Reis naar Mars

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Reis naar Mars

#1 Bericht door prajak » zaterdag 30 juni 2012, 15:57

Ze hebben het goed geheim kunnen houden maar hedenmorgen, ik was in het ziekenhuis in Nongkhai stad om het gat in mijn hoofd te laten verzorgen, daar zag ik hem. De eerste Marsreiziger, gelanceerd tien dagen terug vanaf de geheime basis in Nongkhai.

De lancering is mislukt. Men probeerde de man te lanceren vanaf een Toyota Pickup en niet met een gewoon lanceertuig, nee, men liet hem plaats nemen in de ‘bak’ en liet de Toyota Pickup tegen een andere auto aan rijden. En ze hadden de man helemaal niets verteld. Hij had dus geen kans om beschermende kleding aan te trekken of een helm in de hand te nemen want helmpje opzetten, dat weet je, dat is een probleem in dit land….

Ik kan je niet vertellen of meneer een fraaie bocht heeft beschreven alvorens te landen; wat ik wel zag vanmorgen is dat de landing oerend hard moet zijn geweest.

Rechterbeen twee hechtingen van 10 cm die er uit werden gepeuterd door de verpleegster die wondverzorging doet. Linkerbeen, daar zaten de hechtingen nog in. Hij had ook een gat in zijn hoofd net als ik en daar werden hechtingen uit gepeuterd. Zijn rechterarm in een draagverband maar ik zag geen gips, wel pijn als hij de arm bewoog. En hij lag op een Eerste Hulp brancard dus was niet opgenomen. De man was verward en had duidelijk veel pijn. Kai knoopte een gesprek aan met de mensen om hem heen en hoorde zo het verhaal.

Ik wilde dat ze ging vragen waarom de man niet was opgenomen en of de verzekering gaat betalen maar die vragen waren haar echt te gortig. En toen ik uit de behandelkamer kwam waren die mensen weg. Ik heb een foto gemaakt maar die zal ik niet laten zien, het is allemaal al triest genoeg.

Op de weg naar huis zagen we diverse pickups rijden met, juist, mensen in het bakkie. Oma’s en kinderen ook. En toch 80 knallen ! Waarom niet…..

En na schooltijd zie ik kinderen plaats nemen in een ‘twee bank’, het populaire vervoermiddel in Thailand. Men zit op twee, soms drie banken zonder riemen en die dingen knallen geen 80 maar 100 op de autobaan. En als ….. Nee, laat ik daar maar niet aan denken.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Reis naar Mars

#2 Bericht door Jim » zaterdag 30 juni 2012, 16:03

ik heb sinds een tijdje deze video op m'n telefoon staan die ik altijd laat zien als mensen in m'n laadbak willen klauteren.
maar zelfs dan willen ze het niet begrijpen dat ik weiger te rijden met mensen in de bak.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Pieter1947
Standaard Lid
Standaard Lid

#3 Bericht door Pieter1947 » zaterdag 30 juni 2012, 16:05

prajak schreef:Ze hebben het goed geheim kunnen houden maar hedenmorgen, ik was in het ziekenhuis in Nongkhai stad om het gat in mijn hoofd te laten verzorgen, daar zag ik hem. De eerste Marsreiziger, gelanceerd tien dagen terug vanaf de geheime basis in Nongkhai.

De lancering is mislukt. Men probeerde de man te lanceren vanaf een Toyota Pickup en niet met een gewoon lanceertuig, nee, men liet hem plaats nemen in de ‘bak’ en liet de Toyota Pickup tegen een andere auto aan rijden. En ze hadden de man helemaal niets verteld. Hij had dus geen kans om beschermende kleding aan te trekken of een helm in de hand te nemen want helmpje opzetten, dat weet je, dat is een probleem in dit land….

Ik kan je niet vertellen of meneer een fraaie bocht heeft beschreven alvorens te landen; wat ik wel zag vanmorgen is dat de landing oerend hard moet zijn geweest.

Rechterbeen twee hechtingen van 10 cm die er uit werden gepeuterd door de verpleegster die wondverzorging doet. Linkerbeen, daar zaten de hechtingen nog in. Hij had ook een gat in zijn hoofd net als ik en daar werden hechtingen uit gepeuterd. Zijn rechterarm in een draagverband maar ik zag geen gips, wel pijn als hij de arm bewoog. En hij lag op een Eerste Hulp brancard dus was niet opgenomen. De man was verward en had duidelijk veel pijn. Kai knoopte een gesprek aan met de mensen om hem heen en hoorde zo het verhaal.

Ik wilde dat ze ging vragen waarom de man niet was opgenomen en of de verzekering gaat betalen maar die vragen waren haar echt te gortig. En toen ik uit de behandelkamer kwam waren die mensen weg. Ik heb een foto gemaakt maar die zal ik niet laten zien, het is allemaal al triest genoeg.

Op de weg naar huis zagen we diverse pickups rijden met, juist, mensen in het bakkie. Oma’s en kinderen ook. En toch 80 knallen ! Waarom niet…..

En na schooltijd zie ik kinderen plaats nemen in een ‘twee bank’, het populaire vervoermiddel in Thailand. Men zit op twee, soms drie banken zonder riemen en die dingen knallen geen 80 maar 100 op de autobaan. En als ….. Nee, laat ik daar maar niet aan denken.
Je kan overal wel zout op leggen prajak.Dit gaat al tientallen jaren zo en de politie zeg,zag of doe niets.Dit is Thailand. [|(

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door ron » zaterdag 30 juni 2012, 16:08

Hoi Prajak.

Nog niet zo lang geleden toevallig bij "MIJN kijk op Thailand"deze foto geplaatst i.v.m. de veiligheid in Thailand.

Afbeelding

Wat te denken als de auto op onderstaande foto een frontale aanrijding krijgt....??

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... &start=105

===========================================================
Nou Prajak,jij weet nu wel hoe het afloopt.

Groetjes,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » zaterdag 30 juni 2012, 16:20

Duidelijk filmpje, dank je wel.

En over de reactie van Pieter1947: ik beleef Thailand en vertel daarover.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door ron » zaterdag 30 juni 2012, 16:23

"En over de reactie van Pieter1947: ik beleef Thailand en vertel daarover."

Mischien een stand-in voor nbreeker?

Ron :crazy:
"Zij die dansen
door hen

RuudThai
Expat
Expat

#7 Bericht door RuudThai » zaterdag 30 juni 2012, 16:24

Dit is nog niks Ron. Als er bijv. iets heiligs gevierd wordt in de grote tempel in That Phanom dan rijden er honderden van die ouwe isaanboerenlaadbakjes daar naar toe met elk zo ongeveer een heel dorp in de bak. Ik heb het regelmatig geteld als we ook die richting opgingen (mijn vrouw is een liefhebster van die heiligheden) en ik kwam tot boven de 30 in een bakkie..... En ze rijden net zo makkelijk 80 à 100! :x :twisted

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door ron » zaterdag 30 juni 2012, 16:27

Hoi Ruud.

Heb het met eigen ogen ook mee kunnen maken..............
En dan de verbaasde gezichten van"hoe kan dit nou" als er doden en gewonden vallen......

Tja Ruud,ook dit is Thailand.
P.S.Kevin vind het prachtig op school en past zich goed aan.
Heeft geen heimwee-verschijnselen,en vind het prima zo.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door prajak » zaterdag 30 juni 2012, 16:31

Ron, ik heb de heren Pieter1947 en nbreeker nimmer ontmoet dus ik kan daar niet op antwoorden.

Ach. mijn ex, ik weet niet meer welke, had immer de helm op het hoofd op de brommer/motor want ik eiste dat en ze had de haren in een paardenstaart met een elastiekje en daar kan een helm niks aan verknallen. Maar ging ze naar de tempel, slechts 500 m van huis en toch kan ook dan wat gebeuren, dan bleef de helm thuis. Het stond voor haar vast: ga je naar de tempel dan kan je niks gebeuren.....

En ik ken veel dames hier die de helm weigeren vanwege het permanentje....

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Duiker » zaterdag 30 juni 2012, 16:33

prajak schreef:Duidelijk filmpje, dank je wel.

En over de reactie van Pieter1947: ik beleef Thailand en vertel daarover.
Gelukkig vertel jij daarover!
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

RuudThai
Expat
Expat

#11 Bericht door RuudThai » zaterdag 30 juni 2012, 16:34

De helm wordt hier puur opgezet als voorbehoedmiddel tegen de politie, niet voor de eigen veiligheid. :crazy:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door prajak » zaterdag 30 juni 2012, 16:38

Een helm als voorbehoedsmiddel ? Dan heeft de persoon wel een uniek grote productie van sperma.... En hoe zeg je dat dan ? Voor het zingen de motor af ? Of van de motor af ? Klepstoters ? Uitlaatspruitstuk ? Benzinekraantje ? Of toch het spiraaltje ?

RuudThai
Expat
Expat

#13 Bericht door RuudThai » zaterdag 30 juni 2012, 17:10

prajak schreef:Een helm als voorbehoedsmiddel ? Dan heeft de persoon wel een uniek grote productie van sperma.... En hoe zeg je dat dan ? Voor het zingen de motor af ? Of van de motor af ? Klepstoters ? Uitlaatspruitstuk ? Benzinekraantje ? Of toch het spiraaltje ?
Prajak is weer typisch het voorbeeld van de man die tenminste 1 x per 44 seconden aan sex denkt. ;) :giggle3:
Een helm behoedt je voor een schedelverplettering net zoals een autogordel je behoedt voor een lancering uit je autostoel bij een frontale botsing. En een airbag behoedt je in zo'n geval voor een harde landing op het stuur waardoor je borstkas ingedrukt zou worden.
En de door mij bedoelde helm voor een Thaise motocybestuurder behoedt je hier voor de vlijtig bonnetjes uitschrijvende en de revenuen in de kontzak stoppende politieagentjes :evil: .
Allemaal voorbehoedsmiddelen.... [|) :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door prajak » zaterdag 30 juni 2012, 17:27

Je weet wel akelig precies van die 44 seconden....

Tja, waar de mond vol van is daar loopt de kont van over......Ben je aan de norit ? :thumbsup:

RuudThai
Expat
Expat

#15 Bericht door RuudThai » zaterdag 30 juni 2012, 17:38

prajak schreef:Je weet wel akelig precies van die 44 seconden....

Tja, waar de mond vol van is daar loopt de kont van over......Ben je aan de norit ? :thumbsup:
Dat van die 44 seconden is een keer uitgezocht door medici die even tijd hadden voor wat anders dan vette nota's te schrijven... :giggle:
En norit gebruik ik alleen maar als mijn vrouw weer eens salmonellakip op de onhygiënische markt heeft gekocht en ik denk dat het toch ééns wel goed zal komen..... :oops: :(

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”