3 weken september Tips aanrader afraders

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
thaitaaipop
kenner
kenner

3 weken september Tips aanrader afraders

#1 Bericht door thaitaaipop » dinsdag 29 mei 2012, 12:44

in september naar thailand dus, maar ben er nog niet helemaal uit wat te gaan doen.

in principe denk ik aan 4 dagen bangkok, 1 a 2 korte excursies/rondreizen en daarna ontspannen op 1 van de eilanden

dus heb je tips, laat het weten.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: 3 weken september Tips aanrader afraders

#2 Bericht door Jim » dinsdag 29 mei 2012, 13:52

om te beginnen met een afrader ;)

september is niet bepaald de beste periode om naar thailand te gaan.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Inge » dinsdag 29 mei 2012, 14:15

2 x in semptember geweest en viel erg mee, af en toe een flinke bui, 1 x een hele middag, verder prima te doen. Ligt natuurlijk ook aan welk gedeelte en wat je wilt gaan doen, en is per jaar verschillend, maar ik zou er niet om wegblijven. De temperatuur is zowiezo goed!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » dinsdag 29 mei 2012, 16:20

In de Isan en zeker in Nongkhai is september de maand waarin de regens stoppen en de tussenmaand oktober naakt. Oktober met droog weer en overdag frisjes, 30 tot 35, ter voorbereiding op de ijskoude winter waarin het overdag 25 is en in de nacht kan afkoelen tot 5. Brrr! Ik wil er even niet aan denken. Maar de elektrische kachels staan in de kast gebruiksklaar !

Misschien vindt een toerist september een rotmaand. Maar dan moet je goed nakijken waar de temperatuur dan het prettigst is en daar de reis plannen.

Alaska is een prachtig vakantieland, volgens iemand aldaar kun je zelfs Rusland zien liggen, maar als je te paard de natuur in wil kies je voor juni en juli. Dat beginsel geldt in Thailand ook.

joepattaya
Expat
Expat

#5 Bericht door joepattaya » woensdag 30 mei 2012, 02:51

Het weer in Thailand is steeds moeilijker te voorspellen en de seizoenen (heet, nat en koud) lopen steeds meer in elkaar over.
September is midden in het "natte" seizoen, maar afhankelijk van waar je precies zit heb je er meer of minder last van.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Jeanette » woensdag 30 mei 2012, 08:46

prajak schreef:Alaska is een prachtig vakantieland, volgens iemand aldaar kun je zelfs Rusland zien liggen, maar als je te paard de natuur in wil kies je voor juni en juli. Dat beginsel geldt in Thailand ook.
Voor een bruid van 30 met een (rijke) gom van 60 is Alaska in juni ideaal, bijna geen nachten. :giggle3:

Maar ... eh ....
thaitaaipop schreef:in september naar thailand dus, maar ben er nog niet helemaal uit wat te gaan doen.

in principe denk ik aan 4 dagen bangkok, 1 a 2 korte excursies/rondreizen en daarna ontspannen op 1 van de eilanden

dus heb je tips, laat het weten.
..... nu graag reacties over hoe de golf van Thailand en de Andemanzee zich in september gedraagd zodat thaitaaipop een keuze kan maken welk eiland beter is, oké?

[|)

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door pong » woensdag 30 mei 2012, 11:21

het grote nadeel van sept (in mijn beleving) is niet zozeer de regen-blijft meestal beperkt, maar dat het dan vaak enorm klam-vochtig is. Daar kan niet iedereen goed tegen, zeker niet als dit je allereerste keer tropen is/wordt.
de gebruikelijk route voor 99% van de 1e keerders is BKK-enkele dagen noord/Chiang mai (vliegen of trein of bus-combi heen/weer mag ook), dan aan een strand liggen. Maar dat is niet verplciht hoor!
Vwb strand hangt het er maar helemaal vanaf welke eisen je stelt en wat je belangrijk vindt of niet-tot welke leeftijdklasse/doelgroep je behoort. Sommige jongeren komen enkel voor de VollemaanPartijtjes op Pang-Ngan, anderen kotsen ervan alleen al bij het horen ervan. de meeste grotere strandplaatsen hebben een enorme varietiet aan accomodatie etc-dus laat je niet al te zeer weerhouden door negatiefs.
Wel valt me 1 ding vaak op: veel mensen schijnen te kikken op ''island''-dat lijkt me onzin, dat strand is precies eender als vastelandkust. Eilanden tenderen veel duurder en beperkter in aanbod te zijn.

thaitaaipop
kenner
kenner

#8 Bericht door thaitaaipop » dinsdag 10 juli 2012, 01:04

bedankt voor de reacties,

een reisschema heb ik eigenlijk nog niet maar hieronder zet ik mijn voorlopige planning

aankomst 2 september - terugreis 22 september
Bangkok 4 a 5 dagen, 2 a 3 dagen Phichit, 2 dagen Karachaburi, 2 a 3 dagen in een Nationale park
en daarna 4 a 5 dagen aan de kust (al weet ik niet welke kust) de laaste dag of dagen in Bangkok.

natuurlijk is alles aan verandering onderhevig :)

nefelimhg
komt net kijken
komt net kijken

#9 Bericht door nefelimhg » dinsdag 10 juli 2012, 17:00

Het voordeel van september is dat er bijv. bij de Erawan watervallen in Kanchanaburi een flinke bak water naar beneden komt. 8-)
Dat maakt een waterval een stuk aantrekkelijker dan aan het einde van het droogseizoen.
Verder ziet je schema er goed uit, Bangkok - Kanchanaburi - Khao Yai - Pattaya/Jomtien/Rayong zou een invulling kunnen zijn.

Veel plezier met de verdere voorbereiding van je vakantie! :)

thaitaaipop
kenner
kenner

#10 Bericht door thaitaaipop » vrijdag 27 juli 2012, 22:23

Oke, er zijn wat veranderingen in het "Schema" Pichit gaat eruit. de google link naar de long boat races bleek van een jaar geleden te zijn,ontdekte ik na wat speurwerk. ze worden dit jaar 1 en 2 sept.gehouden, het moment dat ik nog in het vliegtuig zit.

Bangkok (fietstocht)
Kahnaburi ( met de trein naar Nam Tok, bezoek aan de Erawan watervallen
Chang mai (een thaise kookles volgen)
krabi/ko tao zonnen en of snorkelen.

volgorde is willekeurig al begin ik uiteraard in Bangkok.

Tim76
heeft ervaring
heeft ervaring

#11 Bericht door Tim76 » dinsdag 04 september 2012, 09:03

Wij zijn in 2010 in september naar Thailand geweest. Bangkok was wat drukkend vochtig, maar denk dat dat altijd wel zo is. 2 Dagen Pattaya, maar daarna snel weg, niet onze bestemming. Terug naar Bangkok en na 3 dagen vertrokken met een minivan naar Floating Market, Kanchanaburi en 's avonds in Ayutthaya aangekomen. Volgende dag door Ayutthaya gereist en veel bekeken om vervolgens door te rijden naar Chiang Mai. Daar enkele dagen geweest en met een binnenlandse vlucht nog een week op Koh Samui verbleven in een villa in Samran Gardens. Echt fantastisch! Wel wat regen gehad hoor! In Chiang Mai vooral 's avonds, maar op Koh Samui was dat met name in de loop van de ochtend of plotseling midden op de dag. Niet echt onaangenaam hoor, soms wat onpraktisch, maar even schuilen en weer verder. Om te rusten vond ik Koh Samui perfect, we hadden al veel gereist en tempels bekeken, dus heerlijk. Overal toch behoorlijke hitte ervaren, al met al vonden wij september een fijne maand. In 2013 gaan we in januari, ben benieuwd hoe het dan is!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”