volgens de media in Thailand is inmiddels het gelazer begonnen over wie welke terminal op Don Mueang zal gebruiken.
Thai AirAsia heeft zich hard gemaakt dat zij Terminal 1 moeten/willen/eisen/hebben. Terminal 1 is momenteel de enige die in gebruik is voor Nok Air. Terminal 1 kan namelijk 14.5 miljoen passagiers aan Thai AirAsia gaat dit jaar naar de 8 miljoen passagiers en zal naar verwachten binnen 3 jaar naar de 16 miljoen passagiers gaan.
Ook Orient Thai Airlines wil Terminal 1 gebruiken en zit dus AoT te pushen. Nok Air (vervoert 4 miljoen passagiers) vindt dat de andere maatschappijen maar gebruik moeten maken van Terminal 2 aangezien zij diverse contracten met AoT hebben gesloten voor Terminal 1.
AoT moet minimaal 50 miljoen baht investeren om Terminal 2 te renoveren en gebruiksklaar te maken. Vanwege de overstromingen moet alles gerenoveerd worden en dat zal zeker een half jaar minimaal duren. Verder zijn ze zo stom dat ze per volgende week 1 landing/start baan van Suvarnabhumi gaan sluiten voor renovatie wat minimaal 2 maanden gaat duren. Suvarnabhumi kan dus maar 1 baan gebruiken. Waardoor de lokale en low cost maatschappijen vertragingen hebben en vliegtijden moeten veranderen omdat regionale maar vooral intercontinentale vluchten voorrang hebben met starten en landen. Dit zorgt weer voor ruzie tussen AoT en de te verhuizen maatschappijen.
AoT moet en zal Thai AirAsia verhuizen (omdat het de grootste en snelstgroeiende is) om Suvarnabhumi te ontlasten en te beginnen met de bouw van een nieuwe terminal. Dus als Thai AirAsia zijn zin krijgt zullen alle andere maatschappijen verhuizen naar Terminal 2. (maar goed wat maakt dat uit).
Na goodbye in september 2006 vanaf augustus 2012 welcome
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=lMx4afFECk8[/youtube]
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=Qon5rlzxkGY[/youtube]