Busongeluk Zuid Thailand

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
joepattaya
Expat
Expat

Busongeluk Zuid Thailand

#1 Bericht door joepattaya » woensdag 04 juli 2012, 03:00

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Busongeluk Zuid Thailand

#2 Bericht door prajak » woensdag 04 juli 2012, 03:59

Triest.

ramsy1980
Veel ervaring
Veel ervaring

#3 Bericht door ramsy1980 » woensdag 04 juli 2012, 09:24

Zeer triest inderdaad.

Heb zelf nog in zo'n coach gezeten van Suratthani stad naar Don Sak.
Heenreis was met de nachttrein. Zelfs nog overwogen om de bus te pakken vanuit BKK ipv de trein.

Next time toch maar vliegen...

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Pieter » woensdag 04 juli 2012, 10:04

Dat is niet ver van mijn vrouw's ouderlijk huis die komt van Don Sak op dat stukje weg gebeuren heel veel ongelukken
iets vreemds daar..
Ikzelf ben ook een paar keer met een 24 VIP bus vanuit bangkok die kant op geweest
schijnt door een klapband rechts voor veroorzaakt te zijn.

laat ik nu meteen denken slecht onderhoud en veel te hard rijden (ze rijden echt als halve zolen met die bussen en al helemaal met die minibussen
ik heb ooit 1 maal zo'n minibus van bij het nat. monument naar Huahin genomen lekker goedkoop.. en als je van avontuur houdt en tja tja

mijn thaise vrouw zegt mij krijg je niet meer in zo'n minivan of bus ik rij wel lekker zelf ik vertrouw alleen op mijzelf en gelijk heeft ze

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Janthai
Veel ervaring
Veel ervaring

#5 Bericht door Janthai » woensdag 04 juli 2012, 11:56

Pieter schreef:Dat is niet ver van mijn vrouw's ouderlijk huis die komt van Don Sak op dat stukje weg gebeuren heel veel ongelukken
iets vreemds daar..
Ikzelf ben ook een paar keer met een 24 VIP bus vanuit bangkok die kant op geweest
schijnt door een klapband rechts voor veroorzaakt te zijn.

laat ik nu meteen denken slecht onderhoud en veel te hard rijden (ze rijden echt als halve zolen met die bussen en al helemaal met die minibussen
ik heb ooit 1 maal zo'n minibus van bij het nat. monument naar Huahin genomen lekker goedkoop.. en als je van avontuur houdt en tja tja

mijn thaise vrouw zegt mij krijg je niet meer in zo'n minivan of bus ik rij wel lekker zelf ik vertrouw alleen op mijzelf en gelijk heeft ze

Pieter
Er zijn ook wel goede bestuurders . Vorig jaar CM/Huahin gedaan met de bus . Ik had een plaats ,boven achter het panorama raam . Ik heb deze bestuurder niet kunnen betrappen op onverantwoord gedrag. Maar ik moet toegeven dat het vaak kamikaze rakkers zijn en zeker die mini busjes. De weg van CM/Pai is berucht .

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#6 Bericht door greenthaiway » woensdag 04 juli 2012, 13:25

Ook op de weg Chiang Rai - Mae Sai rijden de chauffers van die mini busjes
soms als gekken.
Het beste is toch IMHO om zelf te rijden.

dutch
Expat
Expat

#7 Bericht door dutch » woensdag 04 juli 2012, 13:30

greenthaiway schreef:Ook op de weg Chiang Rai - Mae Sai rijden de chauffers van die mini busjes
soms als gekken.
Het beste is toch IMHO om zelf te rijden.
Ik heb al tientallen jaren dezelfde chauffeur ( en onlangs voor het eerst een nieuwe wagen-toyota commuter),
.Hij weet dat boven de honderd off limit is.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door prajak » woensdag 04 juli 2012, 15:35

Chauffeurs van lijnbussen van de bedrijven die een iicentie hebben voor een vaak lange route hebben de discipline om zich aan de snelheid te houden. immers, men komt in een aantal stopplaatsen mensen oppikken en die weten hoe laat ze daar moeten staan en een Thai komt niet te vroeg. Vroeger had je wel chauffeurs die er een retourtje bijpakten en zich tegen de slaap te pletter zopen aan die vitamine-pep-drankjes maar dat komt steeds minder voor zover ik weet.

Maar de mini-busjes kun je vergelijken met charters. En dat is vaak tegen lage prijs, onder de gewone prijs en met onderbetaalde chauffeurs of wat er voor door moet gaan. Je leest wel eens kommentaren in de BKK Post en die zijn niet mis.

joepattaya
Expat
Expat

#9 Bericht door joepattaya » donderdag 05 juli 2012, 02:03

De maximum snelheid voor de minibusjes (max. 14 passagiers) is sedert 1-4-2012 90 km/u.
Overtreding kost de chauffeur THB 5,000.
Tussen 1-4-2012 en 1-6-2012 waren er al 2791 chauffeurs in en om Bangkok bekeurd en de eigenaren van de bedrijven werd gesommeerd de THB 5,000 per overtreding te voldoen.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”