Langstaartboot racen

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
thaitaaipop
kenner
kenner

Langstaartboot racen

#1 Bericht door thaitaaipop » dinsdag 10 juli 2012, 00:34

Zoals julie in eerdere berichten gelezen heb ga ik in September naar Thailand, Nu ben ik er achter gekomen dat in die periode in diverse plaatsen Langstaart boot racen worden georganiseerd.

Heeft er al eens iemand zo een race meegemaakt (als toeschouwer)? 5 en 6 sept. is er een race in Pichit, weet er iemand nog meer data's of plaatsen?

bedankt alvast.

nefelimhg
komt net kijken
komt net kijken

Re: Langstaartboot racen

#2 Bericht door nefelimhg » dinsdag 10 juli 2012, 17:39

Aha, daarom staat Phichit op de planning in je andere topic.
Ik kon al niet helemaal plaatsen waarom Phichit in het lijstje stond...

Nee, ik moet zeggen dat ik nooit een officiele long tail boat race heb gezien.
Officieuze races kom je echter dagelijks tegen zoals bij je bezoek aan Kanchanaburi bijvoorbeeld. ;)

Tijdens een snelle zoektocht op Google kom ik ook niet echt een wedstrijdkalender o.i.d. tegen,
helaas kan ik je dus niet verder helpen hiermee.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » dinsdag 10 juli 2012, 17:47

Tijdens de Naga feesten in Nongkhai worden ROEIwedstrijden georganiseerd in de Mehkong en dat heeft echt wel wat meer dan races met boten met een 'langstaart' wat gewoon een buitenboordmotor is met een propellor aan een lange buis. In Bangkok zie je die dingen overal. Ze maken een teringherrie maar zijn een gemakkelijke manier om in ondiepe wateren snel te varen.

Naga feesten Nongkhai. Najaarsmarkt en kermis. Afhankelijk van de Naga vuurballen die verschijnen afhankelijk van de maanstand. Nog geen datum bekend maar ik zal het hier melden. Zal september/oktober worden.

nefelimhg
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door nefelimhg » dinsdag 10 juli 2012, 18:53

Zo Thaitaaipop, ben net wat filmpjes tegen gekomen van die raceboten... :o
Met 160km/h over een kanaal blazen... niet slecht 8-)

Zo te horen zijn het 2-takt blokjes die in het verleden onder een NSR150 of KRR150 hebben gehangen.
Deze 150cc blokjes doen standaard al zo'n 30PK, ben benieuwd wat deze ondertussen doen.
Heb je niet wat meer info over die boten of over de wedstrijd in Phichit?

thaitaaipop
kenner
kenner

#5 Bericht door thaitaaipop » donderdag 12 juli 2012, 18:15

Hier is een link met wat korte informatie

http://www.thaifestivalblogs.com/festiv ... -race.html

eigenlijk is het heel toevallig dat ik bij de Boat races terecht ben gekomen, ik wou eens kijken of er nog wat speciaals in september te doen was.

nefelimhg
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door nefelimhg » donderdag 12 juli 2012, 22:30

In het stukje dat je gelinkt hebt is te lezen dat het long boats zijn i.p.v. long-tail boats.
Dit zijn dus niet de gemotoriseerde boten waar ik het over had, maar een soort "roeiboten".
Volgens mij zijn de boten in het stukje, hetzelfde als de (roei-)boten waar Prajak het over heeft.
Up to 40 traditional long boats will join this year's competition which is devided into 4 categories determined on the number of oarsmen:
long-boat races manned by 41-55 paddlers, those comprising 31-40 paddlers, and races featuring fewer than 30 paddlers,
as well as long-boat races in the "Kor Song" category.

thaitaaipop
kenner
kenner

#7 Bericht door thaitaaipop » zaterdag 14 juli 2012, 01:34

nefelimhg schreef:In het stukje dat je gelinkt hebt is te lezen dat het long boats zijn i.p.v. long-tail boats.
Dit zijn dus niet de gemotoriseerde boten waar ik het over had, maar een soort "roeiboten".
Volgens mij zijn de boten in het stukje, hetzelfde als de (roei-)boten waar Prajak het over heeft.
Up to 40 traditional long boats will join this year's competition which is devided into 4 categories determined on the number of oarsmen:
long-boat races manned by 41-55 paddlers, those comprising 31-40 paddlers, and races featuring fewer than 30 paddlers,
as well as long-boat races in the "Kor Song" category.
Long Boats, Long tail boats, ik bedoelde in ieder geval dat het om "Lange boten ging" al dan niet met motor. :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”