Ron, inderdaad. Wij hebben recent een huis laten bouwen met een lokale aannemer die zegge en schrijven 300 meter van ons huis woont. Het is huis is tip top opgeleverd, op tijd, in goede conditie en alles recht. Opgeleverd op 24 April JL en nog steeds geen issues. Dus inderdaad het kan wel in Thailand maar het hangt af vd persoon, plaats, streek en hoe je daar zelf mee omgaat.ron schreef:Daar zijn we weer..................
Kwam zaterdagmorgen thuis,en bleek mijn beeldscherm van de computer zijn laatste adem te hebben uitgeblazen.
Mijn laptop en tablad achtergelaten in Th.,dus afgesloten van de buitenwereld,haha.
Nu weer voorzien van een nieuw scherm,en zie dat in de tussentijd dit draadje flink gegroeid is...................![]()
Weer een beetje ruzie in de tent geweest zo te zien.......kan ik julie dan ook niet even alleen laten,foei!!![]()
Alles gelezen te hebben in dit draadje,doet mij wel inzien dat er natuurlijk wel verschillende meningen zijn,maar toch ook wel overeenkomsten met MIJN kijk op Thailand.
Nogmaals,Thailand is een prachtland,laten we dat even vooropstellen mocht U denken dat ik daar anders over dacht.
Als oud-zeeman KAN ik mij dan heus ook wel aanpassen aan de cultuur e.d.
Echter zal men mij niet kunnen verplichten om dezelfde laksheid als de Thai,mij eigen te maken.
Ik heb mij voorgenomen om in het vervolg mijn wensen en plannen,te delen met expats in Thailand,die er al geruime tijd wonen.
Heb de laatste dagen in Pattaya een paar mensen ontmoet die mij zeker verder kunnen helpen met zakelijke oplossingen qua ontwikkelingen van een bepaald produkt.
Op deze wijze ben ik niet afhankelijk van de Thai,die maar wat aanrommelen,afspraken vergeten,en maar net doen of ze gek zijn.
Ik heb de afgelopen jaren altijd het sterke geloof gehad dat je niet iedereen over 1 kam kon scheren,en dat er "heus wel een paar serieuze Thai"in de rondte liepen,waar je wel goed handel mee kon drijven,maar heb deze illusie maar overboord gezet.
Denk dat op deze manier veel stress en ongenoegen verdwijnt,en dat de manier van leven en zaken doen een prettigere kijk op Thailand zal hebben.
Jeab kan lekker met haar familie haar eigen dingen gaan doen,en ik doe de mijne........iedereen blij.
Toch wil ik in dit draadje ,graag nog wat typische voorbeelden geven,waar menigeen zichzelf wel in zal herkennen,of de situatie dan althans.
Groetjes,Ron.
Ik kan niet anders zeggen dat de werkers en de aannemer die ons huis, buiten keuken, garage en omheining (stenen muur) en poort hebben gezet, super waren, correct op tijd en zelf het huis schoon gepoetst hebben opgeleverd.
Dus voor mij geen negative post maar een positive post.
Maverick