Gisteren in de Bangkok Post. Men wacht nog even met de nieuwe snelle lijnen naar C-Mai en Nongkhai maar gaat eerst de Bangkok regio voorzien van snelle elektrsiche treinen en ik denk dubbelsporig en op breed spoor ook nog.
Pitlook, Nakhon-R, Hua Hin regio en Rayong waarmee men ook Pattaya bereikt. Die dingen moeten 250 km/h gaan en dat kan alleen als je geen gelijkvloerse kruisingen bouwt want de Thai kan niet eens omgaan met de huidige trein die maar 80 km/h rijdt. Die trein komt in Nongkhai maar 4x per dag; er zijn hier dus 8 treinbewegingen en toch presteren mensen het er onder te komen......
Wat men dan doet met de lange treindienst naar het noorden, noord-oosten, oosten en zuiden staat er niet bij. Ik denk dat je je vanuit Nongkhai zult haasten om in Nakhon-R of in Saraburi over te stappen op de snellere trein. Verder staat er niets bij over de plannen een verbinding aan te leggen van Laem Chabang naar de Birmese diepzeehaven en de geplande verbinding van C-Rai naar een diepzeehaven voor containers van en naar China.
Aanbesteding gaat volgend jaar plaatsvinden voor de aanleg van rails. De uitvoering wordt geprivatiseerd en in handen gegeven van private klubs die ook kunnen gaan bieden. Voor het omgaan met boze klanten bij vertragingen heeft men al een bedrijf ingehuurd, daar was men snel mee, en de wereldexpert op dit terrein gaat dat regelen. Is een Nederlands bedrijf....
Spoornieuws
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 17884
- Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 293
- Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58
Re: Spoornieuws
Een OV chipkaart mag in dit geval niet ontbreken. Die moet dan maar meteen landelijk ingevoerd worden, gekoppeld aan ieder's bankrekening en alles te volgen op internet met SMS alerts.
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30
Re: Spoornieuws
men wacht-gulzige geldbeluste TH-erop dat de Sjinees het wel voor ze doet-die hebben veel meer belang bij die lijn en naar het schijnt zijn ze al breeduit bezig in laos-dat zou anders een naar eindje worden (vanaf Yun-nan= zuid van de wolken, waar ook nog een piepklein stukkie Thais China ligt, waar elke dag Songkran als ''watersplashing festival'' wordt nagetoneeld).
Boffen jullie even daar in Nongh Khai!
Vervelend voor de Th polietiesie is natuurlijk, dat de Sjinees nog veel bedrevener is in teamoney, omkopen en meer van dat soort corruptie, etc-daar kunnen ze nooit met welke listigheid ook tegenop.
PS: er rijden ook vaak nog goederentreinen.
Gister alweer een aanrijding met truck of songhthaew op de zuid-lijn-dus urenlange stremming vanwege het enkel spoortje.
PS: |BTS en MRT in BKK zijn al sinds begin op gewoon normaalspoor. SRT zelf heeft meterspoor-das wel makkelijk voor de aanknoping met Birma, Cambodia, etc, want die hebben dat ook.
PS: naast het starten van doorgaande buslijnen BKk-cambodia vanaf 1/7 wordt nu hard gewerkt aan het weer aan elkaar verbinden van de lijn nu eindigend in Aran-yaprathet naar Khmerland-scheelt maar paar km opgebroken rails+1 bruggetje. In Camb is en Australische mijnbouwfirma hard bezig het geheel verrinneweerde spoor op te kalefateren, dat is ook ontwikkelingshulp.
Boffen jullie even daar in Nongh Khai!
Vervelend voor de Th polietiesie is natuurlijk, dat de Sjinees nog veel bedrevener is in teamoney, omkopen en meer van dat soort corruptie, etc-daar kunnen ze nooit met welke listigheid ook tegenop.
PS: er rijden ook vaak nog goederentreinen.
Gister alweer een aanrijding met truck of songhthaew op de zuid-lijn-dus urenlange stremming vanwege het enkel spoortje.
PS: |BTS en MRT in BKK zijn al sinds begin op gewoon normaalspoor. SRT zelf heeft meterspoor-das wel makkelijk voor de aanknoping met Birma, Cambodia, etc, want die hebben dat ook.
PS: naast het starten van doorgaande buslijnen BKk-cambodia vanaf 1/7 wordt nu hard gewerkt aan het weer aan elkaar verbinden van de lijn nu eindigend in Aran-yaprathet naar Khmerland-scheelt maar paar km opgebroken rails+1 bruggetje. In Camb is en Australische mijnbouwfirma hard bezig het geheel verrinneweerde spoor op te kalefateren, dat is ook ontwikkelingshulp.
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 17884
- Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24
Re: Spoornieuws
Er gaat inderdaad iets gebeuren hier. Er komt een tweede brug, naast de bestaande, voor het spoor. Want er gaat nu TWEE keer per dag een boemeltje van Nongkhai naar Laos en terug en dat schijnt voor zoveel overlast zorg te dragen op de brug dat men er maar een naast bouwt.
Langs de bestaande baan wordt een weg aangelegd, en de bestaande rail heeft een nieuw bed gekregen, en men fluistert dat die nieuwe weg het bed wordt voor een nieuwe spoorbaan maar dan op internationale breedte.
Er is zoveel te doen, denkt men, en op korte termijn, denkt men, dat men baht tekens in de ogen krijgt en percelen grond op kilometers afstand ineens fors in prijs stijgen. In mijn dorp van niks wil een meneer aan de hoofdsteeg een stukje grond van 2 ngaan, dus 800 m2, verkopen voor 1,6 miljoen en dat voornemen hangt al een paar jaar aan een paal in die grond.....
Langs de bestaande baan wordt een weg aangelegd, en de bestaande rail heeft een nieuw bed gekregen, en men fluistert dat die nieuwe weg het bed wordt voor een nieuwe spoorbaan maar dan op internationale breedte.
Er is zoveel te doen, denkt men, en op korte termijn, denkt men, dat men baht tekens in de ogen krijgt en percelen grond op kilometers afstand ineens fors in prijs stijgen. In mijn dorp van niks wil een meneer aan de hoofdsteeg een stukje grond van 2 ngaan, dus 800 m2, verkopen voor 1,6 miljoen en dat voornemen hangt al een paar jaar aan een paal in die grond.....