EQ thaise kinderen verder gezakt

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

EQ thaise kinderen verder gezakt

#1 Bericht door Pieter » woensdag 27 juni 2012, 12:33

Hoewel het al onder de "norm" van 50 tot 100 was
is het nog verder gezakt

Jammer en tja bedenk dan de eerst volgende keer dat je met een egocentrische bord voor de kop smile thai te maken krijgt ....:
het zit in de genen (aangeboren) ze kunnen het niet helpen.
en als je emotioneel niet volwassen bent dan krijgen je kinderen daar zeker een knauw van

the nation schreef:The normal ranges require the scores to fluctuate between 50 and 100. However, Thai children's average EQ scores stood at just 45.12 according to the 2011 survey.

On adjustment to problems, the average scores stood at 46.65. On emotional control, the average scores were 46.50. On moral sense self satisfaction, the average scores were 45.65. On consideration for and understanding of other people's feelings, the children scored 45.65 on average. On emotional adjustment, they earned 45.23.

Panpimol said if categorised by region, children in the South had the highest EQ scores (45.95). In the North, children's average EQ scores stood at 45.84. In Bangkok, children's average EQ scores were 45.62. In the Central region, the average scores were 44.38. In the Northeast, children scored just 44.04 on emotional quotient.

Asked why the northeastern children scored the lowest in the EQ area, Panpimol said research had not yet been conducted to examine relevant factors.

"But I believe it has something to do with the fact that many of the children in the Northeast are growing up far away from their parents who have become migrant workers in big cities. They may live with their grandparents but some elderly people have economic and health problems, which can affect their upbringing," she said.

Rajanagarindra Child and Adolescent Mental Health Institute director Dr Taweesilp Visanuyothin said it was bad news that Thai children's EQ scores have been falling.

"But EQ can improve. If children get proper care from families, schools, and the society, their EQ can be better," he said.
diverse voorbeelden kom ik regenmatig tegen en dan denk ik hoe kun je of meestal waarom kun je niet :o :o :roll: :roll: [|( [|( :ugeek:

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: EQ thaise kinderen verder gezakt

#2 Bericht door Jim » woensdag 27 juni 2012, 14:50

hoe scoren nederlandse kinderen (ter vergelijking)?
Een hoog EQ lijkt de kans op succes groter te maken. Lange tijd is gedacht dat IQ (Intelligentie, cognitief vermogen) een belangrijke voorspeller was voor maatschappelijk succes. Maar in de loop der jaren is gebleken dat mensen die goed met emoties van zichzelf en die van anderen om kunnen gaan, méér kans hebben om te slagen in het leven.

Een laag EQ. Andersom wordt door sommigen gesteld dat een laag EQ of emotionele intelligentie een belangrijke oorzaak zou kunnen zijn van verschillende maatschappelijke en persoonlijke problemen als depressie, alcoholmisbruik, eetstoornis en agressief gedrag.
doe de test:
EQ Test - Wat is je Emotionele Intelligentie?

ik zit op 80 :giggle: maar moet eigenlijk 100 zijn want vraag 1 slaat gewoon helemaal nergens op.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » woensdag 27 juni 2012, 15:31

Kunnen die te duur betaalde hotemetoten niet beter passend werk gaan zoeken ? Jongens jongens wat een bla bla.

In mijn tijd (daar heb je weer zo'n ouwe, ik zie het wel komen hier....) werd er GELEERD op school en daarna GESTUDEERD en nog daarna GEWERKT en er werd niet GEL-LD over EQ, wel over IQ en daarmee hebben we het generatie na generatie gered.

Berg die rapporten op in een diepe lade en laat ze gaan werken voor hun poen.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#4 Bericht door Gardensafari » donderdag 28 juni 2012, 22:06

Allemaal vreselijke flauwekul en dat zou die krant toch moeten weten.
ALLE EQ-tests worden ontwikkeld door westerse "geleerden", die de lat op westerse hoogte leggen en baseren op westerse gedachten over EQ.
Hoe meer een cultuur afwijkt van de westerse, hoe slechter men scoort op die EQ-tests.
Dit is al lang bekend, maar helaas... dit soort semi-geleerden mag de wereld er nog steeds mee lastig vallen.
Deze mensen zijn ook heel goed in het ontwikkelen van "managementstrategieën".
Hebt u nog een teiltje?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Jim » zondag 01 juli 2012, 07:15

mwah, als je ziet hoe onnadenkend sommige thai kunnen zijn, dan zit er toch wel een kern van waarheid in dit onderzoek.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door carpediem » zondag 01 juli 2012, 07:54

.Hoorde laatst dat het EQ van de gemiddelde thailandganger de laatste jaren oook behoorlijk naar beneden is gegaan.
pluk de dag (carpediem)

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#7 Bericht door Gardensafari » zondag 01 juli 2012, 08:13

carpediem schreef:.Hoorde laatst dat het EQ van de gemiddelde thailandganger de laatste jaren oook behoorlijk naar beneden is gegaan.
:cheesy: [$) :cheesy:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Jim » zondag 01 juli 2012, 08:58

hoor jij daar ook niet bij, gardensafari? ;)

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#9 Bericht door Gardensafari » zondag 01 juli 2012, 09:34

Jim schreef:hoor jij daar ook niet bij, gardensafari? ;)
Ik ben altijd al een hork geweest.
De daling van het gemiddelde EQ van de Thailandgangers is ook begonnen toen ik regelmatig naar Thailand ging reizen.
Gelukkig ging toen het gemiddelde IQ met sprongen omhoog :angel:
Knor, knor,

Hans

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Jim » zondag 01 juli 2012, 09:43

Gardensafari schreef: Gelukkig ging toen het gemiddelde IQ met sprongen omhoog :angel:
in nederland, bedoel je :giggle:

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#11 Bericht door Gardensafari » zondag 01 juli 2012, 09:54

Jim schreef:
Gardensafari schreef: Gelukkig ging toen het gemiddelde IQ met sprongen omhoog :angel:
nee, dat gebeurt alleen als Noord-Holland ten noorden van het Noordzeekanaal zich onafhankelijk verklaart... :giggle2:
Knor, knor,

Hans

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Jeanette » zondag 01 juli 2012, 10:34

Gardensafari schreef:
Jim schreef:
nee, dat gebeurt alleen als Noord-Holland ten noorden van het Noordzeekanaal zich onafhankelijk verklaart... :giggle2:
Zou ik niet zo erg vinden als dat de omgeving van Slochteren dat deed. :giggle3:

[|)

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”