sukothai - Phichit

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
thaitaaipop
kenner
kenner

sukothai - Phichit

#1 Bericht door thaitaaipop » zaterdag 21 juli 2012, 02:35

hallo, zo als jullie al in de andere fora's gelezen hebben is 1 van mij to do dingen, de Long boat races in Phichit aan de Nan river bekijken, alleen lijkt het erop dat in de plaats de hotels schaars zijn.

nu had ik zo gedacht om me in Sukothai te nestelen en vanuit daaruit met bus of trein naar phichit te heen en terug te reizen.

is dat een haalbare optie? en hoelang moet ik ongeveer als reistijd aanhouden?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: sukothai - Phichit

#2 Bericht door prajak » zaterdag 21 juli 2012, 15:40

Verward ? Of een kwibus ?

In Phichit willen zijn en in Sukhothai slapen ? Kijk eens op de kaart, als je die al hebt. Of wil je de teller opschroeven ?

printen44
Expat
Expat

#3 Bericht door printen44 » zaterdag 21 juli 2012, 16:33

Ik wilde eigenlijk geen antwoord op die vraag van Thaitaaipop geven. Hetzelfde liedje als wat velen denken.

"Ach, op de kaart lijkt het dichtbij". Hier in Thailand kijken we niet op een kilometertje of honderd.

Thaitaaipop, ga met de trein, je bent heen een dag kwijt, als de trein op tijd rijdt en een dag om terug te komen. Als de trein niet ontspoort, want dat gebeurt nog wel eens hier.

Met de bus een prima optie, een paar uur heen en een paar uur terug. Als je levend aankomt, want soms rijden die bussen mij voorbij en ik hou me aan de snelheid van 120km per uur. Nou, die bussen gaan sneller. O, ja, Gisteren weer een bus verongelukt met een paar doden en tig gewonden.

Dus als je met de bus gaat, kan je net nog een paar boten voorbij zien flitsen, maar dan moet je weer terug naar Sukothai.

Waanzin, volkomen waanzin. Ik weet niet of Thaitaaipop het weet, maar Thailand is ietjes anders dan Nederland. Misschien verbaasd het je, maar het is echt zo.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » zaterdag 21 juli 2012, 17:18

Hij kan een motor huren met hondenschild. Hij kan ook gaan lopen, lijkt me heilzaam voor zijn verwarde geest. Een step misschien ? Hij zal de waardering van veel mensen gewaar worden. Misschien werpt men hem wel rode muntjes toe. Maar beter is een goeie kaart van Thailand want de kaart die hij nu heeft klopt niet. Sukhothai dichter bij Phichit dan Pit-look ? Hoe gek krijgen we het nog ?

Maar ja, een forum trekt ook halvegaren aan. De jus op de bal gehakt, denk ik maar. Het bloemetje op het behang, de kers op de taart.

thaitaaipop
kenner
kenner

#5 Bericht door thaitaaipop » zaterdag 21 juli 2012, 21:25

Zo dus ik ben een halve gare ? :evil: Mooi dan weten we dat ook weer!

Even voor de goede orde, het is absoluut niet mijn bedoeling om perse in Sukothai te verblijven en dan heen en weer naar phichit te reizen, ik vroeg me gewoon af of de afstand enigzins reeel is. (nied dus)
daarbij moet ik wel bekennen dat ik phisanulok op de kaart over het hoofd heb gezien (sorry)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » zondag 22 juli 2012, 01:26

Dan is het duidelijk. Koop een goeie kaart, dan zie je dat Pit-look een veel grotere stad is met betere verbindingen dan Sukhothai. En ja, ga er van uit dat met grote evenementen een stad vol zit. Dat zien we in Nongkhai ook tijdens Naga en de grote stadsmarkt die dan plaatsvindt. Alles maanden tevoren vol, ook Phoon Phisai.

Jouw manier van vragen doet wel twijfel rijzen. Vraag na vraag na vraag over dingen die je gewoon uit de Lonely Planet kunt halen of van internet.

printen44
Expat
Expat

#7 Bericht door printen44 » zondag 22 juli 2012, 03:46

Kijk, Thaitaaipop, wij zijn de eerste die vragenstellers zo goed mogelijk willen informeren en goed willen informeren. Maar een vraag als deze, maar ook wat andere vragen van je, had je makkelijk op kunnen zoeken. Als er dan nog vragen overbleven, dan is het prima dat je nog wat vragen stelt die Lonely Planet niet kon beantwoorden.

Internet geeft vele mogelijkheden om op vragen een antwoord te vinden. Ook dit forum is er een van. Maar vraag niet hoever is de afstand van A naar B in Thailand is, want met een druk op de keyboard kan je een afstandstabel vinden.

Vragen van: "hoe is het weer in Thailand over vier maanden, want dan kom ik op vakantie", is ook waanzin. Het land is 2100 km lang, maar het kan hier in Hang Dong gieten en in Chiang Mai, 10km verder valt geen druppel.

Gerichte vragen, waar andere ook wat aan hebben zijn welkom, graag zelf, maar vragen die nergens op slaan, gebruiken alleen maar ruimte.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door prajak » zondag 22 juli 2012, 04:03

En ik leed gisteravond aan een lichte tot matige irritatie Thaitaaipop. Was niet zo heftig bedoeld hoor.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”