4 weken backpacken door thailand
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
4 weken backpacken door thailand
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om vanaf oktober 4 weken te gaan backpacken in Thailand.
Hiervoor loop ik vier weken stage in Bangkok dus dat is al geregeld en ik ga ervan uit dan ik dan ook veel van de stad en nabije omgeving zie.
Ik ben avontuurlijk in gesteld en wil graag mooie jungletochten maken en mijn PADI halen.
Daarnaast zou ik graag een full moon party mee pakken.
Ook heb ik het idee dat ik wat van zowel het noorden en het zuiden van Thailand wil zien en wellicht ook wat van de buurlanden.
Ik realiseer mij dat dit heel veel is om allemaal in een keer te doen. Wat raden jullie mij aan om te doen?
Ik ben trouwens een 21jarige student en het is de eerste keer dat ik in Thailand kom.
Groeten Michiel
Hiervoor loop ik vier weken stage in Bangkok dus dat is al geregeld en ik ga ervan uit dan ik dan ook veel van de stad en nabije omgeving zie.
Ik ben avontuurlijk in gesteld en wil graag mooie jungletochten maken en mijn PADI halen.
Ook heb ik het idee dat ik wat van zowel het noorden en het zuiden van Thailand wil zien en wellicht ook wat van de buurlanden.
Ik realiseer mij dat dit heel veel is om allemaal in een keer te doen. Wat raden jullie mij aan om te doen?
Ik ben trouwens een 21jarige student en het is de eerste keer dat ik in Thailand kom.
Groeten Michiel
- Meritus
- Volwaardig lid
Re: 4 weken backpacken door thailand
... en met 22 ga naar de maan?michielbb schreef: Ik ben trouwens een 21jarige student en het is de eerste keer dat ik in Thailand kom.
-
- Volwaardig lid
Als je je duikbrevet wilt halen, focus je dan daarop. Ik denk dat jouw manier van vakantie houden, EN duiken, wat teveel van het goede is.
Mijn advies: houd vakantie in thailand, maar leer duiken in nederland. Als je in nederland kunt duiken, dan kan je over de hele wereld duiken.
Mijn advies: houd vakantie in thailand, maar leer duiken in nederland. Als je in nederland kunt duiken, dan kan je over de hele wereld duiken.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
-
- Volwaardig lid
Waarom zou je je duikbrevet in Nederland willen halen als dat ook in de tropische wateren van Thailand kan met alle voordelen van dien? Aangename water temperatuur, tropische vissen, 20/30 meter zicht (afhankelijk van seizoen).....Als je daarna besluit verder te gaan in de duiksport om zelfstandig duikexcursies te gaan ondernemen kun je altijd nog overwegen om vervolg cursussen te nemen al dan niet in NL. Indien je noord en zuid Thailand wil gaan bezoeken raad ik je aan om de buurlanden te bezoeken tijdens een volgende reis.
- Ben
- Expat
Kijk hier maar voor je PADImichielbb schreef:Hallo allemaal,
Groeten Michiel
http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=28&t=422375
http://www.phuket-scuba.com/duiken-welkom.htm
-
- Volwaardig lid
Nou Fritsie, dat zal ik je vertellen. Om te beginnen zijn er maar 4 weken. Daarin wordt ook nog eens flink gereisd. Er blijft niet heel veel tijd over om te leren duiken. Tropische vissen zijn mooi, maar tijdens de opleiding heb je er niet zo veel aan. Eerst oefen je in een zwembad, en daarnaast doe je theorie. Daarna ga je in het buitenwater. Daar ben je voldoende met jezelf bezig dat een vis weinig aandacht zal krijgen. Kunnen uittrimmen, is nog niet kunnen duiken. Al lijkt dat wel zo. Bij duiken zijn veel meer gevaren dan je op het eerste gezicht zou denken. Een tropische duikopleiding zal klanten moeten trekken om te kunnen overleven. Zij weten ook weldat je niet veel tijd hebt. Daarom zal alles in een zeer korte cursus gepropt worden. Ze snappen ook wel dat als je betaald dat je dan een brevet wilt hebben dat je thuis kan laten zien. Maar duikwater trekt zich niets van een brevet aan. Helder water lijkt o zo makkelijk. Onderandere dat is het grote gevaar.Fritsie schreef:Waarom zou je je duikbrevet in Nederland willen halen als dat ook in de tropische wateren van Thailand kan met alle voordelen van dien? Aangename water temperatuur, tropische vissen, 20/30 meter zicht (afhankelijk van seizoen).....Als je daarna besluit verder te gaan in de duiksport om zelfstandig duikexcursies te gaan ondernemen kun je altijd nog overwegen om vervolg cursussen te nemen al dan niet in NL. Indien je noord en zuid Thailand wil gaan bezoeken raad ik je aan om de buurlanden te bezoeken tijdens een volgende reis.
Maar dat zegt nog niet dat je nooit een duikbrevet in tropisch water kunt halen. Ik zeg wel dat je veel beter je tijd er voor kunt nemen, zodat je ook werkelijk leert duiken. En zoals eerder beschreven is er niet zo veel tijd om een duikbrevet te halen.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
-
- Volwaardig lid
Is een prima plan en ik vind het leuk dat ik ongeveer weet met wie ik 'praat'.michielbb schreef:Hallo allemaal,
Groeten Michiel
In die 4 weken dat je stage loopt in Bangkok kun je vast wel eens op een weekend naar Koh Tao.
Dan zou je alvast kunnen gaan kijken. Rob deed adventage bij lagoon, die baai met dat half gezonken schip, en (ook) daar krijg je de overnachtingen in huisjes op de rotsen er gratis bij.
Reken er wel op dat het heel veel leren is.
De full moon party kun je boeken als een dagtrip - heet nou eenmaal zo

Groetjes en veel plezier.
- Jim
- Volwaardig lid
pas wel op met de speedboten van en naar phangan.
daar willen nog wel ś doden mee vallen.
daar willen nog wel ś doden mee vallen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- komt net kijken
bedankt allemaal voor jullie reacties!
ik denk dat ik het duiken dan nog maar even bewaar voor later.
Wat zou een leuke basic route zijn voor 4
weken Thailand met backpack?
- Jim
- Volwaardig lid
bangkok, chiangmai, phuket, samui, bangkok.
Ff goed timen dat je op samui zit voor de fmp.
Ff goed timen dat je op samui zit voor de fmp.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
Geen.michielbb schreef:bedankt allemaal voor jullie reacties!

1 Stap op een willekeurige bus en kijk waar het lot je brengt.
2 Plan een nachttrein naar het noorden oosten of zuiden en ga daarna over op plan 1
3 Wacht nou eerst eens die maand stage af want .....
4 .... misschien zijn er meer met het plan om een maand te gaan backpacken. Alleen reizen heeft voor- en nadelen.
5 .... mischien leer je mensen kennen in de reisindustrie en kun je als hulpje mee met tours.
Eng hè?