Blijvend bij mijn kijk op Thailand heb je m.i 100 % gelijk, Wij de Hollanders vertrekken daar naar toe en wij zijn dan ook degenen die zich moeten aanpassen aan hun normen en waarden of er een beetje tussen door moeten wandelen. Als ik hier vaak lees dat de Hollanders in Thailand over alles en nog wat de Thai lopen af te vallen en dat de Hollanders alles beter denken te weten al dan niert terecht denk ik ook vaak zat...vertrek dan lekker als het je niet aanstaat maar velen doen of kunnen dat niet gewend aan het nog steeds goedkope leventje in Thailand waar je met de uit Nederland ontvangen eurootjes of spaarcentjes nu eenmaal veel meer kunt doen dan hier.Terug komen zou voor velen ook gezichts verlies zijn denk ik omdat ze inmiddels naar familie en bekenden een bepaalde status ? hebben opgebouwd in Thailand waarover ik het wel vaker heb gehad .Henk Korat schreef:Nu even on-topic.
Natuurlijk is het zo dat sommigen het leven in Thailand een kwelling kunnen vinden. De cultuur is wezenlijk anders dan die in Holland (in mijn geval Zuid Holland).
Als je niet openstaat voor die andere cultuur en je je daarin niet schikt, moet je maar terug naar Nederland.
Wij hebben met z'n allen in Nederland voor een stelsel gekozen, waarbij de nieuwkomer in ons land zich eerst moet verdiepen in de Nederlandse taal en dat ook spreken, lezen en schrijven binnen drie jaar. Eveneens moet deze nieuwkomer de Nederlandse cultuur, geschiedenis en inrichting van zorgstelsel, school, etc. kennen. Als hij/of zij dat kan, krijgt die persoon, na afname van een proeve waarvoor die persoon geslaagd moet zijn, een inburgeringsdiploma. Als je na drie tot vijf jaar dit diploma niet behaald hebt, moet je het land verlaten en terecht.
Dus heb je moeite met de Thaise cultuur; vind je de Thaise mensen niet leuk; houd je niet van hun manier van leven, etc. vertrek dan uit Thailand.
Tot nu toe bevalt Thailand me goed, maar ik pas me dan ook aan en vraag niet aan de Thai zich aan mij aan te passen. Dat aanpassen gaat met vallen en opstaan, maar zo hebben we alles geleerd.
Inburtgeren in Nederland op zich mee eens maar niet met de manier waarop en wat ze moeten leren maar daarover meer in een nieuw topic desgewenst wat mij betreft.
mvg driver