Herstart

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Edje
Expat
Expat

Herstart

#1 Bericht door Edje » dinsdag 22 mei 2012, 17:05

Door mijn ziekte met de nodige problemen, niet veel melding over gedaan, ben ik weer terug op de beginpositie.
Ik ben volgens de HH doktoren voldoende genezen.
Na enkele jaren Pattaya, wat ook het einde niet is, ga ik mijn eerdere idealen weer oppakken en ben terug in Tat Kha/Loei bij Khun.
Misschien wordt 'Guesthouse-Tat Kha' toch nog iets. :angel:
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Herstart

#2 Bericht door prajak » dinsdag 22 mei 2012, 17:10

Goed nieuws, Edje. Begrijp ik dat je nu permanent in TH blijft ? Kijk, ik loop nergens de deur plat maar Loei is niet zo ver weg......en dan een nachtje pitten.......en gezond weer op ... en terugrijden.

Edje
Expat
Expat

#3 Bericht door Edje » dinsdag 22 mei 2012, 17:32

prajak schreef:Goed nieuws, Edje. Begrijp ik dat je nu permanent in TH blijft ? Kijk, ik loop nergens de deur plat maar Loei is niet zo ver weg......en dan een nachtje pitten.......en gezond weer op ... en terugrijden.
Nog 14 daagjes wachten, tijd die ik nodig heb om alles in Pattaya te regelen.
Vanaf 1á 2 juni zal ik weer in Tat Kha aankomen. (einde huurcontract PTY)
Altijd welkom, al zal het behelpen zijn want alle ruimtes zijn nog niet voorzien van ww.
Pitten altijd mogelijk.
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » dinsdag 22 mei 2012, 17:45

Rustig aan, alle tijd, ik moet eerst naar BKK mijn paspoort halen. Ron komt binnenkort op bezoek in Nongkhai. Ik verwacht nog een Thailand ganger hier. En ik moet toestemming hebben een paar dagen weg te gaan..... :mrgreen:. Kai zit vol angst dat men haar komt weghalen als ik er niet ben. Of andere angsten, geen idee.....

Ik heb eens gekeken naar jouw woonplaats in Loei en ik vind....

Wat Tatkha Phattanaram langs de weg 201 bij de kruising met de weg 2141, in het zuiden van de provincie, dus vrij dicht bij de provincie Khon Kaen.

Naar Loei stad langs de rivier is voor mij 200 km, van Loei naar jou zal een 60 km zijn, en dan via Pha Khao naar de provincie Nong Bua Lamphu moet mogelijk zijn. Het zijn mooie provincies, zowel Loei als Nong Bua Lamphu, en ik ben er een paar keer geweest op de motor. Mogelijk komt een USA kameraad met me mee op zijn PCX. Gaan we samen er drie dagen effe uit.

Edje
Expat
Expat

#5 Bericht door Edje » woensdag 23 mei 2012, 13:04

prajak schreef:Rustig aan, alle tijd, ik moet eerst naar BKK mijn paspoort halen. Ron komt binnenkort op bezoek in Nongkhai. Ik verwacht nog een Thailand ganger hier. En ik moet toestemming hebben een paar dagen weg te gaan..... :mrgreen:. Kai zit vol angst dat men haar komt weghalen als ik er niet ben. Of andere angsten, geen idee.....

Ik heb eens gekeken naar jouw woonplaats in Loei en ik vind....

Wat Tatkha Phattanaram langs de weg 201 bij de kruising met de weg 2141, in het zuiden van de provincie, dus vrij dicht bij de provincie Khon Kaen.

Naar Loei stad langs de rivier is voor mij 200 km, van Loei naar jou zal een 60 km zijn, en dan via Pha Khao naar de provincie Nong Bua Lamphu moet mogelijk zijn. Het zijn mooie provincies, zowel Loei als Nong Bua Lamphu, en ik ben er een paar keer geweest op de motor. Mogelijk komt een USA kameraad met me mee op zijn PCX. Gaan we samen er drie dagen effe uit.
Klopt precies, de kruising iets voorbij en bij de school aan de linker kant (even voorbij de wat) rechts af de Bousch in. Ik hoor he tzt wel.

PS. Geheel langs de Mehkong blijven rijden tot Chiang Khan, zeer mooie route, dan de 201 op.
Groetjes; Edje

Edje
Expat
Expat

#6 Bericht door Edje » donderdag 28 juni 2012, 11:23

En eindelijk ben ik weer gesetteld.
Omdat TOT mij had verzekerd dat er een I lijn beschikbaar was ben ik inderdaad met ingang van 1 juni weer richting Tat Kha vertrokken.
Het resultaat van de belofte van TOT, heb van lieverlee maar een USB modem aan geschaft van 12cal. TIT, maar afwachten wanneer er een vaste lijn komt. Het gaat volgens TOT om enkele meters die ik te ver van het X punt verwijderd ben. Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes; Edje

dutch
Expat
Expat

#7 Bericht door dutch » donderdag 28 juni 2012, 11:49

Edje schreef:En eindelijk ben ik weer gesetteld.
Omdat TOT mij had verzekerd dat er een I lijn beschikbaar was ben ik inderdaad met ingang van 1 juni weer richting Tat Kha vertrokken.
Het resultaat van de belofte van TOT, heb van lieverlee maar een USB modem aan geschaft van 12cal. TIT, maar afwachten wanneer er een vaste lijn komt. Het gaat volgens TOT om enkele meters die ik te ver van het X punt verwijderd ben. Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik lag ook te ver van het X-punt af en heb ze toen verteld dat ik met minder genoegen zou nemen (op mijn risico).
Heb nu 3 MB i.p.v. de normale 6 MB.
Ben echter als een kind zo blij, na mijn 250Kbps via Loxinfo sateliet.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Duncan » maandag 30 juli 2012, 11:35

Good luck Edje.
Zijn we in het nieuwe jaar bijna buren ( Dan Sai district ) :mrgreen: .

rob kaen
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#9 Bericht door rob kaen » maandag 30 juli 2012, 13:20

Beste Ed veel geluk in loei en hoop dat alles goed gaat verder.
Zal contact houden en de vr.gr.aan Khun en fam. Rob en Tim [|) [|)

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”