Oer-Hollandse ontlading

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat

Re: Oer-Hollandse ontlading

#16 Bericht door dutch » woensdag 25 juli 2012, 11:45

rob kaen schreef:Wees correct en beleefd tenslotte ben je nog altijd gast in dit mooie land!!

Onthou dit goed!!!

Wordt nooit zichtbaar boos door lichaamstaal of door een 'gezicht' te trekken.
Verhef nooit je stem ! Als je dat doet bereik je helemaal niets meer; stemverheffing wordt als uiterst ordinair beschouwd en levert groot gezichtsverlies op in alle omstandigheden. Ben je boos, laat dit dan niet merken door stemverheffing.
Als je verwacht ergens sneller geholpen te worden als je laat merken dat je ongeduldig bent, dan heb je het mis. Je zal dan juist vaak genegeerd worden. [|)

Niet vergeten :clap:
Het lijkt wel een hoofdstukje uit de "Lonely Planet".
Nou in mijn relatie met de Thaise schoonfamilie (sedert 1976),thaise vrienden (sedert 1998) en in het dagelijkse leven zie ik daar toch vaak niet zo veel van.Ik heb echt van alles om me heen zien gebeuren:huwelijken,echtscheidingen,geboortes,sterfgevallen,ongelukken,zware ziektes,failliesementen,onmin en ruzies/meningsverschillen,list en bedrog(zelf in de familie onderling) etc etc.
Niet altijd zo erg zichtbaar als bij de Europeanen e.d....maar toch!
Ik zit wel vaak lekker in mezelf te mopperen en de term "idioot" valt regelmatig maar niet met de raam open of gesticulerend.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

rob kaen
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#17 Bericht door rob kaen » woensdag 25 juli 2012, 11:48

Jim schreef:vreemd dat de gemiddelde thaise soap geen boodschap heeft aan deze regels.
iedereen wordt lekker kwaad, schreeuwt en vecht.

maarre, ik ben geen thai.. ook in thailand niet.
ik betaal farang prijzen dus wordt ik op z'n tijd ook gewoon fijn farang boos.
Nee jim is en blijft een kaaskop/of drager uit alkmaar en betaalt farang prijzen.
Dan zou ik zeggen Jim begin eerst eens met tellen in het thais dat is het eerste wat ik geleerd heb scheelt al enorm met afrekenen :cheesy: :clap:

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door torkom » woensdag 25 juli 2012, 12:13

Thaise ontlading of toch niet ?

van Pattayadailynews.com :

Dutch Man’s Fatal Fall From 8th Floor Room Unexplained.

A 63-year-old man from the Netherlands was found dead after falling from his 8th floor room in a Pattaya luxury hotel. There were no obvious signs indicating foul play or suicide. Police believe he may have been drinking and just needed some fresh air, but accidentally fell off his room’s outdoor terrace.

PATTAYA – July 24,2012 [PDN]; At 7:30 a.m., Pol. Lt. Col. Weerawut Meelai, investigation officer of Pattaya police station Chonburi, received a report that a foreigner had fallen from a 8th floor hotel room in soi Pattaya 12, moo 10, Nongprue, Banglamoong, Chonburi. So he went with a police team and the rescue team of Sawan Boriboon foundation Pattaya.

At the scene, the man was identified as Mr. Poirters Johannes Adrianus Antonius Maria, 63, a Dutch native. He had crashed into the ground forcefully, and his arms and legs had multiple fractures. He was lying on his back near an air compressor, wearing only a pair of shorts with black and red print.

The first person to see the body was a Family Mart employee who was going to the toilet. The startled man then called the hotel staff, who checked and found that he was staying at room 2815 on the 8th floor. They searched the room and saw nothing strange, just an empty bottle of alcohol. The door to the terrace was open, and when looking down toward the ground, the body could be clearly seen.

The hotel staff told police that Mr. Poirters had checked in on June 27, and was due to check out on July 24. He had brought a Thai girl to sleep in his room, but she had not come for several days.

Police checked the CCTVs, which showed the man hitting the ground at 1:49 a.m. He was not found until morning by the Family Mart employee. The police speculated that Mr. Poirters had drunk alcohol, then perhaps wanted to smoke or sit outside for some fresh air outside his room, but accidentally fell off the terrace.

The police recorded the details of their investigation and search, along with the CCTV footage. They sent the body to the forensic police department at Royal Thai Police to find the real cause of death, so they can report the death to the embassy.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door Jim » woensdag 25 juli 2012, 12:38

rob kaen schreef: Dan zou ik zeggen Jim begin eerst eens met tellen in het thais dat is het eerste wat ik geleerd heb scheelt al enorm met afrekenen :cheesy: :clap:
het tellen is het probleem niet hoor, maar soms ben je gewoon uitgeteld ;)

laatst ook met songkran met een stelletje idioten (aussies dan wel).. ik haal gewoon uit, 1 aussie vliegt over z'n tafel, vriendje #2 denkt hem te hulp te snellen maar vergat dat ie dronken was en zag niet dat ik nuchter was :)
die ging dus lang uit op straat.. hoop heisa en actie want m'n meissie was op de nek van aussie nummer 3 gesprongen, dus ik pluk haar er af en ben toen maar weg gegaan :D

anyways, zal wel gezichtsverlies zijn maar het voelde even ozo lekker :thumbsup:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

rob kaen
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#20 Bericht door rob kaen » woensdag 25 juli 2012, 12:54

En dat allemaal op de kaasmarkt in alkmaar jim toch hollands gezichtsverlies :cheesy: :clap:

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Harm » woensdag 25 juli 2012, 13:03

nieuwe waterpomp gekocht in Thailand.
mee naar huis genomen, aangesloten, werkt het kreng niet
motortje wel draaien maar water pompen ho maar.
terug naar de winkel
toen men mij binnen zag komen met de motor onder de arm werd opeens iedereen geholpen in de zaak behalve degene met de motor onder de arm.
ook personen die later binnen kwamen werden onmiddellijk geholpen.
heb dat even aangekeken, en afgewacht. uiteindelijk de motor met een redelijk grote klap op de balie gezet
ach toen was ik op eens in beeld, maar werd niet geholpen want dat mocht alleen de chef doen.
Deze kwam, keek, zei niets en ging in zijn kantoortje zitten.
Ging daar op zijn gemak een sigaretje roken.
Heb dat even afgewacht maar werd toch wat korzelig.
Ik ben toen hij zijn sigaretje op had en aan een tweede wilde beginnen zijn kantoortje binnen gestapt.
Daar was mijnheer niet van gediend en wilde hebben dat ik weer naar buiten ging.
Heb hem heel duidelijk gemaakt dat ik een andere pomp wilde etc etc.
Mijnheer vond het niet nodig om uit zijn stoel te komen en actie te ondernemen.
Pas toen ik aanstalten maakte om de waterpomp door zijn kantoor raam te gaan gooien was er opeens beweging te bespeuren. Opeens kon hij wel lopen en vlug ook.
Ik kreeg een andere nieuwe waterpomp in nog geen minuut dit terwijl ik al ruim 45 min in de winkel was.
Grote bek naar mijn vriendin, heb hem heel duidelijk gemaakt dat ik de klant was en niet mijn vriendin
Mag er van vriendin niet meer komen, was ik ook niet van plan.
De klandizie gaat nu naar de overkant waar men dezelfde spullen verkoopt
Als ik in LOS ben kan ik het niet laten om even vrolijk te toeteren als hij bij zijn winkel staat om dan vervolgens mijn koopwaar bij de buurman te gaan halen en dit ook uitgebreid laten zien.

Of het boos worden / dreigen geholpen heeft mag je zelf uitmaken maar ik ben klaar met die gast.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Edje
Expat
Expat

#22 Bericht door Edje » woensdag 25 juli 2012, 13:17

future expat harm schreef:nieuwe waterpomp gekocht in Thailand.
mee naar huis genomen, aangesloten, werkt het kreng niet
motortje wel draaien maar water pompen ho maar.
terug naar de winkel
toen men mij binnen zag komen met de motor onder de arm werd opeens iedereen geholpen in de zaak behalve degene met de motor onder de arm.
ook personen die later binnen kwamen werden onmiddellijk geholpen.
heb dat even aangekeken, en afgewacht. uiteindelijk de motor met een redelijk grote klap op de balie gezet
ach toen was ik op eens in beeld, maar werd niet geholpen want dat mocht alleen de chef doen.
Deze kwam, keek, zei niets en ging in zijn kantoortje zitten.
Ging daar op zijn gemak een sigaretje roken.
Heb dat even afgewacht maar werd toch wat korzelig.
Ik ben toen hij zijn sigaretje op had en aan een tweede wilde beginnen zijn kantoortje binnen gestapt.
Daar was mijnheer niet van gediend en wilde hebben dat ik weer naar buiten ging.
Heb hem heel duidelijk gemaakt dat ik een andere pomp wilde etc etc.
Mijnheer vond het niet nodig om uit zijn stoel te komen en actie te ondernemen.
Pas toen ik aanstalten maakte om de waterpomp door zijn kantoor raam te gaan gooien was er opeens beweging te bespeuren. Opeens kon hij wel lopen en vlug ook.
Ik kreeg een andere nieuwe waterpomp in nog geen minuut dit terwijl ik al ruim 45 min in de winkel was.
Grote bek naar mijn vriendin, heb hem heel duidelijk gemaakt dat ik de klant was en niet mijn vriendin
Mag er van vriendin niet meer komen, was ik ook niet van plan.
De klandizie gaat nu naar de overkant waar men dezelfde spullen verkoopt
Als ik in LOS ben kan ik het niet laten om even vrolijk te toeteren als hij bij zijn winkel staat om dan vervolgens mijn koopwaar bij de buurman te gaan halen en dit ook uitgebreid laten zien.

Of het boos worden / dreigen geholpen heeft mag je zelf uitmaken maar ik ben klaar met die gast.
Neem aan dat de nieuwe pomp het dan wel doet.
Groetjes; Edje

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door Jim » woensdag 25 juli 2012, 13:19

rob kaen schreef:En dat allemaal op de kaasmarkt in alkmaar jim toch hollands gezichtsverlies :cheesy: :clap:
songkran op de kaasmarkt.. is met deze temperaturen nog niet eens zo'n slecht idee :thumbsup:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

rob kaen
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#24 Bericht door rob kaen » woensdag 25 juli 2012, 13:26

Jim schreef:
rob kaen schreef:En dat allemaal op de kaasmarkt in alkmaar jim toch hollands gezichtsverlies :cheesy: :clap:
songkran op de kaasmarkt.. is met deze temperaturen nog niet eens zo'n slecht idee :thumbsup:
Nee songkran op de talat :cheesy:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door prajak » woensdag 25 juli 2012, 15:31

Treinhoorn gekocht bij de Honda Motocy. In jouw truck ? De hoorn is wel 12 volt.....

RuudThai
Expat
Expat

#26 Bericht door RuudThai » woensdag 25 juli 2012, 15:41

dutch schreef:Ik zit wel vaak lekker in mezelf te mopperen en de term "idioot" valt regelmatig maar niet met de raam open of gesticulerend.
Dat mopperen doe ik ook regelmatig op de Thai maar dan hardop in mijn tuin en dat heeft mijn halftamme zwarte spreeuw (die je hier erg veel ziet) verleid om dat na te apen, dus hoor ik hem regelmatig "idioot" roepen..... :cheesy: :cheesy: :cheesy:

vonked
Expat
Expat

#27 Bericht door vonked » woensdag 25 juli 2012, 16:36

prajak schreef:Treinhoorn gekocht bij de Honda Motocy. In jouw truck ? De hoorn is wel 12 volt.....
Ik noem het altijd een truck. In vergelijk met mijn vorige auto (golf) is dit een reus. Gewoon een Toyota vigo hoor.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door prajak » woensdag 25 juli 2012, 16:38

Daar moet toch een luchthoorn voor te kopen zijn ? Al zul je dan meemaken dat een meertonige hoorn niet mag, denk ik. Mijn hoorn is eentonig en hard.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”