van Bangkok naar Koh Samui

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Denise89
komt net kijken
komt net kijken

van Bangkok naar Koh Samui

#1 Bericht door Denise89 » zondag 17 juni 2012, 08:08

Hallo,

Wij gaan in augustus naar Thailand en nou willen we graag van Bangkok naar Koh Samui.
Ik had gehoord dat de tickets van BKK naar Samui vrij goedkoop waren maar als ik ze nu wil boeken zitten ze al gauw rond de 400euro p.p.

Weet iemand of het beter is om daar ter plekke tickets te kopen of dat het beter is om met de trein en ferry naar Samui te gaan en hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Alvast bedankt,

Groetjes Denise

Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: van Bangkok naar Koh Samui

#2 Bericht door Kees » zondag 17 juni 2012, 10:39

Kijk even op de site van Bangkokair http://www.bangkokair.com/
In augustus kom je dan op ongeveer €250 per ticket (retour) uit.
Niet klagen, maar dragen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Jeanette » zondag 17 juni 2012, 11:10

Het is veel goedkoper om dit in Thailand te boeken of via een in Thailand werkend reisbureau.

Maar ik ken de reis per nachttrein naar Chumpom en dan de ferry naar Koh Samui en dat was leuk en goed te doen. Ook de transfer zit er bij in als je op het station van Champom de boottickets koopt. Je krijgt een sticker op je t-shirt en aan de hand daarvan wordt je op de juiste vervoermiddelen gewezen.

We hebben via Greenwoodtravel ooit KK - bangkok gevlogen en dat was minder dan €100,- voor ons 2tjes dacht ik.

maurice
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door maurice » maandag 18 juni 2012, 04:54

Vorig jaar oktober geweest, was een tickets rond de 4500 bath (€ 112,=) met Bangkok airways.
Ticket op vliegveld in Bangkok gekocht, uurtje vliegen en je bent er.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door pong » maandag 18 juni 2012, 12:01

wat beter is mag je helemaal zelf beslissen-als je niks zegt wat je zelf wel/niet vindt, valt dat voor een ander niet te zeggen.
Bvb of je toch tijd zat hebt of vooral snel-luxe en het mag wat kosten. Zoals vrijwel altijd met dit sort dingen: in elke reisgids staan ze opgesomd.
OMdat samui een particulier aiprort is van BKKair hebben zij monopolie-en zetten de prijzen. Soms zijn de allervroegste of laatste flight wat goedkoper.
ALS je meent dat vliegen altijd beter is: dan bvb met NOK of AirAsia naar Surat-en aansl. bus/ferry-ze wachten je op op de airport-want elkeen wil daarheen
Bus+trein combo's zijn er te over-zowel via chumphorn als via Surat-op eigen hout of via een van de 1000en lokale reisburo's-die je niet hoeft te zoeken, je struikelt erover.
1 warning; neem NIET de zgn. KhaoSan bus, daar wordt gestolen uit bagage-want het is te goedkoop. De Lompraya bus-via HUN ferry Chumphorn is wel OK, deze hebben een eigen office naast Khaosarn en vertrekken vanaf de plein voor de tempel aldaar.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”