Zwemmen
Moderator: Loempia
-
- kenner
Zwemmen
Ik weet niet precies waar dit neer te zetten, dus dan maar hier.
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met Zwemmen in de Thaise zeeen? waar en wanneer kan ik beter niet het water ingaan en waar juist wel?
vast bedankt.
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met Zwemmen in de Thaise zeeen? waar en wanneer kan ik beter niet het water ingaan en waar juist wel?
vast bedankt.
-
- Waarschuwing!
Re: Zwemmen
โฆษณาที่เกี่ยวข้องกับ rondom thailand!!!!
Met.vr.gr.Rob
Met.vr.gr.Rob
-
- Expat
- Contacteer:
Ieder voor zich natuurlijk maar persoonlijk zwem ik liever in een zwembad.
En wel een baantje of 50 van 27 meter, in zee zou dat moeilijk gaan.
Moet het weer oppakken trouwens want door omstandigheden is de klad wat in het zwemmen gekomen.
Dat zwemmen in zee brengt gevaren met zich mee, denk aan kwallenbeten, zee-egels...
Ook is de zee niet overal schoon te noemen.
En wel een baantje of 50 van 27 meter, in zee zou dat moeilijk gaan.
Moet het weer oppakken trouwens want door omstandigheden is de klad wat in het zwemmen gekomen.
Dat zwemmen in zee brengt gevaren met zich mee, denk aan kwallenbeten, zee-egels...
Ook is de zee niet overal schoon te noemen.
- weten
- Volwaardig lid
En wees wijs en houd in ieder geval je tshirt aan vanwege kwallenbeten.thaitaaipop schreef:Ik weet niet precies waar dit neer te zetten, dus dan maar hier.
vast bedankt.
Ben zelf gebeten en de littekens zullen nooit meer verdwijnen en het is zeer pijnlijk.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.
-
- Volwaardig lid
elke zee is anders in nederland ook veradelijk .
en in thailand ook dus altijd opassen denk geen gekke dingen doen.
al ben je nog zo goede zwemmer is geen zwembad .
en in thailand ook dus altijd opassen denk geen gekke dingen doen.
al ben je nog zo goede zwemmer is geen zwembad .
-
- Volwaardig lid
En mocht je nu gaan denken dat de Thaise meren wel veilig zijn....vergeet dat helemaal maar. Daar zitten dan wel geen kwallen (ja, misschien op de kant....) maar beessies en wormpjes die jouw lijf binnendringen en vreselijke kwalen kiunnen veroorzaken. Sla de Lonely Planet er maar eens op na of zoek naar leverwormen. Echt, daar word je niet vrolijk van.
Zoek een zwembad bij een groot hotel; die willen nog wel eens onderhouden worden, gereinigd en gechloord.
Zoek een zwembad bij een groot hotel; die willen nog wel eens onderhouden worden, gereinigd en gechloord.
-
- Volwaardig lid
De Hua Hin kust (west) van de golf van Thailand heeft meer zandvlooien en kwallen dan de oostkust. Bij de Rayongkust bestaat de vervuiling meer uit plastic en ander drijfvuil als de wind verkeerd staat.thaitaaipop schreef:Ik weet niet precies waar dit neer te zetten, dus dan maar hier.
vast bedankt.
Ze verhuren er autobinnenbanden (meer aan de lokals) en ook met een luchtbed kun je heerlijk gevaarloos drijven. Het gevaar van zonnebrand is veel groter dan van 'beessies' of golven.
Van de Andamanzee ken ik ....
Koh Ngai - daar raad ik strand/waterschoenen aan, veel kiezels, schelpen en zo.
Koh Mook - prachtig stralend wit zand, erg heet in de volle zon.
Sukorn - iets grauwer zand maar vol mooie patronen van piepkleine krabbetjes. Het lijken wel tekeningen van palmbomen.
In het zwembad van Tree Tops heeft Rob een oorontsteking opgelopen en verder hebben 5 zwemvakanties in Thailand geen lichamelijk ongemak gegeven.
Oh, ook heel leuk was het 'zwemmen' in de River Kwai, d.i. met een zwemvest aan met een rotgang stroomafwaards drijven.

-
- Volwaardig lid
Lekker zwemmen in binnenwater is in Thailand helaas nauwelijks mogelijk, naast beestjes zijn het modder/slib, verraderlijke stromingen, slechte/geen in- en uitstapplekken, onderwaterhoutwerk, visnetten, geen ervaring locals met zwemmers, drijvende planten enz. Ik ben zelf een vrij ervaren OW zwemmer maar kan deze hobby helaas niet of nauwelijks uitoefenen. Alleen in Chang Mai schijnt er een geschikt groot meer te zijn waar triathlons gehouden worden (is wel eens eerder op dit forum genoemd door een lid dat er in de buurt woont), ben er helaas nog nooit geweest. Ik heb alleen wel eens gezwommen in grote vijvers bij een resort en in de river Kwai waar je heerlijk tegen de stroom in kan zwemmen en toch nauwelijks vooruitkomt.
In de zee kun je prima zwemmen. Ik heb vele kilometers afgelegd in Hu Hin, Cha-am, Koh Chang en Rayong. De normale gevaren die bij zeezwemmen horen, maar het enige wat een beetje linker is zjn de waterscooters. Een goede zichtbaarheid is wel extra belanrijk, bv
http://swimshop.swimmingworldmagazine.c ... open-water
In de zee kun je prima zwemmen. Ik heb vele kilometers afgelegd in Hu Hin, Cha-am, Koh Chang en Rayong. De normale gevaren die bij zeezwemmen horen, maar het enige wat een beetje linker is zjn de waterscooters. Een goede zichtbaarheid is wel extra belanrijk, bv
http://swimshop.swimmingworldmagazine.c ... open-water
Homo sapiens non urinat in ventum
-
- Volwaardig lid
Ik ben ooit eens overvaren door zo een jetski in een baai bij Patong (Phuket), heb er nog steeds de littekens van en heb het alleen overleefd omdat zo een ding geen propellor heeft. Sindsdien pas ik wel op met uitzwemmen. Volkomen eens met de vorige schrijver, wees zichtbaar. Is echter nog steeds geen garantie tegen gedrogeerde maniakken helaas.
- Edje
- Expat
Al deze antwoorden lezende, allemaal gelijk.
Ik ben ook een verwoed zwemmer en heb al deze mogelijkheden ook geprobeerd.
Bij mij is er maar één over gebleven, een goed geoutileerd zwembad.
Zelfs in Tat Kha is er een te vinden. (eigen bad nog niet klaar)
Zwem ze, goede exercise.
Ik ben ook een verwoed zwemmer en heb al deze mogelijkheden ook geprobeerd.
Bij mij is er maar één over gebleven, een goed geoutileerd zwembad.
Zelfs in Tat Kha is er een te vinden. (eigen bad nog niet klaar)
Zwem ze, goede exercise.
Groetjes; Edje
-
- kenner
Hoi, dank voor de adviezen, nu moet ik eerlijkheids halve wel zeggen dat ik met zwemmen eerder een verfrissende duik in de zee bedoel dan 100 meter baantjes trekken.
-
- Volwaardig lid
Zwem gewoon waar je wilt en bekijk de risico's ter plekke.
Er zitten wel erg veel 'huize avondrood'-achtige antwoorden tussen vind je niet?

Er zitten wel erg veel 'huize avondrood'-achtige antwoorden tussen vind je niet?