Het lijkt wel een hoofdstukje uit de "Lonely Planet".rob kaen schreef:Wees correct en beleefd tenslotte ben je nog altijd gast in dit mooie land!!
Onthou dit goed!!!
Wordt nooit zichtbaar boos door lichaamstaal of door een 'gezicht' te trekken.
Verhef nooit je stem ! Als je dat doet bereik je helemaal niets meer; stemverheffing wordt als uiterst ordinair beschouwd en levert groot gezichtsverlies op in alle omstandigheden. Ben je boos, laat dit dan niet merken door stemverheffing.
Als je verwacht ergens sneller geholpen te worden als je laat merken dat je ongeduldig bent, dan heb je het mis. Je zal dan juist vaak genegeerd worden.![]()
Niet vergeten
Nou in mijn relatie met de Thaise schoonfamilie (sedert 1976),thaise vrienden (sedert 1998) en in het dagelijkse leven zie ik daar toch vaak niet zo veel van.Ik heb echt van alles om me heen zien gebeuren:huwelijken,echtscheidingen,geboortes,sterfgevallen,ongelukken,zware ziektes,failliesementen,onmin en ruzies/meningsverschillen,list en bedrog(zelf in de familie onderling) etc etc.
Niet altijd zo erg zichtbaar als bij de Europeanen e.d....maar toch!
Ik zit wel vaak lekker in mezelf te mopperen en de term "idioot" valt regelmatig maar niet met de raam open of gesticulerend.