Waarschuwing thaise Polite
Moderator: Loempia
-
- Waarschuwing!
Waarschuwing thaise Polite
Valse THB bankbiljetten in omloop in zuiden en noorden van Thailand.
De Thaise politie heeft een waarschuwing uitgegeven dat er in Thailand valse THB bankbiljetten in omloop zijn. Op diverse plaatsen in het zuiden en noorden van Thailand zijn de afgelopen dagen valse THB bankbiljetten aangetroffen. In de provincie Songkhla, in het zuiden van Thailand, trof de politie in de stad Muang Hadyai valse 1000 THB bankbiljetten aan. In het noorden van Thailand, in de provincie Nan, zijn veel valse 100 THB bankbiljetten in omloop.
Hoe herken je de valse THB bankbiljetten?
Om vervalsingen op te sporen dien je volgens de Thaise politie te kijken naar de grootte, de kleur en het gevoel van de bankbiljetten. De nep bankbiljetten onderscheiden zich van de echte bankbiljetten door hun iets kleinere omvang en iets dunner papier. Daarnaast verwateren de kleuren van de valse bankbiljetten zodra ze in aanraking komen met water. De valse bankbiljetten worden vooral gebruikt in drukke marktgebieden met beperkt licht.
De Thaise politie heeft een waarschuwing uitgegeven dat er in Thailand valse THB bankbiljetten in omloop zijn. Op diverse plaatsen in het zuiden en noorden van Thailand zijn de afgelopen dagen valse THB bankbiljetten aangetroffen. In de provincie Songkhla, in het zuiden van Thailand, trof de politie in de stad Muang Hadyai valse 1000 THB bankbiljetten aan. In het noorden van Thailand, in de provincie Nan, zijn veel valse 100 THB bankbiljetten in omloop.
Hoe herken je de valse THB bankbiljetten?
Om vervalsingen op te sporen dien je volgens de Thaise politie te kijken naar de grootte, de kleur en het gevoel van de bankbiljetten. De nep bankbiljetten onderscheiden zich van de echte bankbiljetten door hun iets kleinere omvang en iets dunner papier. Daarnaast verwateren de kleuren van de valse bankbiljetten zodra ze in aanraking komen met water. De valse bankbiljetten worden vooral gebruikt in drukke marktgebieden met beperkt licht.
-
- Volwaardig lid
Re: Waarschuwing thaise Polite
Valse 1.000 thb biljetten zijn er al jaren. Je moet uitkijken. Ook in Laos moet je uitkijken. Ze hebben valse 5.000 kip biljetten aangetroffen. De valsemunter zit in de cel daar. Een Belg.
-
- Waarschuwing!
Ik heb ooit biljetten van 900 Baht gedrukt, Kocht daar sigaretten mee, Werkte prima en kreeg dan iedere keer een biljet van 800 Baht als wisselgeld terug.
-
- Waarschuwing!
Toke je hebt al een waarschuwing hier op het forum
Nu een van de politie in Thailand geef die biljetten niet uit

Nu een van de politie in Thailand geef die biljetten niet uit

-
- heeft ervaring
Nu zelf had ik in het verleden een vals 1000 bath briefje gekregen notabene bij een wisselkantoor in Chiangmai.(kun je voorstellen?)
Toen ik wat inkopen wou doen in de 7/11 heeft men daar mij op attent gemaakt dat de 1000bath een vals briefje was.
Ben het nadien gelukkig kwijt geraakt bij een plaatselijke massage parlor.
Toen ik wat inkopen wou doen in de 7/11 heeft men daar mij op attent gemaakt dat de 1000bath een vals briefje was.
Ben het nadien gelukkig kwijt geraakt bij een plaatselijke massage parlor.

-
- heeft ervaring
Zwijg me over de thaise politie,corruptie tot en met!(heb het aan den lijve ondervonden)ze kennen daar alleen maar "de color off money"rob kaen schreef:Toke je hebt al een waarschuwing hier op het forum
Nu een van de politie in Thailand geef die biljetten niet uit![]()
![]()
-
- Waarschuwing!
Nee nooit problemen met de politie in khon kaen.
Heb eens op een schoolfeest de een na hoogste chef van politie gesproken en visite kaartje gekregen.
Dus bij een controle of probleem zeg ik Kawng chun puuan en alles komt goed

Heb eens op een schoolfeest de een na hoogste chef van politie gesproken en visite kaartje gekregen.
Dus bij een controle of probleem zeg ik Kawng chun puuan en alles komt goed

- Ben
- Expat
rob kaen schreef:Nee nooit problemen met de politie in khon kaen.
Dus bij een controle of probleem zeg ik Kawng chun puuan en alles komt goed![]()
Let dan maar op voor de vrienden van de hoogste politie Chefde een na hoogste chef van politie