Yaaytechnohouse

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Yaaytechnohouse

#1 Bericht door prajak » donderdag 02 augustus 2012, 04:52

Je moet er natuurlijk niet boos om worden….

Yaay, 77, is komen inwonen na de plotselinge dood van opa en is hier op haar gemakkie, vindt leeftijdgenoten om mee te kwebbelen, er is haar een driewieler aangeboden die andere ouwetjes ook hebben maar dat wil ze niet, ze stapt in de tuktuk van buur-oma naar de tempel in haar beste goed (en vandaag 2 augustus 2012 is zo’n dag….) en ze doet de tuin en vindt het leuk kater Hiphop op schoot te nemen want die ‘masseert’ haar benen.

Ze heeft haar eigen kamer en deelt de badkamer met kleinjunior van 9 en is volledig ingeburgerd in mijn woonst. Ze gaat slapen met flessen water en snoepjes merk Ricola.

Ricola ! Ik herinner me van lang geleden een reklame op TV voor Ricola snoepjes want daar zag je een Zwitserse meneer in ‘lederhose’ de bergen in lopen om kostbare kruiden te plukken voor de Ricola. En het eind van het liedje was dat meneer op zijn ‘noten’ viel tijdens die klimpartij en hoge ‘noten’ ging zingen zoals alleen Helmut Lotti dat kan.

Yaay heeft Ricola want het verlicht de luchtpijp wat en daarom is ze in de nacht wel eens wakker om er een te nemen. Ze slaapt onregelmatig en misschien doe ik dat straks ook wel, over 12 jaar….

Maar vannacht was Yaay dan van mening dat de Ricola haar zoveel helderheid gaf, haar beelden doorgaf van Zwitserse Bergen en van meneren in ‘lederhose’ dat ze om 03 uur in de morgen vond dat ze naar de keuken moest lopen om een pakje Mali chocolademelk te pakken en fris te nuttigen. Want dat doet ze overdag ook.

Maar, ondanks diepgaande gesprekken met Yaay was Yaay een klein dingetje vergeten. En dat dingetje heet IR, infrarood en daarvan zitten er een aantal in mijn huis….. Want als wij gaan slapen gaat dat ding aan; we hebben geen hond die over ons waakt en ook geen directe buren. Daar heb ik een elektronisch ding voor....

Buren ? Buurman tuktuk kwam l-a-d-d-e-r-z-a-t thuis en dat gaf een uur lang een heftige discussie en schreeuwpartij met zijn echtgenote die dat niet pikt. We konden een uur lang ‘genieten’ van een discussie op een niveau … je zou de woorden die wel eens vallen in dit forum daarbij kunnen vergelijken met de taal van een ouderling tevens lid van de SGP….

Dus Yaay liep in mijn technohouse door het infrarood heen. En binnen 5 seconden lag ze weer op haar bed, zich een dubbele weetikveel geschrokken terwijl Kai en ik de kamer invlogen om de inbreker op zijn of haar sodeju te timmeren met een staaf ijzer.

Tering, wat maakt dat ding een herrie. Sirene binnen, sirene buiten en een alarmkast die ook herrie maakt en dat in mijn slaapkamer.

Snel de deuren en ramen gecontroleerd; lampje X brandt en dat is de woonkamer …. de deur naar Yaay was open en dan weet je genoeg. Yaay gaf het toe: ik ging een pakje Mali halen want ik had trek. Nou, dat kreeg ze dan, er liggen nu ook een paar zakjes met een soort cake met de naam Euro en reken maar dat ik vannacht een zware stoel voor haar deur zet.

Yaay oud of niet, ze woont nu techno…. Leer er maar mee omgaan hoor.

Pieter1947
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Yaaytechnohouse

#2 Bericht door Pieter1947 » donderdag 02 augustus 2012, 10:07

prajak schreef:Je moet er natuurlijk niet boos om worden….

Yaay, 77, is komen inwonen na de plotselinge dood van opa en is hier op haar gemakkie, vindt leeftijdgenoten om mee te kwebbelen, er is haar een driewieler aangeboden die andere ouwetjes ook hebben maar dat wil ze niet, ze stapt in de tuktuk van buur-oma naar de tempel in haar beste goed (en vandaag 2 augustus 2012 is zo’n dag….) en ze doet de tuin en vindt het leuk kater Hiphop op schoot te nemen want die ‘masseert’ haar benen.

Ze heeft haar eigen kamer en deelt de badkamer met kleinjunior van 9 en is volledig ingeburgerd in mijn woonst. Ze gaat slapen met flessen water en snoepjes merk Ricola.

Ricola ! Ik herinner me van lang geleden een reklame op TV voor Ricola snoepjes want daar zag je een Zwitserse meneer in ‘lederhose’ de bergen in lopen om kostbare kruiden te plukken voor de Ricola. En het eind van het liedje was dat meneer op zijn ‘noten’ viel tijdens die klimpartij en hoge ‘noten’ ging zingen zoals alleen Helmut Lotti dat kan.

Yaay heeft Ricola want het verlicht de luchtpijp wat en daarom is ze in de nacht wel eens wakker om er een te nemen. Ze slaapt onregelmatig en misschien doe ik dat straks ook wel, over 12 jaar….

Maar vannacht was Yaay dan van mening dat de Ricola haar zoveel helderheid gaf, haar beelden doorgaf van Zwitserse Bergen en van meneren in ‘lederhose’ dat ze om 03 uur in de morgen vond dat ze naar de keuken moest lopen om een pakje Mali chocolademelk te pakken en fris te nuttigen. Want dat doet ze overdag ook.

Maar, ondanks diepgaande gesprekken met Yaay was Yaay een klein dingetje vergeten. En dat dingetje heet IR, infrarood en daarvan zitten er een aantal in mijn huis….. Want als wij gaan slapen gaat dat ding aan; we hebben geen hond die over ons waakt en ook geen directe buren. Daar heb ik een elektronisch ding voor....

Buren ? Buurman tuktuk kwam l-a-d-d-e-r-z-a-t thuis en dat gaf een uur lang een heftige discussie en schreeuwpartij met zijn echtgenote die dat niet pikt. We konden een uur lang ‘genieten’ van een discussie op een niveau … je zou de woorden die wel eens vallen in dit forum daarbij kunnen vergelijken met de taal van een ouderling tevens lid van de SGP….

Dus Yaay liep in mijn technohouse door het infrarood heen. En binnen 5 seconden lag ze weer op haar bed, zich een dubbele weetikveel geschrokken terwijl Kai en ik de kamer invlogen om de inbreker op zijn of haar sodeju te timmeren met een staaf ijzer.

Tering, wat maakt dat ding een herrie. Sirene binnen, sirene buiten en een alarmkast die ook herrie maakt en dat in mijn slaapkamer.

Snel de deuren en ramen gecontroleerd; lampje X brandt en dat is de woonkamer …. de deur naar Yaay was open en dan weet je genoeg. Yaay gaf het toe: ik ging een pakje Mali halen want ik had trek. Nou, dat kreeg ze dan, er liggen nu ook een paar zakjes met een soort cake met de naam Euro en reken maar dat ik vannacht een zware stoel voor haar deur zet.

Yaay oud of niet, ze woont nu techno…. Leer er maar mee omgaan hoor.

:cheesy: Laat ze lekker genieten!!Trouwens,val mij nog mee dat ze nog leeft met al die pokke herrie midden in de nacht. :cheesy:

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Duiker » donderdag 02 augustus 2012, 11:52

Dit blijf ik graag lezen!
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » donderdag 02 augustus 2012, 14:55

Neem maar oordoppen mee dan zet ik hem een keer voor je aan, Duiker......

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Duiker » donderdag 02 augustus 2012, 17:02

Het heeft me altijd verbaasd dat een Thai achter een hek moet leven. Zoveel is er niet te halen in de meeste huizen. Kennelijk voelt men zich daar veilig. Een alarm installatie is mooi, maar wat als er nou eens een stevige inbreker staat die boos kijkt. Alarmopvolging is zeer belangrijk. Maar van je buurman moet je het dus niet hebben. Nouja, nadat ie dronken thuiskwam dan.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » vrijdag 03 augustus 2012, 07:55

Een beroeps hou je niet tegen, helemaal niet als die een blaffer heeft. Maar een beroeps kijkt wel eerst goed naar de toegankelijkheid, de manier om weg te komen, of een auto opvalt daar waar die de rommel in wil laden, of er sieraden in huis zijn dus of die gedragen worden door de bewoners, en of er een alarminstalltie is en dat laatste is heel erg zichtbaar aan de buitenmuur en op de ramen van mijn huis. Mijn huis is qua 'wegkomen' onbeholpen gelegen......een doodlopende steeg.

Nee, het gaat om de idioten die even snel willen scoren, goed dronken anders durven ze niet, die in een reeds door angst natgeplaste broek gaan inbreken...DIE schrikken van ieder geluid en helemaal van sirenes en zwaailichten. Zij DENKEN dat de hele buurt wakkker wordt en zijn al weg voordat ze binnen zijn.

Mijn huis is dag en nacht rondom verlicht. Bij de buren is wel ingebroken, ze sliepen nota bene. Die hebben de spleet waardoor ze binnenkwamen dichtgelast met oud ijzer dat ik nog had staan. De buren aan de straat hebben allemaal honden en slapen inderdaad met de (houten) ramen dicht (er zijn er die geen glas hebben) maar hekken..nee, ik ben de enige met een tuinhek. Ik heb alle ramen open maar er zitten wel ijzers voor, en uiteraard horren. Dat was er al toen ik het huis ging huren.

We hebben het probleem met oma opgelost. Als ik ga slapen, immer als laatste, schuif ik de hometrainer voor haar deur......

In Thaivisa las ik van mensen in de grootstad BKK die niet alleen een hoge muur om hun huis hadden gebouwd maar op die muur '220' hadden staan. Nou, dat wil ik niet.

Thailand heeft bedrijven die alarmspul leveren en installeren. Een goede vriend, Thai/NL-er in Banglamung Chonburi, heeft er zijn boterham aan. Het is dus nodig, hier en daar.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Harm » vrijdag 03 augustus 2012, 15:59

prajak schreef:Een beroeps hou je niet tegen, helemaal niet als die een blaffer heeft. Maar een beroeps kijkt wel eerst goed naar de toegankelijkheid, de manier om weg te komen, of een auto opvalt daar waar die de rommel in wil laden, of er sieraden in huis zijn dus of die gedragen worden door de bewoners, en of er een alarminstalltie is en dat laatste is heel erg zichtbaar aan de buitenmuur en op de ramen van mijn huis. Mijn huis is qua 'wegkomen' onbeholpen gelegen......een doodlopende steeg.

Nee, het gaat om de idioten die even snel willen scoren, goed dronken anders durven ze niet, die in een reeds door angst natgeplaste broek gaan inbreken...DIE schrikken van ieder geluid en helemaal van sirenes en zwaailichten. Zij DENKEN dat de hele buurt wakkker wordt en zijn al weg voordat ze binnen zijn.

Mijn huis is dag en nacht rondom verlicht. Bij de buren is wel ingebroken, ze sliepen nota bene. Die hebben de spleet waardoor ze binnenkwamen dichtgelast met oud ijzer dat ik nog had staan. De buren aan de straat hebben allemaal honden en slapen inderdaad met de (houten) ramen dicht (er zijn er die geen glas hebben) maar hekken..nee, ik ben de enige met een tuinhek. Ik heb alle ramen open maar er zitten wel ijzers voor, en uiteraard horren. Dat was er al toen ik het huis ging huren.

We hebben het probleem met oma opgelost. Als ik ga slapen, immer als laatste, schuif ik de hometrainer voor haar deur......

In Thaivisa las ik van mensen in de grootstad BKK die niet alleen een hoge muur om hun huis hadden gebouwd maar op die muur '220' hadden staan. Nou, dat wil ik niet.

Thailand heeft bedrijven die alarmspul leveren en installeren. Een goede vriend, Thai/NL-er in Banglamung Chonburi, heeft er zijn boterham aan. Het is dus nodig, hier en daar.

In NL hebben we schrikdraad voor die koebeesten
monteer dat op wat isoleerders en dan kun je nog eens lachen als ze
over die muur klimmen
dood gaan ze der niet van maar ze trekken wel heel rare gezichten
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door prajak » vrijdag 03 augustus 2012, 16:07

Ik heb geen muur..... maar in het Thaivisa forum werd er echt met ernst gesproken over 220 boven op de muur. En er werd met ernst op in gegaan ook. Voor mij is dat 220 te ver.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Harm » vrijdag 03 augustus 2012, 16:12

prajak schreef:Ik heb geen muur..... maar in het Thaivisa forum werd er echt met ernst gesproken over 220 boven op de muur. En er werd met ernst op in gegaan ook. Voor mij is dat 220 te ver.

kan ook op een hek geplaatst worden resultaat blijft hetzelfde
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door prajak » vrijdag 03 augustus 2012, 16:28

Ach, dat kunnen ze zo doorknippen, hebben ze niks aan maar wel lol. Nee, ik voel me veilig in mijn hut. Ook toen ik alleen woonde. Kai is de enige die bang is. Snap ik, want die krijg je met een olifant nog niet wakker.....

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”