MIJN kijk op Thailand......

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

Re: MIJN kijk op Thailand......

#166 Bericht door Gardensafari » dinsdag 19 juni 2012, 08:43

RuudThai schreef: Arie, er zijn best dingen die je hier naar voren brengt waar ik het mee eens ben, maar dit vind ik toch een verkeerde instelling. Ik ben het meer eens met Jim en Wouter Udon, dat je toch maar moet meegaan in dit stukje cultuur.
Als je respect wilt tonen voor je vrouw en haar familie, dan doe je gewoon mee met deze show. Want het is een show, meer niet, om aan de buitenwereld te laten zien dat je wat voor je vrouw wilt opbrengen en dat je haar ouders respecteert.

Tien jaar geleden ben ik in Thailand voor Boeddha getrouwd en een half jaar later voor de wet in Nederland. We hadden een groot trouwfeest voor ons toen half afgebouwde huisje in het geboortedorp van mijn vrouw. Een podium met een plaatselijke morlamgroep, tenten met drank en hapjes, je kent het wel. De volgende dag het officiële gedeelte met eerst monniken en daarna voorgangers van de boeddhistische gemeenschap die het huwelijk sloten.
Tijdens die ochtend stond er de bekende geldboom in huis die aan mijn schoonmoeder gegeven zou worden. Ik had er een aantal duizendjes in gehangen en dat werd uitgebreid bekeken en beoordeeld. Volgens mijn vrouw kon het de goedkeuring wegdragen van de aanwezigen.... :thumbsup: :giggle: .
De geldboom werd op een gegeven moment aan schoonmama overhandigd onder het oog van de aanwezigen.
Nadat alles was opgegeten en -gedronken en iedereen afdroop kwam moeders met mijn duizendjes en gaf ze aan me terug. Dat hadden we van tevoren met haar afgesproken. Show dus!
Maar we hadden ook afgesproken dat we haar financieel zouden ondersteunen want ze had na het overlijden van haar man een pensioentje van slechts 300 baht per maand én de opvoeding van 3 kleinkinderen waarvan beide ouders al waren overleden. Dus hebben wij haar daarmee jarenlang geholpen door telkens vanuit Nederland geld aan haar over te maken. Dat heb ik dus maar als mijn "sinsod" gezien.

Arie, een beetje Thais doen misstaat niemand als je daar mee te maken hebt en stug blijven vasthouden aan je eigen ideeën is niet altijd een voordeel.
Helemaal mee eens!
Trouw je in Thailand, vooral voor Boeddha, dan ga je toch mee met de Thaise tradities?
Trouw je in Nederland dan onderwerp je jouw vrouw toch ook aan de Nederlandse tradities?
Moet je eens zien hoe gek we doen in Nederland.
We schaffen een jurk aan van vele duizenden euri.
We stoppen nog een paar neefjes en nichtjes in een duur apenpakkie.
We ritselen een klassieke auto, of een limo.
We schuiven elkaar ronde stukjes goud om de vinger.
We kopen een absurd hoge taart die bijna niet is aan te snijden.
We maken ruzie met onze ouders over wie wel en wie niet uitgenodigd wordt voor het feest.
En ga zo maar door.

Een beetje bruiloft in Nederland kost vele malen meer dan die sinsod, dus waar hebben we het eigenlijk over?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#167 Bericht door chelobechek » dinsdag 19 juni 2012, 08:54

RuudThai schreef: stug blijven vasthouden aan je eigen ideeën is niet altijd een voordeel.
Ruud je verdient ons aller respect voor je opstelling ten opzichte van je achterban, je doet de juiste dingen op de juiste plaats wanneer het nodig is.... toch kan de ironie in je laatste zinsnede niemand ontgaan [8)

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#168 Bericht door Pieter » dinsdag 19 juni 2012, 10:00

Ik heb het allebei gedaan

dat kost het meeste

maar is wel het leukste ;)

tip : besparing pak en jurk in thailand kopen :mrgreen: :idea:

Pieter

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#169 Bericht door driver » dinsdag 19 juni 2012, 17:12

Zo, we zijn er weer na een dagje samen werken .

Even bijgelezen en :

Opa ben ik inmiddels al van mijn jongste dochter :clap:
En ik voel me nu niet weer opa worden omdat het contact met de zoon van Suk nihil is en ik er verder ook weinig mee heb tot nu toe.
Voor Suk geldt hetzelfde , zonder hier openlijk daar verder op in te gaan komt het er op neer dat Suk nu blij is dat ze eindelijk ,,vrij " is nu ze hier bij mij is en lekker kan doen wat ze zelf graag wil etc.

Wat betreft dat trouwen voor Boedha of in het echt in Thailand of hier...Misschien trouw ik wel met Suk maar dat monniken en boedha gedoe erom heen begin ik liever niet aan ( alleen al dat lange wachten / stilzitten wat ik zag op haar zoon,s trouwen pffff ) dat weet ze vanaf het begin dus als we in Thailand trouwen misschien op een iets andere manier met minder monnik gedoe erbij oid dat weet ik nu allemaal niet omdat ik daar niet echt aan denk momenteel.
De tijd zal het misschien leren of ik ooit nog wat verander qua denkwijze :mrgreen:

Mochten we trouwen doe ik het wel in Nederland , ffe snel naar binnen en klaar. :mrgreen:
Voor mij de 2de keer dan dus ik vindt het wel best allemaal dat stomme trouwgedoe met autoos en slingers e.d eromheen.
Mijn 1ste trouwdag ging ook zonder dat domme mooiste dag van je leven e.d daar moet ik gewoon niks van hebben al die onzin poespas.
S,avonds gewoon wat eten met famile en/of bekenden , wat drinken en tis weer mooi geweest.Nu praat ik over trouwen in Holland dan .

Boedha en tempelbezoek ...ik heb daar niks mee en ook niet met andere geloven , en ga ook niet in zo,n tempel op mijn knietjes en kaarsjes oid aansteken die show doe ik niet aan mee dat valt dan m.i onder de categorie schijnheilig en daar pas ik voor.
Suk en familie weten dat inmiddels en vinden het prima en hadden ze het niet prima gevonden jammer voor hun dan , Als hun zo,n tempel induiken gaat Suk ook mee en ik soms ook om ffe te kijken of een foto te maken of ik blijf gewoon wachten tot ze klaar zijn en daarna gaan we weer verder.

Sorry heren .....We zijn en worden het niet eens op sommige punten denk ik maar het belangrijkste is dat Suk en ik het met elkaar eens zijn vindt ik daarna komt er even niks en dan haar naaste familie en die vinden het misschien niet altijd goed hoe ik me opstel maar ze kunnen er toch niks aan veranderen en dat weten ze inmiddels dus tot nu is het prima wat de verhoudingen betreft met elkaar en dat mag van mij zo blijven maar mocht er ooit gezeur komen ri mij dan trek ik me er toch weinig van aan denk ik dus ...?

mvg driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#170 Bericht door driver » dinsdag 19 juni 2012, 17:16

Gardensafari schreef:
RuudThai schreef: Arie, er zijn best dingen die je hier naar voren brengt waar ik het mee eens ben, maar dit vind ik toch een verkeerde instelling. Ik ben het meer eens met Jim en Wouter Udon, dat je toch maar moet meegaan in dit stukje cultuur.
Als je respect wilt tonen voor je vrouw en haar familie, dan doe je gewoon mee met deze show. Want het is een show, meer niet, om aan de buitenwereld te laten zien dat je wat voor je vrouw wilt opbrengen en dat je haar ouders respecteert.

Tien jaar geleden ben ik in Thailand voor Boeddha getrouwd en een half jaar later voor de wet in Nederland. We hadden een groot trouwfeest voor ons toen half afgebouwde huisje in het geboortedorp van mijn vrouw. Een podium met een plaatselijke morlamgroep, tenten met drank en hapjes, je kent het wel. De volgende dag het officiële gedeelte met eerst monniken en daarna voorgangers van de boeddhistische gemeenschap die het huwelijk sloten.
Tijdens die ochtend stond er de bekende geldboom in huis die aan mijn schoonmoeder gegeven zou worden. Ik had er een aantal duizendjes in gehangen en dat werd uitgebreid bekeken en beoordeeld. Volgens mijn vrouw kon het de goedkeuring wegdragen van de aanwezigen.... :thumbsup: :giggle: .
De geldboom werd op een gegeven moment aan schoonmama overhandigd onder het oog van de aanwezigen.
Nadat alles was opgegeten en -gedronken en iedereen afdroop kwam moeders met mijn duizendjes en gaf ze aan me terug. Dat hadden we van tevoren met haar afgesproken. Show dus!
Maar we hadden ook afgesproken dat we haar financieel zouden ondersteunen want ze had na het overlijden van haar man een pensioentje van slechts 300 baht per maand én de opvoeding van 3 kleinkinderen waarvan beide ouders al waren overleden. Dus hebben wij haar daarmee jarenlang geholpen door telkens vanuit Nederland geld aan haar over te maken. Dat heb ik dus maar als mijn "sinsod" gezien.

Arie, een beetje Thais doen misstaat niemand als je daar mee te maken hebt en stug blijven vasthouden aan je eigen ideeën is niet altijd een voordeel.
Helemaal mee eens!
Trouw je in Thailand, vooral voor Boeddha, dan ga je toch mee met de Thaise tradities?
Trouw je in Nederland dan onderwerp je jouw vrouw toch ook aan de Nederlandse tradities?
Moet je eens zien hoe gek we doen in Nederland.
We schaffen een jurk aan van vele duizenden euri.
We stoppen nog een paar neefjes en nichtjes in een duur apenpakkie.
We ritselen een klassieke auto, of een limo.
We schuiven elkaar ronde stukjes goud om de vinger.
We kopen een absurd hoge taart die bijna niet is aan te snijden.
We maken ruzie met onze ouders over wie wel en wie niet uitgenodigd wordt voor het feest.
En ga zo maar door.

Een beetje bruiloft in Nederland kost vele malen meer dan die sinsod, dus waar hebben we het eigenlijk over?
Al dat ....WE....hoor ik niet bij , de beide keren T ook niet denk ik.

Blijft over ...En ga zo maar door ....Waarmee ? :mrgreen:

mvg driver

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#171 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 19 juni 2012, 19:22

driver schreef:... maar het belangrijkste is dat Suk en ik het met elkaar eens zijn vindt ik daarna komt er even niks en dan haar naaste familie en die vinden het misschien niet altijd goed hoe ik me opstel maar ze kunnen er toch niks aan veranderen en dat weten ze inmiddels dus tot nu is het prima wat de verhoudingen betreft met elkaar en dat mag van mij zo blijven maar mocht er ooit gezeur komen ri mij dan trek ik me er toch weinig van aan denk ik dus ...?

mvg driver

Jij vindt dat jij en Suk het met elkaar eens zijn. Ik kan die zin niet goed plaatsen; je bent het met elkaar eens of niet. Misschien denk je dat jullie het eens zijn maar een Thaise opvoeding zit in de genen en die bepalen dat familie op de eerste plaats komt, dan een hele tijd niks en dan misschien een vriend/echtgenoot. Misschien moet je hier nog maar eens goed over nadenken want op het moment dat je hier op een onverwacht moment mee wordt geconfronteerd terwijl je daar al die tijd geen rekening mee hebt gehouden, dan heb je wellicht een probleem zoals een gedeukt ego. :giggle:
En verder vraag ik me af als ik jouw berichten zo lees, wat jouw wel raakt: In elk bericht schrijf je, alsof je ons en jezelf ervan moet overtuigen dat je je nergens wat van aan trekt.
Live your dream, don't dream your life.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#172 Bericht door ron » dinsdag 19 juni 2012, 19:28

Wouter schreef:
Misschien denk je dat jullie het eens zijn maar een Thaise opvoeding zit in de genen en die bepalen dat familie op de eerste plaats komt, dan een hele tijd niks en dan misschien een vriend/echtgenoot.
Zo is het maar net!
Al denken sommigen er anders over,maar het is gewoon een feit.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#173 Bericht door bantakokennerkhorat » dinsdag 19 juni 2012, 19:29

Jim schreef:
bantakokennerkhorat schreef: Jim
toen ik en mijn vrouw 12/5 jaar geleden trouwden hebben mijn vrouw en ik niks betaald aan mij schoonfamilie allen het feest Hebben wij betaald.
gefeliciteerd :thumbsup:

wat wil je daarmee zeggen?

de sinsod is er om te bewijzen dat je financieel draagkrachtig bent en je bent een farang en daarmee oneindig rijk.
heb ik in m'n vorige post toch uitgelegd? :giggle:
Beste Jim

Jij hoeft mij niet uit te leggen wat sinsod inhoud dat weet ik ook wel en het merendeel van de leden op dit forum ook wel.
Alleen de enigste die kan bewijzen dat je financieel draagkrachtig bent en daarmee oneindig rijk bent dat ben je zelf en niet je schoonfamilie.
Toendertijd dat mijn vrouw en ik trouwden waren mijn vrouw en ik nog vrij jong zij 22 en ik 23 jaar oud en dus financieel nog niet zo veel opgebouwd en dat begrepen mijn schoonouders ook.
Dan komt nu ook mijn vooroordeel dat ik heb tegen jou namelijk ik heb het gevoel dat jij praat over de al wat oudere mannen onder ons die trouwen met een thaise vrouw en dat die mannen financieel al wel wat aardigs hebben opgebouwd en dus ook kunnen betalen. Dus Jim hou ook een beetje rekening met mensen die op een wat jongere leeftijd trouwen met een thaise vrouw.
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#174 Bericht door driver » dinsdag 19 juni 2012, 20:06

Wouter_Udon schreef:
driver schreef:... maar het belangrijkste is dat Suk en ik het met elkaar eens zijn vindt ik daarna komt er even niks en dan haar naaste familie en die vinden het misschien niet altijd goed hoe ik me opstel maar ze kunnen er toch niks aan veranderen en dat weten ze inmiddels dus tot nu is het prima wat de verhoudingen betreft met elkaar en dat mag van mij zo blijven maar mocht er ooit gezeur komen ri mij dan trek ik me er toch weinig van aan denk ik dus ...?

mvg driver

Jij vindt dat jij en Suk het met elkaar eens zijn. Ik kan die zin niet goed plaatsen; je bent het met elkaar eens of niet. Misschien denk je dat jullie het eens zijn maar een Thaise opvoeding zit in de genen en die bepalen dat familie op de eerste plaats komt, dan een hele tijd niks en dan misschien een vriend/echtgenoot. Misschien moet je hier nog maar eens goed over nadenken want op het moment dat je hier op een onverwacht moment mee wordt geconfronteerd terwijl je daar al die tijd geen rekening mee hebt gehouden, dan heb je wellicht een probleem zoals een gedeukt ego. :giggle:
En verder vraag ik me af als ik jouw berichten zo lees, wat jouw wel raakt: In elk bericht schrijf je, alsof je ons en jezelf ervan moet overtuigen dat je je nergens wat van aan trekt.
Ik denk dat jij te moeilijk denkt over mijn woorden dus plaats die zin maar niet :mrgreen:
.Hoe de Thai over famile e.d denkt weet ik echt wel maar daar ging het in mijn bericht dus niet om.
Ik gaf vlgs mij gewoon aan hoe ik erover denk in mijn kijk op sommige dingen in Thailand .

Als het bij jouw en misschien ook anderen overkomt dat ik jullie en mezelf ervan moet overtuigen dat niks me raakt en dat ik me nergens iets van aantrek is dat niet iets wat ik bewust doe en ik zie dat ook niet zo dus wat moet ik daar verder van zeggen ?Ik ben gewoon mezelf en leef op mijn manier en op dat punt trek ik me dan idd niks aan van wat anderen daarvan zeggen of vinden maar daarmee ben ik vast niet de enige denk ik die zo leeft.
En wat me wel raakt ? ....genoeg maar dat hou ik voormezelf .

mvg driver

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#175 Bericht door Gardensafari » dinsdag 19 juni 2012, 22:04

Driver, volgens mij ben je gewoon een goede vent.
Maar wel doe je graag een beetje onverschillig, bruusk en wars van conventies.
Maar tevens schreef je:
driver schreef:
Ik zorg op mijn manier voor Suk, Zij zorgt op haar manier voor mij, En samen helpen we moeders een klein beetje en nu ook zoonlief een klein beetje omdat die zich verne.kt heeft en vader wordt :clap: maar ja dat kan overal gebeuren dus daar til ik niet zo zwaar aan en ik ben ook jong geweest tenslotte .

mvg driver
En het praktische handelen is vele malen interessanter dan het theoretische geneuzel erom heen.
Waarschijnlijk is jouw schoonfamilie er al lang aan gewend.
Maar als het echt nodig is kunnen ze op je rekenen.
En daar gaat het om!
Het overbruggen van cultuurverschillen moet uiteindelijk geen éénrichtingverkeer zijn.

Ik heb wel een traditionele trouwdag gehad, met intocht, sinsod, monnikken, groot feest enzovoorts.
En ik heb de dag van mijn leven gehad, uiteindelijk tegen een fractie van de kosten van zo'n dag in Nederland.
Maar het is ieders vrije keus.
En mocht ik het in Nederland moeten doen, dan werd het ook een vluggertje.
Ik haat Nederlandse trouwerijen.
Net als heel veel mannen.
Je doet het voor de vrouw, niet voor jezelf.
Maar in Thailand was het allemaal zo anders, dat ik het voor geen goud had willen missen.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#176 Bericht door driver » dinsdag 19 juni 2012, 22:37

Gardensafari schreef:Driver, volgens mij ben je gewoon een goede vent.
Maar wel doe je graag een beetje onverschillig, bruusk en wars van conventies.
Maar tevens schreef je:
driver schreef:
Ik zorg op mijn manier voor Suk, Zij zorgt op haar manier voor mij, En samen helpen we moeders een klein beetje en nu ook zoonlief een klein beetje omdat die zich verne.kt heeft en vader wordt :clap: maar ja dat kan overal gebeuren dus daar til ik niet zo zwaar aan en ik ben ook jong geweest tenslotte .

mvg driver
En het praktische handelen is vele malen interessanter dan het theoretische geneuzel erom heen.
Waarschijnlijk is jouw schoonfamilie er al lang aan gewend.
Maar als het echt nodig is kunnen ze op je rekenen.
En daar gaat het om!
Het overbruggen van cultuurverschillen moet uiteindelijk geen éénrichtingverkeer zijn.

Ik heb wel een traditionele trouwdag gehad, met intocht, sinsod, monnikken, groot feest enzovoorts.
En ik heb de dag van mijn leven gehad, uiteindelijk tegen een fractie van de kosten van zo'n dag in Nederland.
Maar het is ieders vrije keus.
En mocht ik het in Nederland moeten doen, dan werd het ook een vluggertje.
Ik haat Nederlandse trouwerijen.
Net als heel veel mannen.
Je doet het voor de vrouw, niet voor jezelf.
Maar in Thailand was het allemaal zo anders, dat ik het voor geen goud had willen missen.
Garden...of ik het graag doe dat ,,beetje onverschillig, bruusk en wars van conventies " weet ik niet blijkbaar zit dat een beetje in mijn manier van leven al dan niet opgebouwd door het verleden.
Ik vindt het moeilijk mezelf te omschrijven maar vaak was het bij mij of Zwart of Wit maar nu ik met Suk ben wordt ik daar wel toleranter in merk ik en anderen om me heen.
Wat betreft helpen ..ja...ik laat niemand stikken mits ze zelf hun best doen om ook bij te dragen aan verbetering oid.
Ik weet niet zo goed hoe ik nu moet reageren op jouw bericht qua schrijven maar je zit aardig goed vindt ik met je reactie, dank je.

mvg driver

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#177 Bericht door Jim » woensdag 20 juni 2012, 06:18

bantakokennerkhorat schreef:
Jim schreef:
bantakokennerkhorat schreef: Jim
toen ik en mijn vrouw 12/5 jaar geleden trouwden hebben mijn vrouw en ik niks betaald aan mij schoonfamilie allen het feest Hebben wij betaald.
gefeliciteerd :thumbsup:

wat wil je daarmee zeggen?

de sinsod is er om te bewijzen dat je financieel draagkrachtig bent en je bent een farang en daarmee oneindig rijk.
heb ik in m'n vorige post toch uitgelegd? :giggle:
Beste Jim

Jij hoeft mij niet uit te leggen wat sinsod inhoud dat weet ik ook wel en het merendeel van de leden op dit forum ook wel.
Alleen de enigste die kan bewijzen dat je financieel draagkrachtig bent en daarmee oneindig rijk bent dat ben je zelf en niet je schoonfamilie.
Toendertijd dat mijn vrouw en ik trouwden waren mijn vrouw en ik nog vrij jong zij 22 en ik 23 jaar oud en dus financieel nog niet zo veel opgebouwd en dat begrepen mijn schoonouders ook.
Dan komt nu ook mijn vooroordeel dat ik heb tegen jou namelijk ik heb het gevoel dat jij praat over de al wat oudere mannen onder ons die trouwen met een thaise vrouw en dat die mannen financieel al wel wat aardigs hebben opgebouwd en dus ook kunnen betalen. Dus Jim hou ook een beetje rekening met mensen die op een wat jongere leeftijd trouwen met een thaise vrouw.
ik ben niet zo oud als jij denkt hoor ;)
we schelen maar 8 jaar ofzo.

iig zou juist op latere leeftijd sinsod geen rol meer moeten spelen.
als je als 60 jarige farang met een 40-60 jarige thaise met kinderen trouwt dan hoort het ook helemaal niet meer.

je vertelt trouwens dat je geen sinsod hebt betaald maar wel het feest.
ik heb wel sinsod betaald, daar is het feest van betaald en de rest hebben we teruggekregen.

als we het bedrag even buiten beschouwing laten is het enige verschil hier dat mijn bruid wel het voordeel van 'face' heeft gehad en jouw bruid niet.
we hebben beiden het feest betaald ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

dutch
Expat
Expat

#178 Bericht door dutch » woensdag 20 juni 2012, 08:29

Ik hoorde over de sinsod in 2003 (toen ik lid werd van Thaivisa forum)
Men zou mij kunnen verwijten dat ik me misschien te weinig heb geinformeerd alvorens ik,in 1976,met mijn inmiddels overleden Thaise vrouw trouwde.
In haar familie kwam echter sinsod niet ter sprake.Ook niet bij al die andere huwelijken van haar 9 broers en zussen,waarvan er al 2 gehuwd waren(oudere zus en oudere broer) voordat wij er aan begonnen.Ook niet bij neefjes en nichtjes etc. gedurende de 28 jaren die daar op volgden.
Mijn zwager (advocaat) was wel geinteresseerd in werk/inkomen/ongehuwd zijn etc.Hij moest zich er echter niet te veel mee bemoeien,want dan kreeg hij mijn a.s.vrouw op z'n dak.
De familie was bemiddeld te noemen,maar hoorde niet tot de echt rijken.

Ik heb ook over deze zaak met een Thaise vriend van mij gesproken.
Zijn oudste zoon heeft in de USA gestudeerd en de jongste (hij heeft er twee) studeerde af in Australie.
Ik volg deze familie van de zijlijn en erg frapant vond ik het verhaal van de jongste, die inmiddels verloofd was met een net afgestudeerde (chinese) arts.Zij gaf aan verder te willen specialiseren in de USA en dat zou ca. 5 jaren gaan duren.Totaal geen problemen.Het huwelijk wordt zo'n 5 jaren verschoven en hij vervolgd zijn commerciele loopbaan bij CP en opteerde voor Japan.(Dat lukte wel met pa als gepensioeneerde vice-president van dezelfde firma.)Echter.....ook hier geen sinsod.
Wel werd tegenover het ouderlijk huis een lapje grond (met huis) gekocht.Het huis werd afgebroken en nieuw werd gebouwd voor het a.s. bruidspaar :lol:

Zelf denk ik dat sinsod toch meer op het platteland voorkomt!?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Ben
Expat
Expat

#179 Bericht door Ben » woensdag 20 juni 2012, 08:32

RuudThai schreef:
Ben schreef:Er bestaat wel degelijk een alimentatie in Thailand .
Maar daar moet je wel wat voor doen .
En daar beginnen ze maar niet aan, want een advocaat kost waarschijnlijk meer dan 10 jaar alimentatieverplichting eruit slepen. Hoeveel alimentatie kun je verwachten van een lummel die z'n vrouw en kind in de steek laat en 250 baht per dag verdient? 100 Baht?
En dan nog: hoe handhaaf je dat? Als hij na een maand niet meer betaalt en naar een andere stad verdwijnt? 't Is hier niet zo als in Nederland dat beslag op salaris kan worden gelegd neem ik aan.

Ja er kan beslag op salaris worden gelegd .
Ook op AOW WAO ed van een ex farang.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#180 Bericht door Pieter » woensdag 20 juni 2012, 09:15

Ben schreef:
RuudThai schreef:
Ben schreef:Er bestaat wel degelijk een alimentatie in Thailand .
Maar daar moet je wel wat voor doen .
En daar beginnen ze maar niet aan, want een advocaat kost waarschijnlijk meer dan 10 jaar alimentatieverplichting eruit slepen. Hoeveel alimentatie kun je verwachten van een lummel die z'n vrouw en kind in de steek laat en 250 baht per dag verdient? 100 Baht?
En dan nog: hoe handhaaf je dat? Als hij na een maand niet meer betaalt en naar een andere stad verdwijnt? 't Is hier niet zo als in Nederland dat beslag op salaris kan worden gelegd neem ik aan.

Ja er kan beslag op salaris worden gelegd .
Ook op AOW WAO ed van een ex farang.
ligt eraan als iemand bij de overheid of semi overheid werkt zeker wel
en dan zijn ze zeker niet te flauw
in NL hou je altijd wel wat over om te eten ... nou
zelfs als mensen garant stonden b.v. voor een brommertje of auto van een familielid en ze krijgen niet op een andere manier hun geld

wordt rustig alles ingehouden
Pieter

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”