Verblijfsvergunning wordt goedkoper..
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Verblijfsvergunning wordt goedkoper..
uit de krant van vandaag ( 05-07 '12 )
Hof berispt Leers.
Verblijfsvergunning wordt goedkoper
Minister Gerd Leers van Immigratie,Intergratie en Asiel maakt een aantal verblijfsvergunningen goedkoper. De minister schreef datgisteren aan de kamer,naar aanleiding van een uitspraak van het Europese Hof van Justitie.
Het Hof vindt de Nederlandse prijzen onevenredig hoog.
De prijs van een nationale verblijfsvergunning ( nu 400 tot 1250,00 euro)
daalt naar 130 euro.
Gr. Toontje
Hof berispt Leers.
Verblijfsvergunning wordt goedkoper
Minister Gerd Leers van Immigratie,Intergratie en Asiel maakt een aantal verblijfsvergunningen goedkoper. De minister schreef datgisteren aan de kamer,naar aanleiding van een uitspraak van het Europese Hof van Justitie.
Het Hof vindt de Nederlandse prijzen onevenredig hoog.
De prijs van een nationale verblijfsvergunning ( nu 400 tot 1250,00 euro)
daalt naar 130 euro.
Gr. Toontje
- RuudThai
- Expat
Re: Verblijfsvergunning wordt goedkoper..
Dat is mooi, Toontje!
Minister Leers zingt nu dus een 'toontje' lager...
En nu nog de MVV, die is ook zo'n 1300 euro
.
Minister Leers zingt nu dus een 'toontje' lager...

En nu nog de MVV, die is ook zo'n 1300 euro

-
- Expat
- Contacteer:
Vervolgens, na de verkiezingen, die Leers overboord kieperen.
Samen met IMHO ook een irri, Kamp uit de Achterhoek, meen dat ie uit Aalten komt.
Die twee kunnen elkaar gaan vervelen buiten het politieke veld als het aan mij ligt.
Nou ik toch bezig ben, Rutte ook de laan uit sturen, kan ie uithuilen bij mijn grootste irritatie uit de zeventiger jaren: Hans Wiegel.
Samen met IMHO ook een irri, Kamp uit de Achterhoek, meen dat ie uit Aalten komt.
Die twee kunnen elkaar gaan vervelen buiten het politieke veld als het aan mij ligt.
Nou ik toch bezig ben, Rutte ook de laan uit sturen, kan ie uithuilen bij mijn grootste irritatie uit de zeventiger jaren: Hans Wiegel.
-
- kenner
Leges voor Nederlanders nu 12 maal dat voor buitenlanders
Discriminatie in eigen land neemt absurde vormen aan
Het EU hof heeft Leers gedwongen de leges voor (partners van) langdurig ingezeten Derdelanders (niet-Europese inwoners) te verlagen tot € 130. Die voor partners Nederlanders blijven staan op de hoogte van € 1550. Dit betekent dat Nederlanders voor gezinshereniging nu bijna twaalf maal zo veel betalen als deze niet-Europese buitenlanders, en ruim 38 maal zoveel als EU burgers in dit land.
Verblijfsvergunning voor partner
van NLer (MVV plus VVR).............................................. ......€ 1550
van NLer (VVR zonder MVV).............................................. ..€ 1250
Langdurig ingezeten derdelander....................................... ..€ 130
EU burger............................................ ..............................€ 40
Verlengen VVR voor partner
van Nederlander....................................... ..........................€ 375
van Derde lander............................................ ....................€ 130
van EU burger............................................ ........................€ -,--
Het EU hof heeft Leers gedwongen de leges voor (partners van) langdurig ingezeten Derdelanders (niet-Europese inwoners) te verlagen tot € 130. Die voor partners Nederlanders blijven staan op de hoogte van € 1550. Dit betekent dat Nederlanders voor gezinshereniging nu bijna twaalf maal zo veel betalen als deze niet-Europese buitenlanders, en ruim 38 maal zoveel als EU burgers in dit land.
van NLer (MVV plus VVR).............................................. ......€ 1550
van NLer (VVR zonder MVV).............................................. ..€ 1250
EU burger............................................ ..............................€ 40
van Nederlander....................................... ..........................€ 375
van Derde lander............................................ ....................€ 130
van EU burger............................................ ........................€ -,--
-
- Volwaardig lid
We hebben net weer het fijne bedrag van 375 euro mogen aftikken en nu dus weer in de wachtkamer om te zien of Suk mag blijven en wanneer we iets horen ?Kalebath schreef:Leges voor Nederlanders nu 12 maal dat voor buitenlanders
gr driver
- Jim
- Volwaardig lid
langdurig ingezeten derdelanders vallen onder EU-wetgeving.
nederlanders niet, tenzij ze een EU-route hebben gevolgd.
nederlanders niet, tenzij ze een EU-route hebben gevolgd.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
Ik heb wel eens gehoord om iemand naar nederland te halen alles bij elkaar tot en met de verblijfsvergunning zo ongeveer 10.000,- eurootjes kost buiten de normale kosten voor levensonderhoud.
Dus ik begin daar maar niet aan.
Dus ik begin daar maar niet aan.
pluk de dag (carpediem)
- Jim
- Volwaardig lid
valt mee hoor.
40 voor een cdtje welkom in nederland
400 voor inburgerdiploma buitenland
500 voor legalisatie van documenten
1550 voor mvv en vvr
150 euro voor het inburgeringsexamen
iets meer dan 2500 euri
1550 voor mvv en vvr
iets meer dan 2500 euri

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
plus eventueel de kosten van de inburgerings cursus in Nederland maar dat schijnt per Gemeente aardig verschil te maken begreep ik.Jim schreef:valt mee hoor.
1550 voor mvv en vvr
iets meer dan 2500 euri
Carpediem : een Thaise in Thailand houden is idd goedkoper maar niet iedereen heeft het geluk ? om te kunnen verkassen naar Thailand om daar de rest van zijn leven te slijten al dan niet met plezier of soms toch wat heimwee naar dat kleine Holland

gr driver
-
- Volwaardig lid
Toch binnen 4 weken na uitspraak, schriftelijk bezwaar indienen.driver schreef:We hebben net weer het fijne bedrag van 375 euro mogen aftikken en nu dus weer in de wachtkamer om te zien of Suk mag blijven en wanneer we iets horen ?
gr driver
Mocht het zijn dat die leges ook nog aangepakt worden, dan kun je aanspraak maken op het teveel betaalde.
Kan je ook nu al doen.
Ik hoop dat de procedure bij m.b.t. de verlenging, iets soepeler verloopt dan bij ons.
De aanvraag was goedgekeurd, alleen waren ze telkens "vergeten" om het pasje aan te maken.
Maar gelukkig nog voor het verlopen van de 1ste verblijfsvergunning is alles goedgekomen.
GETROUWD OP 24-08-2011
-
- Volwaardig lid
We wachten het rustig af Ervee zal wel goed komen denk ik.Ervee71 schreef:Toch binnen 4 weken na uitspraak, schriftelijk bezwaar indienen.driver schreef:We hebben net weer het fijne bedrag van 375 euro mogen aftikken en nu dus weer in de wachtkamer om te zien of Suk mag blijven en wanneer we iets horen ?
gr driver
Mocht het zijn dat die leges ook nog aangepakt worden, dan kun je aanspraak maken op het teveel betaalde.
Kan je ook nu al doen.
Ik hoop dat de procedure bij m.b.t. de verlenging, iets soepeler verloopt dan bij ons.
De aanvraag was goedgekeurd, alleen waren ze telkens "vergeten" om het pasje aan te maken.
Maar gelukkig nog voor het verlopen van de 1ste verblijfsvergunning is alles goedgekomen.
Dat bedrag en een eventuele wijziging hou ik in de gaten en misschien stuur ik idd alvast een brief om eea aan te kaarten omtrent eventuele prijswijzigingen.
gr driver
-
- kenner
Ben ook bezig voor de zoon van mijn vrouw bezwaar brief licht al klaar eerst betalen en hopen dat we nog wat terug krijgen.
- joepattaya
- Expat
Kan deze draad beter in "Immigreren naar Nederland" geplaatst worden?
-
- Volwaardig lid
Heeft iemand van hier misschien een voorbeeld van een nette bezwaarbrief, Zelf ben ik wat radicaal in mijn denk en schrijfwijze en dat kan ri de IND wel eens wat verkeerd overkomenKalebath schreef:Ben ook bezig voor de zoon van mijn vrouw bezwaar brief licht al klaar eerst betalen en hopen dat we nog wat terug krijgen.

Als iemand een voorbeeld heeft oid misschien even een PB ri mij ?
gr driver
-
- kenner
staat een standaard bezwaar brief op de website van buitenlandse partner.nl
http://www.buitenlandsepartner.nl/showt ... waar+leges
http://www.buitenlandsepartner.nl/showt ... waar+leges