijpen,die weer uitkomen (ondergronds)op een afvoersysteem.
    Ik kwam tot deze opzet na in Indonesie geplaagd te zijn door oncontroleerbare stromen van hemelwater vanaf het dak op de meest vreemde plaatsen rondom het huis.
    Heb er tot op heden niet de minste spijt van en ook ik vind het een aanrader.
    "De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
    Ronald Reagan

vleespet
    Volwaardig lid
    Volwaardig lid

#84 Bericht door vleespet » dinsdag 14 augustus 2012, 15:33

Ik was er ook al mee begonnen,de achterkant heeft het meeste dak oppervlak,daar hebben we extra brede goten die naar een ondergrondse opvang lopen,hier zit een pomp om het water weer te gebruiken voor de tuin.
    De voor en zijkanten komen de volgende keer aan de beurt,vergeet niet minimaal 1 maal per jaar de goten schoon te laten maken,wij hebben vogels die alleen maar in de afvoeren willen nestelen. :cheesy: :thumbsup:
    iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”