deet zonnebrandcreme

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
karim1997
komt net kijken
komt net kijken

deet zonnebrandcreme

#1 Bericht door karim1997 » maandag 25 juni 2012, 19:54

Over 4 weken is het zover. Ik vertrek naar Thailand voor een paar weekjes. Nu is ons aangeraden om in de nacht Deet te gebruiken, om jezelf te beschermen tegen (bepaalde) muggen. Nu blijkt dat het heel slecht is voor de huid en aangezien ik al veel last heb van exceem, is mijn vraag of Deet wel echt nodig is? Er is in alle hotels waar we verblijven een aico aanwezig op de kamer.

Alvast bedankt voor de hulp. :asian22:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: deet zonnebrandcreme

#2 Bericht door elst99 » maandag 25 juni 2012, 20:56

Probeer Jaico, bij Kruidvat te krijgen, een roller één streek op je armen en benen, is goed spul !Een keer p.d. opdoen en natuurlijk na het zwemmen.
Heb zelf ook een moeilijke huid maar hier kan ik tegen.
In de hotels met airco heb je het s'nachts niet nodig, Denquemug is overdag en malariamug bij zons-op en ondergang.
Van eczeem zul je minder last hebben in Thailand! Veel plezier
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » dinsdag 26 juni 2012, 00:02

We hebben hier laatst twee onderwerpen behandeld over muggen. Ik adviseer je de zoekfunktie te gebruiken en 'mug' of 'muggen' in te typen en te lezen wat is geadviseerd.

Als je slaapt in een airco kamer en de ramen zijn dicht, of een kamer met horren en de ramen blijven open, controleer je de kamer voordat je hem verlaat om te gaan eten en desnoods koop je een spuitbus Baygon (iedere 7/11 heeft ze) en spuit je even. Vooral in de nacht ben je machteloos tegen die zoembeesten; overdag zul je kleren dragen en bewegen. Horren kunnen kapot zijn en daarvoor had ik altijd een rolletje brede leukoplast bij me.

De kans dat je overdag wordt gestoken is ook groot. Er zijn cremes met maar een beetje deet in de handel. Je kunt uit Europa iets meenemen zonder deet. Nogmaals, lees het forum er op na.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#4 Bericht door Gardensafari » dinsdag 26 juni 2012, 08:40

karim1997 schreef:Over 4 weken is het zover. Ik vertrek naar Thailand voor een paar weekjes. Nu is ons aangeraden om in de nacht Deet te gebruiken, om jezelf te beschermen tegen (bepaalde) muggen. Nu blijkt dat het heel slecht is voor de huid en aangezien ik al veel last heb van exceem, is mijn vraag of Deet wel echt nodig is? Er is in alle hotels waar we verblijven een aico aanwezig op de kamer.

Alvast bedankt voor de hulp. :asian22:
De ene huid reageert anders dan de andere, ook een exceemhuid.
Ga gewoon naar Kruidvat, koop een DEET-roller of zoiets en ga nu een weekje smeren. Wordt de exceem erger, dan stoppen.
Wordt de exceem niet erger, dan gewoon kopen en meenemen.

Er zijn vele wetenschappelijk verantwoorde tests gedaan en DEET is het enige middel dat echt helpt, zeker als je slaapt, of overdag onderweg bent.
Wat de fabrikanten van citroensmeersels en stopcontactdingen ook beloven: het werkt voor geen meter.
Een enkele "wierrookbrander", je weet wel van die dingen die je in de fik moet steken, geeft enige bescherming, maar de meeste houden het niet de hele nacht vol.
Bovendien wil je niet de hele nacht in die brandlucht liggen, toch.
En overdag, onderweg, heb je er al helemaal niets aan.

Gewoon proberen dus en direct stoppen als het misgaat.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » dinsdag 26 juni 2012, 10:13

Een klamboe kan ook nog, goedkoop in Thailand te koop, maar de moderne hotelkamers bieden je geen bevestigingspunt. En een doos stalen spijkers meenemen en een hamer ...... ?

Pas op hoor, doe in jouw hotelkamer niet wat deze meneer deed.....

http://www.youtube.com/watch?v=0zKeIhLOIOk

want je hebt een probleem, zeker weten.......

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door elst99 » dinsdag 26 juni 2012, 16:59

Koop Jaico, is zowel in Nederland als in Thailand te koop, niet goedkoop, maar het helpt heel goed en test het een week uit, kijk wat het doet met je huid!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door prajak » dinsdag 26 juni 2012, 17:05

Jaico bevat ook deet ! Minder deet dan de Thaise wit-blauwe flesjes ? Koop dan Sketolene. Dat bevat 12% deet.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Jeanette » dinsdag 26 juni 2012, 17:41

Jaico Muggenmelk Gel
Beschermt tegen muggen en insecten.
Prijs € 9,70
75 ML
Omschrijving

Jaico is in samenwerking met het Instituut voor Tropische Geneeskunde Antwerpen erin geslaagd een combinatie van DEET en plantenextracten te ontwikkelen, gebaseerd op een mengsel van extracten uit etherische plantenoliën, gecombineerd met het ingrediënt Diethyltoluamide (DEET). De effectiviteit van deze combinatie is groter dan de gezamenlijke effectiviteit van de individuele ingrediënten. Bij een geringe hoeveelheid DEET wordt een hogere en effectievere bescherming geboden tegen muggen. Jaico Muggenmelk doodt niet; beschermt de mensen door de mug op afstand te houden. Jaico Muggenmelk wordt met succes ingezet in tropische landen waar malaria nog overvloedig heerst. Jaico Muggenmelk is hypoallergeen en bevat geen kleurstoffen. Muggenmelk Gel beschermt 8 tot 12 uren tegen muggen (Europese en tropische) en tropische insecten en meerdere uren tegen teken en stekende insecten, zoals steekvliegen, daasvliegen en herfstmijten. Muggenmelk is ook verkrijgbaar in Roller en Spray (6-8 uren).
Lijkt me goed spul Elst. 8-)

Met dit soort zaken is het net als bij een paraplu, als je hem mee neemt blijft het droog. :giggle3:

[|)

MarvinCP
komt net kijken
komt net kijken

#9 Bericht door MarvinCP » woensdag 27 juni 2012, 12:22

Karim1997,

Mijn naam is Marvin en ik ben werkzaam bij Care Plus, bekend van onder andere DEET producten. Omdat veilig op reis gaan en advies hierin geven bij ons de kern is, voel ik mij dan ook geroepen jou hierin te helpen/adviseren.
Als alternatief voor DEET adviseer ik Care Plus Natural te gebruiken. Dit product is gebaseerd op natuurlijke producten en is in onze productrange het beste alternatief voor DEET in Nederland. Je zal even moeten informeren bij je lokale drogist of kijken op de website (uit respect voor de regels van het forum plaats ik hier ook geen link er van).

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.

Carefree Travels,
Marvin

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door prajak » woensdag 27 juni 2012, 15:51

Ik vraag me altijd af hoe dat spul, Deet of welk product ook, eigenlijk werkt.

Ik denk dat het spul zo ernstig ruikt dat een mug de mens niet meer ruikt.

Want we ruiken nu eenmaal. Soms ruiken we ons zelf of anderen maar dieren hebben een veel beter ontwikkeld reukorgaan en ruiken ons beter en sneller. En dan weten ze dat er lekker bloed te consumeren valt en juist wij blanke mensen hebben lekker bloed, lekkerder dan een Thai die vaak scherp eten nuttigt en daardoor, laat ik het eens cru zeggen, onaangenaam uit de bek stinkt. Ik vind pepereters onaangenaam rieken en dan vallen Thaise mensen wel mee, mensen uit India ruiken niet maar meuren.....want de pepers komen mond en huid uit. Pas als je zelf gepeperd eet ruik je het niet meer net zoals je knoflook bij een ander niet meer ruikt als je zelf aan de knoflook bent geweest.

Ik denk dat je aan de hand van die kennis muggen te lijf moet gaan. Maar voor de nacht in een airco kamer heb ik de tip al gegeven. Controleer kamer en horren, spuit Baygon voordat je de kamer verlaat om te eten en de kamer is muggenvrij als je terugkomt.

karim1997
komt net kijken
komt net kijken

#11 Bericht door karim1997 » woensdag 27 juni 2012, 19:08

Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat we eerst even gewone Deet moeten kopen en dan zien we wel hoe het zal gaan :) . Bedankt voor de hulp. :asian22:

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”