Belasting

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat

Re: Belasting

#16 Bericht door printen44 » woensdag 18 juli 2012, 17:30

dutch schreef:
printen44 schreef:Ik had eerst een andere verzekering, BUPA, maar die zou me op mijn 70ste eruit smijten.

Toen kreeg ik het advies van Matthieu om die Franse te nemen. Het is natuurlijk een hoop geld, maar vier weken geleden moest ik voor vijf dagen in een ziekenhuis. De rekening was 48.000 baht en de financien werd door het ziekenhuis en de verzekering geregeld. Zelfs de visite aan de arts een week later was door de verzekering gedekt.

Je koopt in principe zekerheid met een verzekering. Als je echt iets mankeert, vervoert geen enkele luchtvaartmaatschappij je. Behalve als je goed verzekerd ben.
Ik zit sedert kort ook bij die Franse verzekering.
Vooral de verzekering van o.a. kanker,beroertes,hartaanvallen,hiv etc zijn zaken die meestal niet tot nauwelijks gedekt zijn bij de (vooral de Thaise)
Het voordeel van deze Franse verzekering is dat je in euro's betaal, dus geen koersverlies, eenmaal geaccepteerd mogen ze je er niet uitsmijten, de premieverhogingen gaan niet op leeftijd en er mogen tussentijds geen uitsluitingen worden gedaan. Ik heb glaucoom al jaren, melde dat ook in het formulier, maar werd door de verzekering niet als uitsluitsel gekenmerkt. Door BUPA wel.Op mijn 66ste geen enkele uitsluiting.

De betaling als er door de verzekering betaald moet worden gaat soepel. Een telefoontje naar Matthieu is voldoende, maar vaak neemt het ziekenhuis al contact op met de verzekering.

Ik heb zekerheid, wat er ook gebeurt, bij ziekenhuisopname, voor welke kwaal ook, ben ik goed verzekerd en dat is een hele geruststelling, zeker in Thailand.

dutch
Expat
Expat

#17 Bericht door dutch » donderdag 19 juli 2012, 04:24

Een onverzekerde kennis kreeg 7 jaar geleden een trombose in zijn been,na een lange busrit.
Einde van het liedje was een opname in het ziekenhuis gevolgd door ziekenwagentransport naar ICU afdeling in Bangkok.
3 weken ziekenhuis.
Behoorlijk ingrijpende operatie.
Maandenlange nabehandeling in plaatselijk ziekenhuis.
Medicijnen tot op vandaag.
Kosten: ruim 700.000 baht.
Dit was geen ongeval en een ongevallenverzekering had hem niet geholpen.
Hoe groot moet je spaarrekening zijn om hier op te kunnen anticiperen?
Als je de kans hebt,verzeker je en kijk niet alleen naar de premie-centjes!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Ben
Expat
Expat

#18 Bericht door Ben » donderdag 19 juli 2012, 05:21

De meeste Thaise verzekeringen hebben een combi van Health en life
Je kan de Health we hoog zetten en de life laag maar er is wel een samenhang in koppeling.

Voor degene die eigenlijk nog niets mankeren kan je tot je dood waneer dan ook 99 jaar
verzekerd zijn .
Je start bv met 50 jaar en neemt een verzekering met een looptijd van 20 jaar
de premie die je als eerste betaald betaal je 20 jaar lang .
Als je 70 bent kan je de opgebouwde pot terugvragen en je bent niet meer verzekerd
of je laat hem staan ,laat je hem staan ben je gratis tot je dood verzekerd .

Er zijn ook verzekeringen die bij calamiteiten bv Kanker het verzekerde bedrag totaal uitkeren en je mag zelf gaan shoppen waar je je wilt laten behandelen
voor dat geld kan je ook een ticket kopen en de premie in Nederland betalen.
Ben je beter ga je terug en je hebt geluk gehad .en anders kunnen de nabestaanden
van de life insurance een aardige crematie regelen .

Kiezen of Delen .

Niet iedereen denk hetzelfde .

Voor dergelijk bovenstaande behandelingen zou ik eerder voor Nederland kiezen.
Uiteraard kan het in Thailand ook Maar toch komt er veel meer bij kijken dan alleen de behandeling .

Maar zoals Dutch en Printen het doen is het ook mogelijk met een buitenlandse verz
in dit geval een Franse .

dutch
Expat
Expat

#19 Bericht door dutch » donderdag 19 juli 2012, 05:33

In principe zit er in Nederland niemand te wachten op een hulpbehoevende (qua gezondheid dan !!) oude man die al 14 jaren niet meer in Nederland heeft gewoond en ook daarvoor nogal mobiel was en zelden ergens langer als 4-5 jaar woonde.(dat bracht het beroep met zich mee.)
Mijn broers en zussen hebben zijn zelf al meer-malig opa en oma etc etc en mijn ouders zijn overleden.
Let wel....ik zou niet door mijn familie in de steek worden gelaten,maar wens het zelf niet.
Ik zit,na al die jaren buiten Nederland,liever met een goede verzekering bij een van de uitstekende prive ziekenhuizen in Thailand.Hier wil ik mijn laatste jaren slijten en uiteindelijk de pijp aan Maarten geven.
Ronald Reagan

Ben
Expat
Expat

#20 Bericht door Ben » donderdag 19 juli 2012, 06:26

dutch schreef:In principe zit er in Nederland niemand te wachten op een hulpbehoevende (qua gezondheid dan !!) oude man die al 14 jaren niet meer in Nederland heeft gewoond en ook daarvoor nogal mobiel was en zelden ergens langer als 4-5 jaar woonde.(dat bracht het beroep met zich mee.)
Mijn broers en zussen hebben zijn zelf al meer-malig opa en oma etc etc en mijn ouders zijn overleden.
Let wel....ik zou niet door mijn familie in de steek worden gelaten,maar wens het zelf niet.
Ik zit,na al die jaren buiten Nederland,liever met een goede verzekering bij een van de uitstekende prive ziekenhuizen in Thailand.Hier wil ik mijn laatste jaren slijten en uiteindelijk de pijp aan Maarten geven.
Dat is ieder zijn eigen keus en neem je een verzekering aan jou aangepast aan de situatie .
Leeftijdsverschil kan ook een grote rol spelen.
Mogelijk denk ik er over 20 jaar ook anders over in geval van ben ik er dan nog . [|)

dutch
Expat
Expat

#21 Bericht door dutch » donderdag 19 juli 2012, 06:54

Ben schreef:
dutch schreef:In principe zit er in Nederland niemand te wachten op een hulpbehoevende (qua gezondheid dan !!) oude man die al 14 jaren niet meer in Nederland heeft gewoond en ook daarvoor nogal mobiel was en zelden ergens langer als 4-5 jaar woonde.(dat bracht het beroep met zich mee.)
Dat is ieder zijn eigen keus en neem je een verzekering aan jou aangepast aan de situatie .
Leeftijdsverschil kan ook een grote rol spelen.
Mogelijk denk ik er over 20 jaar ook anders over in geval van ben ik er dan nog . [|)
Dit gaf ik enkele posten geleden al aan,toen ik het zo hardgrondig met je eens was ;)

Volledig met Ben eens.
Als iemand nuttige informatie over dit soort verzekeringen wil geven,zet er dan altijd de leeftijd,verzekerd bedrag,uitzonderingen en o.a. max.duur,bij.
Die 7000 baht zegt niemand iets als er niet bij staat dat menan bijv. een 21-jarige werkstudent is die hier etc etc
Als Menan een beroerte krijgt en niet naar Nederland vervoert kan worden of...of...of etc
Een simpel bromfiets ongeluk kan je met een beetje pech in een volledig bankroet storten.
unquote
Ronald Reagan

Edje
Expat
Expat

#22 Bericht door Edje » woensdag 25 juli 2012, 13:43

dutch schreef:Een onverzekerde kennis kreeg 7 jaar geleden een trombose in zijn been,na een lange busrit.
Einde van het liedje was een opname in het ziekenhuis gevolgd door ziekenwagentransport naar ICU afdeling in Bangkok.
3 weken ziekenhuis.
Behoorlijk ingrijpende operatie.
Maandenlange nabehandeling in plaatselijk ziekenhuis.
Medicijnen tot op vandaag.
Kosten: ruim 700.000 baht.
Dit was geen ongeval en een ongevallenverzekering had hem niet geholpen.
Hoe groot moet je spaarrekening zijn om hier op te kunnen anticiperen?
Als je de kans hebt,verzeker je en kijk niet alleen naar de premie-centjes!
Volkomen mee eens.
Ik heb in NL een verzekering bij ONVZ plus een reisverzekering bij OOM.
Dit dekt alle kosten indien er iets gebeurt.
Zeker niet op de premie-centjes letten, € 350,- pm, want als de nood aan de man komt word je wel geholpen door deze verzekeringen.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”